Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Jag har ansökt
Jag har ansökt
Tack garin för svat! Hoppas hoppas snart hon sover längre pass!!
Ibaland blir jag sugen på kvällserättning för att hon ska sova längre men de hade kanske intr
Hjälpt ens, men har ju hört ersättningsbebisar sover bättre.. Eller vad säger ni mammor?
Här hemma så använder vi oss utav Libero. Har bara prövat libero och pampers men använder nu bara libero. Finns väl för och nackdelar med båda kan jag tycka. Pampers + väldigt mjuka och sköna - Luktar kiss och blir fuktiga igenom
Libero + Luktfria och läcker inte - Plastiga och känns "täta"
Fast tycker att libero blivit bättre nu när dom gjort om dom lite, inte lika plastiga men känns fortfarande ganska så täta.
Vi använder oss utav både våtservetter och tvättlappar beroende på lite om vi är hemma eller inte. Har säkert provat alla våtservetter som finns och har kommit fram till att dom billigaste verkar vara bäst. Tycker till exempel att liberos "parfym fria" våtservetter stinker! antagligen av parfym medans t.ex budget från city gross eller x-tras från coop inte litar speciellt.
Är vi hemma så försöker jag att alltid använda mig utav tvättlappar som jag blöter själv.
Vi är ganska så duktiga på att låta honom ligga och lufta sig ändå, brukar lägga ut en filt med kiss skydd på golvet innan läggdags så får han ligga där och sprattla innan vi tar på blöjan igen och det är dags för sängen
Den här frågan ligger egentligen en bit fram i tiden,för de flesta av oss mest troligen, men har ni börjat fundera på syskon redan? Jag vet inte varför men jag är redan inne på de tankarna o vill börja planera. Egentligen är det ju inte jättelång tid frammåt man bör börja om man vill ha 2-3år mellan barnen. Jag vill gärna ha dem relativt tätt. Men så ska ju situationen i övrigt klaffa med. Vi måste få ordning på vart vi ska jobba o bo. Vi bor i en stad där vi inte trivs och har jobb som är krångliga att byta o hitta nya så vi funderar o inväntar att de söker efter vårt yrke(vi har samma) på rätt ställe. Så därför får det väl dröja tills situationen är mer i ordning innan vi försöker igen. Men man kan ju drömma:)
Ser att det är flera som planerar inför dop, vad kul! Vi kommer ha dop den 31/8 klockan 13 så det är inte så långt kvar :) Vi har precis köpt hus som vi flyttade in i för två veckor sen precis så vi har väl inte heller super mycket pengar att röra oss med.. Vi tänkte göra egen smörgåstårta och sen blir det kaffe och kakor som jag ockaå tänkt göra själv :) Eller jag får hjälp av mamma,svärmor och Vilgots gammelmormor lite kul att få göra allting tillsammans :) vi blir ungefär 50 personer. Någon fotograf hade vi nog inte tänkt ha utan be nära och kära ta bilde istället, kanske inte blir lika bra bilder som om en fotograf skulle ta dom men känner att jag inte vill lägga pengar på det, dom är ju så dyra!! Vi kommer vara i församlingshemmet och där finns det ju servis och sånt. Har gjort pompoms som jag tänkt hänga över "fikabordet" och sen tänkte jag köpa ljuslyktor på indiska för en billigpeng dom där som ser krossade ut om ni ve vilka jag menar? Har några ljusblå hemma och tänkte köpa några fler och ställa ut på borden, tror dom kostar 19kr :)
Vad ska ni ha på er, klänning? Kjol?
Hej tjejer! Måste bara höra om det är någon här som fortfarande inte fått tillbaka sin mens? Kan inte låta bli att noja över att jag inte fått tillbaka den även om jag vet att det kan ta tid när man ammar. Har helammat fram till för ca en månad sen och nu ammar jag bara på natten och morgonen så dumt att oroa sig eftersom att jag vet att det kan ta tid men kan inte låta bli! Skulle vara skönt att få den så att man vet att allt funkar som det ska :)
Igårkväll testade vi välling för första gången, det gick inte alls. Han gallskrek så fort flaskan kom i närheten. Ikväll testade vi igen för vi tänkte att han kanske var för trött igår. Han tog några klunkar o sen va det samma sak.. Känns jättetrist då jag verkligen hoppats på vällingen och att han kanske kunde börja sova bättre på natten. Ser att många andra barn sover i princip hela natten medan Sixten vaknar kanske 5ggr.. Känns deppigt just nu. Någon annan som har ett barn som vägrar välling?
Detta har säkert pratats om förut, men hur gamla är alla?
Är jag äldst med mina 32 år?