• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • anglavakt

Så skönt att vara här i denna gruppen, skriver inte så mkt men ni gör att man inte känner sig så ensam... Önskar vi bodde närmare så alla kunde ses! Min lilla tjej e nu 3,5 vecka och amningen fungerade inte tyvärr så hon får ersättning vilket fungerar bra. Hon bajsar en gång om dagen och det är inte hårt, men nu till det lilla problemet som jag undrar om nån annan stött på... Hon ligger ganska ofta och bara stönar och tar i liksom som att hon skall bajsa detta gör hon jätteofta även i sömnen, på BVC sa dom att bebisar kan göra så för att dom typ tränar på att bajsa men det lät konstigt tycker jag, hur gör era små? Kram på er kämpande mammahjältar

• peegasus
    anglavakt skrev 2014-05-10 20:48:13 följande:
    Så skönt att vara här i denna gruppen, skriver inte så mkt men ni gör att man inte känner sig så ensam... Önskar vi bodde närmare så alla kunde ses! Min lilla tjej e nu 3,5 vecka och amningen fungerade inte tyvärr så hon får ersättning vilket fungerar bra. Hon bajsar en gång om dagen och det är inte hårt, men nu till det lilla problemet som jag undrar om nån annan stött på... Hon ligger ganska ofta och bara stönar och tar i liksom som att hon skall bajsa detta gör hon jätteofta även i sömnen, på BVC sa dom att bebisar kan göra så för att dom typ tränar på att bajsa men det lät konstigt tycker jag, hur gör era små? Kram på er kämpande mammahjältar

Min dotter gör likadant,både i sömnen och i vaket tillstånd. Hon får också ersättning men det har nog inget med maten att göra :) Jag tror att dom bara övar sig. Kanske både på att bajsa eller bara röra sig lite :)
  • Evelina04

Tussie - åh, jag känner igen mig så väl i det du skriver! Man har känt sig så maktlös så många gånger och haft skuldkänslor över hur man har känt när det har varit jobbigt! Du är så fantastiskt duktig som kämpar på! Eloge till dig!!!!!! Jag hoppas att det vänder så att du verkligen kan njuta av mammalivet! Största kramen på dig!!! Anglavakt - jag håller med dig! Det är så fantastiska människor som finns här i tråden, jag önskar också att alla bodde nära! Min lille gör precis lika, dock kommer det oftast pruttar efter en stunds stånkanden, men inte alltid :)

Bf 19:e april 2014
  • Evelina04

Jo förresten, för er med instagram så har jag en låst användare som heter evelinaochbulan ifall det är någon som är intresserad att följa oss :) skriv gärna här eller i ett pm om ni skickar en förfrågan så jag vet vem ni är :) kram på er! Och när vi ändå är inne på amning, fixar alla att liggamma eller hur gör ni som inte gör det? Ammar ni ändå i sovrummet? Vi har sovit mycket på soffan för det är där amningen har funkat bäst och då har vi sluppit gå fram och tillbaka och fram för allt så stör vi inte sambon. Men fyyy vad jag saknar att sova med min karl!!!! :(

Bf 19:e april 2014
  • vår sommar

Överreagerar jag nu kanske?

Sambon gick till en kompis vid 20.30 för att ta några öl bara.

Vid 22 tiden skickar han och frågar hur det går och jag svarar att han har somnat nu men att vi hade det lite jobbigt förut. (Han har alltid en skrikperiod på kvällen och är skönt att man är två och hjälps åt annars)

Iallafall så har han inte kommit hem än och jag har precis fått ett mms av min arbetskollega med en bild på han och sambon sittande på krogen..

Inte det att jag inte unnar honom en utekväll men kanske inte nu när vår bebis bara är 3 veckor gammal och att jag kanske skulle vilja ha avlastning så jag kan få sova lite..

Sitter här och irriterar mig som bara den då jag inser att det inte kommer att hända många knop för honom imorrn..

Överreagerar jag eller har jag rätt att vi en aning irriterad?

• Enlängtan

Idag hade jag premiären i att vara utanför huset själv medans sambon varit med pigan

Jag åkte iväg kring kl 21 till ett par gamla arbetskompisar, tillsammans åkte vi sedan till en annan gammal arbetskompis som fyllt år. Såg röstningen Eurovision och därefter begav jag mig hemåt igen och Gud så jag saknat min piga men samtidigt fruktansvärt skönt att bara vara sig själv ett tag

Gumman hade varit rätt kinkig medans jag var borta men i famnen hade hon sovit dock började hon grina så fort sambon la ner henne.

Nu ska jag snosa bebis och försöka sova, god natt på er fina tjejer! :)

• M4nda
    garin skrev 2014-05-10 18:01:26 följande:
    Ånej låt honom äta så ofta och länge han vill så han blir nöjd! smile1.gif håll ut!! Detta gäller mig med., höll ju på att få panik särskilt i natt när han ville äta varje timme, och igårkväll då han inte blev nöjd på flera timmar. Men han älskar att ligga vid bröstet helt enkelt, då får han väl göra det ett tag till. Han äter ju inte aktivt hela tiden utan myser, somnar, sen vaknar han till och vill ha lite mer osv osv.. Detta bör reglera sig av sig självt ganska snart. Sägs det inte att de som ammar ofta upplever att de inte gör annat de 3 första månaderna, typ?
    Åh va skönt att höra! Jag tänker hålla ut 3 månader :) Kändes inte heller bra med reglerad amning för mig, blev lite ställd när BVC sköterskan sa att han inte skulle få äta så mycket han ville..
  • Dixiechick

Hej alla! Är ni ute och promenerar nåt med era bebisar? Hur känns vagnarna? Är ni nöjda eller saknas något? Jag håller fortfarande på att leta vagn. Har en skruttvagn hemma som jag tänkte gå med här men den är inget kul att lasta in och ut ur bil och böka och stöka med. Så ni får gärna recensera era vagnar så jag kan bli lite inspirerad igen....

• Tussie
    anglavakt skrev 2014-05-10 20:48:13 följande:
    Det gör min gosse också. Ofta gör han det medan han ammar hehe. Har märkt att han kan göra så när han kissar också.. :) Han ammar mer än vad han får ersättning, han får ersättning på kvällen bara eller om vi är ute på vift under dagen. Bajsar gör han dock ofta, en 5-8 gånger per dygn skulle jag gissa på. :o Liten bajsmaskin denna pojke. 
  • Tussie
    Evelina04 skrev 2014-05-11 00:45:44 följande:
    Jo förresten, för er med instagram så har jag en låst användare som heter evelinaochbulan ifall det är någon som är intresserad att följa oss :) skriv gärna här eller i ett pm om ni skickar en förfrågan så jag vet vem ni är :) kram på er! Och när vi ändå är inne på amning, fixar alla att liggamma eller hur gör ni som inte gör det? Ammar ni ändå i sovrummet? Vi har sovit mycket på soffan för det är där amningen har funkat bäst och då har vi sluppit gå fram och tillbaka och fram för allt så stör vi inte sambon. Men fyyy vad jag saknar att sova med min karl!!!! :(

Kram fina Evelina.. <3 :) 

Jag ammar mest i soffan nästan aldrig i sängen. Sover dock i sängen så ofta jag kan eftersom jag sover dåligt i soffan. Liggammar gör jag helst i soffan också då sängen är för mjuk. Jag somnar oftast när jag ligger och ammar,  vilket är meningen men sömnen blir riktigt dålig för man ligger inte helt bekvämt och man kan inte riktigt slappna av osv.. :/ Men står det mellan den sömnen eller ingen blir det ju att ligga och amma. Annars sitter jag alltid upp och ammar men oj vad mina armar/armväck värker heh.. :P Jag vill sova med sambon den tiden jag kan också, tyckte det kändes jätte tråkigt att inte sova något tillsammans den första tiden. :( 

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet