Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Jag hänger också på såklart! :)
Jag hänger också på såklart! :)
Hos oss är det tvärförbud att komma och hälsa på om man är förkyld. Hummerns mormor,farfar och farbror har inte ens träffat henne än. Hennes hälsa går före släktens nyfikenhet. Min mamma kommer inte få träffa Saga förens i början/mitten på Juni då hon ligger på sjukhus och kommer göra till slutet på Maj. Det är jättesorgligt såklart men jag vägrar riskera min dotters hälsa! Hade folk kommit hit förkylda fast jag talat om att det inte är okej hade jag fått utbrott ;)
Jag har likadant med mitt snitt så det är nog normalt eftersom vi är några stycken som har det :)
Ang torsk i munnen så koka upp 1 dl vatten och blanda i 1 krm bikarbonat. Badda i munnen med en bebistandborste. Samt rugga lite på tungan. Fick detta råd av BVC och Saga har ingen torsk kvar. Det är inte farligt men är det kvar för länge får man medicin utskrivet.
[quote=73151982][quote-nick]kerstinsmide skrev 2014-05-04 09:42:56 följande:[/quote-nick][/quote]
Det är mineraloljan som gör att huden inte andas,därför jag rekommenderar Liberos som inte innehåller mineralolja :D
När man lägger dom på bröstet är det ren instinkt/reflex att söka bröstet. Fick jag veta på BVC :) Saga gör också så, och då har jag ändå aldrig matat henne med brösten utan enbart flaska. Brukar dock lägga henne mage mot mage så att hon får träna nacken :)
Och på tal om bökning vid sovning. Saga sparkar med benen och flänger med armar hit och dit och har massa konstiga ljud för sig. Nu efter 3 veckor har jag lärt mig att sova ändå. Hon säger till "på riktigt" om hon är hungrig. Skulle aldrig någonsin väcka henne för att det gått en viss tid sedan hon åt, hon bestämmer själv när hon vill äta :D
Jag är heller inte orolig för PSD. Vi samsover med henne för hon sover bäst av det. Och vill hon sova på sidan/magen så får hon göra det. Hon känner själv vad hon sover/mår bäst av :) Vi samsover både med och utan baby nest, oftast med men ibland händer det att det blir nedspytt och tvättstugan inte är ledig förens dagen efter ;)
Vi har inte åkt runt typ alls med henne. Bara långa promenader,men inga besök hos folk eller buss etc. Jag vill jättegärna för jag är trött på 3 veckors hemmasittande ;) Men för hennes skull har vi bestämt att vi ska undvika mkt folk, andra barn och så i minst 1 månad. Jag vill inte att hon ska dra på sig något, speciellt inte första månaden. Hon är dock världens enklaste bebis så jag tror inte det kommer bli problem alls när vi väl börjar. Har alltid med mig ersättning i tetrapack så det är bara att hälla upp och ge henne om hon skulle bli hungrig.
Nästa vecka ska vi dock på första riktiga bilresan (5 min från sjukhuset och hem räknas inte),det ska bli intressant att se hur det går! Men hon kommer förmodligen bara sova. Som vanligt ;)
Hoppas allt är bra med dig och lillkillen! <3
Har också ansökt! Jättebra med en låst tråd, då vågar man visa lite fler bilder på sina skatter :D