Inlägg från: peegasus |Visa alla inlägg
  • peegasus

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Funderar lite på varför vissa av era sambos ens gick med på att skaffa barn från första början när det är uppenbart att dom inte vill?

Hade min sambo varit så hade jag bett honom dra åt helvete ;)

Henrik älskar att umgås med Saga och gosar,sjunger,matar och promenerar med henne. Vi tar varannan natt så vi får sova ganska mycket även fast Hummern vaknar ca var 2-4e timme. Dock somnar hon om direkt efter mat.

På dagarna (min sambo är sjukskriven och har varit sen mitten på Mars och åtminstonde Juni ut) tar vi henne ganska mycket gemensamt men 3-4 timmar egentid per dag är inte ovanligt :) Ibland mer ibland mindre beroende på om någon av oss är iväg med Saga. Älskar mammalivet!

• peegasus
    Evelina04 skrev 2014-06-21 10:02:43 följande:

En fråga till er som bara ger ersättning, ger ni även D-droppar? Jag trodde inte man behövde göra det eftersom ersättningen är berikad med D-vitamin men på BVC sa dom att man ska ge det ändå! Hur gör ni? :)

Vi ger också D-droppar ändå :)
  • peegasus
    anglavakt skrev 2014-07-06 15:04:34 följande:

Hej fina ni! En liten fråga, vad använder ni för blöjor? Vi velar mellan pampars och libero... Hade bara pampars på dom första men nu i andra storleken har vi testat båda men vilken tycker ni är bäst? Kram på er

Jag verkligen AVSKYR Pampers. Tycker inte att dom håller tätt och dom luktar så fruktansvärt äckligt. Typ som rester av olja och kryddor.

Har aldrig haft problem med Libero så dom kör vi på :D

• peegasus

Sambon köpte ett paket pampers men jag verkligen hatar dom. Så när han byter får hon Pampers och när jag byter får hon Libero. Det är dock bara några pampers kvar som tur är. Sambon kommer inte våga köpa dom igen ;)

Ogillar att Pampers har lotion i sina blöjor. Onödigt att använda något som inte behövs, dessutom vet man inte vad dom har för skit i sin lotion.

Saga har aldrig blivit röd av Libero och vi är också (tyvärr) ganska dåliga på att lufta.

Men visst är det lite intressant att man kan tycka SÅ olika om samma produkt? :D

• peegasus
    Dixiechick skrev 2014-07-07 02:00:04 följande:

Älskar pampers! :) sitter så bra på grabben. Libero är lite bred i grenen på honom.

Han kan ha blöjan hur länge som helst och har aldrig fått besvär. Men att det är lotion i visste jag inte och nu vet jag inte riktigt hur jag ska ställa mig till det... Vill ju helst smeta in han med nåt naturpreparat om det så ska va nåt.. Hmmm...

Kanske finns det andra märken som sitter lika bra som Pampers på din grabb men utan lotion? :)

Annars hade jag nog smörjt med något annat så att lotionen från blöjan inte kan ta sig ner i huden, som en skyddande barriär lixom :D

• peegasus
    garin skrev 2014-07-07 17:50:33 följande:

Vi använder libero. Bara testat dom samt pampers. Märkte ingen större skillnad förutom att libero känns lite hårdare liksom. Svårt att avgöra om blöjan är full när den alltid är stenhård. Men funkar ändå, man får gå efter tiden och lukten. :D

Sen är libero biligare och jag älskar alla rabattkuponger man får hela tiden!

Vi använder alltid våtservetter för vi har skötbordet i vardagsrummet pga platsbrist. Orkar inte krångla med vattenskål fram och tillbaka hela tiden, försökte i början...

Nån gång om han är totalt nerbajsad bär jag dock honom till handfatet och spolar av...

What Evelina said! Att förbereda med torra tvättlappar i påse är jättesmidigt och bättre för lilla rumpen. Använder också våtservetter ibland men oftast tvättlappar. Funkar även kanon att ha i en gammal glassburk eller liknande :D
  • peegasus
    mythos skrev 2014-07-10 08:27:50 följande:

Hej, hoppas det är bra med er alla i den här värmen.

Ni med barn som bara äter ersättning, hur mycket äter dom per dag ?

Lillan fick vaccin igår, fick feber igår kväll men nu är hon bättre.

Hon är 3 månader om 4 dagar & väger 6030 gram & var 58.5 cm . Inte konstigt det börjar bli tungt att bära henne :) haha lilla klumpen!

Hur stora är er nu ? :)

Vi gör ordning 165 ml åt Saga varje gång (har måttat upp pulver i förväg) ibland äter hon allt, ibland hälften.

Haha för 2 veckor sedan var Saga 59 lång och vägde 6600. Hon ser verkligen ut som en köttbulle med valkar ;D

Frågade på BVC om dom kan bli för stora, men hon svarade att det är nästan omöjligt innan dom är 6 månader :) Tur det för fortsätter det såhär så kommer hon vara sumobrottare inom ett par år!

• peegasus

MENSSNACK!

Fick tillbaka min mens igår. Usch vad jag inte har saknat den! Men något jag reagerar över är hur sjukt mycket jag blöder. Har vanlig normalstorlek och igår blödde jag igenom 2 gånger efter bara 3 timmar. Brukar kunna ha en tampong i ca 8 i vanliga fall.

I gårkväll bytte jag ca 21.30- 22 och kl 04 vaknade jag av att det rann som en flod. Blödde över filt, Sagas kudde, lakan, ner på madrassen. Reste mig och höll händerna för och det bara rann och rann. Hela benen var blodiga och det var droppspår genom hallen till toan. Jag ska gå och köpa supertamponger, that's for sure!

Har aldrig varit så här förut. Är det vanligt att man får rikare mens efter förlossning? Känns som att senaste årets missade mens kom på en och samma gång :(

• peegasus
    garin skrev 2014-07-10 09:43:09 följande:

Peegasus, jag har för mig det kan bli så efter graviditeten osv, särskilt de första gångerna!

Varför är det ingen som informerar om sånt här? Under graviditeten får man hur mycket info som helst men när ungen är ute så får man ingen alls.

Min första tanke var att snittet lossnat från insidan och att jag skulle förblöda!

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet