Inlägg från: anglavakt |Visa alla inlägg
  • anglavakt

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Vår tjej e 11 dagar nu och hon tar inte napp, blir förbannad och spottar ut den jag tror att hon tror att det skall komma mat ur den....

• anglavakt

Så skönt att vara här i denna gruppen, skriver inte så mkt men ni gör att man inte känner sig så ensam... Önskar vi bodde närmare så alla kunde ses! Min lilla tjej e nu 3,5 vecka och amningen fungerade inte tyvärr så hon får ersättning vilket fungerar bra. Hon bajsar en gång om dagen och det är inte hårt, men nu till det lilla problemet som jag undrar om nån annan stött på... Hon ligger ganska ofta och bara stönar och tar i liksom som att hon skall bajsa detta gör hon jätteofta även i sömnen, på BVC sa dom att bebisar kan göra så för att dom typ tränar på att bajsa men det lät konstigt tycker jag, hur gör era små? Kram på er kämpande mammahjältar

• anglavakt

Ngn som använder pysventil? Hur ofta gör ni det isf? Och tror ni det är dumt att använda mer än rekommenderat som e Max tre ggr per dygn? Kram på er

• anglavakt

Fy för värmen, vår lilla tös verkar få värmeutslag jättelätt, helt rödflammig på hela kroppen. Vi bor i ett väldigt varmt hus dessutom! I förrgår fick vi åka till akuten på natten med lillan hon hade 39,5 i feber och var jätteslö... Dom tog massa prover och de enda dom hittade var att hon hade hög feber och var lite röd i halsen, förkylningsvirus trodde doktorn, stackars liten va så slö hon e 5 v nu och man vill ju verkligen inte att dom skall vara sjuka då, speciellt inte i värmen!!!

• anglavakt

Hjälp mig med tips! Vad har man på sin lilla i värmen? Och hur mkt vågar man vara ute med dom i värmen? Skall man smörja dom små ngt och hur mkt ska dom ha på sig? Måste man ha mössa/hatt på dom hela tiden ute även i skuggan? Många frågor från oroliga mig med 6v varm wilma

• anglavakt

I sovrummet. Har vi en takfläkt som vi har igång på natten. Är det dåligt för lilla Wilma att vara under fläkten tror ni? Tänkte om det blåser för mkt på henne hon är väldigt varm av sig....

• anglavakt

Ladygum, stackare krya på dig... Hade det i båda brösten när jag ammade och slutade amma efter det, hög feber å frossa hade jag!

• anglavakt

Hej finaste ni! Hoppas ni haft en mysig helg trots vakna nätter, fulla blöjor och kräkande barn ;) Hur kommer ni göra med dop av era små? Vi planerar ett liret enkelt dop i slutet av sommaren typ augusti... Kram på er och tack för alla kloka tankar ni delar

• anglavakt

Tips sökes: min lilla e 7 v imon och jättetäppt i näsan, har provat koksalt men det funkar inte så bra... Tycker så synd om henne, ammar inte.

• anglavakt

Har ni ngt bra tips mot bebis tröga mage? Hon får ersättning och bajsar bara varannan dag och då ganska så hårt bajs, hon får sempers magdroppar sen tre v tillbaka... Ibland lite rapsolja men det verkar inte hjälpa...

• anglavakt

Hej fina ni! En liten fråga, vad använder ni för blöjor? Vi velar mellan pampars och libero... Hade bara pampars på dom första men nu i andra storleken har vi testat båda men vilken tycker ni är bäst? Kram på er

• anglavakt

Hej finaste ni!

En liten fråga... Vad har ni för kvälls/insomningsrutiner med era barn? Vår lilla skall vi försöka få att somna i egen säng ist för i soffan på nedre våningen som hon gör nu. Vill ha alla tips på hur man nattar smidigast! Kram på er

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet