• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • elyse

Här här ni en som fått någon slags post-depression. Satt och grät och ville faktiskt bara dö för några dagar sedan. Nu är min mamma här och hjälper till samt att svärmor och svägerska backar upp när maken jobbar. Så kan det gå... Men jag förstår faktiskt att det inte är så konstigt att jag drabbats; förlossning som avslutades med sugklocka, ont som f*n av ett hematom, kateter p.g.a. en helvetes urinvägsinfektion, livmoderinfektion som inte botades på en utan två antibiotikakurer. Feber och frossa. Får se om jag vågar mig på fler barn i framtiden. Lilla Dahlia är i alla fall helt OK och oftast ett väldigt "enkelt" barn. 

Jag kommer nog inte att skriva här så ofta. Men det gissar jag gäller oss alla - man har inte tiden man hade förut, eller hur? ;)

• rpl
    elyse skrev 2014-05-08 21:46:28 följande:
    Här här ni en som fått någon slags post-depression. Satt och grät och ville faktiskt bara dö för några dagar sedan. Nu är min mamma här och hjälper till samt att svärmor och svägerska backar upp när maken jobbar. Så kan det gå... Men jag förstår faktiskt att det inte är så konstigt att jag drabbats; förlossning som avslutades med sugklocka, ont som f*n av ett hematom, kateter p.g.a. en helvetes urinvägsinfektion, livmoderinfektion som inte botades på en utan två antibiotikakurer. Feber och frossa. Får se om jag vågar mig på fler barn i framtiden. Lilla Dahlia är i alla fall helt OK och oftast ett väldigt "enkelt" barn. 

Jag kommer nog inte att skriva här så ofta. Men det gissar jag gäller oss alla - man har inte tiden man hade förut, eller hur? ;)

Men stackars stackars dig. Vilken fruktansvärd pärs. Du borde ju bli erbjuden postförlossningshjälp. Det är inte konstigt att du inte mår bra och ifrågasätter fler barn. Styrkekramar till dig
  • Enlängtan

Massa kramar till fina dig! Bra att du har nära som stöttar dig och att tösen mår bra <3 Jag hoppas det vänder och att du får börja må bättre snart du också :)
  • misspethunia

Elyse: vilken start du haft på din roll som mamma, fullt förståeligt att du inte mår bra nu. Håller med ovanstående att du borde få nån form av hjälp..! Har du blivit erbjuden det? Det är så himla mkt nytt nu i början o får man dessutom komplikationer så blir det ju än värre.

Vår lilla Olivia är ikväll 2 dygn gammal. Hon förlöstes med ur-akut snitt eftersom hjärtljuden minskade så drastiskt. Vi mår ändå bra nu, trots den dramatiska starten, ska bara komma igång med amningen lite bättre. Hon fattar inte riktgt hur man suger än. Vi längtar hem så vi siktar på hemfärd senast lördagmorgon.
    Har inte riktigt fattat än att vi har en liten dotter... Undrar när man gör det? :)

• Ladygum
    Här här ni en som fått någon slags post-depression. Satt och grät och ville faktiskt bara dö för några dagar sedan. Nu är min mamma här och hjälper till samt att svärmor och svägerska backar upp när maken jobbar. Så kan det gå... Men jag förstår faktiskt att det inte är så konstigt att jag drabbats; förlossning som avslutades med sugklocka, ont som f*n av ett hematom, kateter p.g.a. en helvetes urinvägsinfektion, livmoderinfektion som inte botades på en utan två antibiotikakurer. Feber och frossa. Får se om jag vågar mig på fler barn i framtiden. Lilla Dahlia är i alla fall helt OK och oftast ett väldigt "enkelt" barn.  Jag kommer nog inte att skriva här så ofta. Men det gissar jag gäller oss alla - man har inte tiden man hade förut, eller hur? ;)

Stackare! Hoppas att allt blir bra snart och att du får den hjälp du behöver! Kram
  • Fidelisen

Hej hej allihopa

Är inte inne så jätteofta, känner att det prioriteras bort lite ...men ska försöka vara mer aktiv

Här går allt riktigt bra. Livia sover bra då flesta nätterna. I natt ammade jag henne när vi lade oss vid 00, väcktes av henne klockan 4 för amning och sedan väckte hon oss 7.45. Känns riktigt lyxigt

Hon vill ammas ofta, trots att jag producerar så mycket mjöl att jag läcker. Men jag låter henne äta när hon vill.

Idag kommer BVC hit. Dags för invägning och lite allmänna frågor osv. Ska be sköterskan visa hur man kan massera bort magknip.

Njuter av att få vara Livias mamma. Blir ofta ledsen över tanken att vi nästan inte fick uppleva detta, men mår inte dåligt som så.

• kerstinsmide
    Fidelisen skrev 2014-05-09 09:53:37 följande:
    Hej hej allihopa smile1.gif
    Är inte inne så jätteofta, känner att det prioriteras bort lite ...men ska försöka vara mer aktiv
    Här går allt riktigt bra. Livia sover bra då flesta nätterna. I natt ammade jag henne när vi lade oss vid 00, väcktes av henne klockan 4 för amning och sedan väckte hon oss 7.45. Känns riktigt lyxigt smile1.gif
    Hon vill ammas ofta, trots att jag producerar så mycket mjöl att jag läcker. Men jag låter henne äta när hon vill.
    Idag kommer BVC hit. Dags för invägning och lite allmänna frågor osv. Ska be sköterskan visa hur man kan massera bort magknip.

Njuter av att få vara Livias mamma. Blir ofta ledsen över tanken att vi nästan inte fick uppleva detta, men mår inte dåligt som så.
    sakööönt att få sova ^^ 
    1177.se har också en bra film om magmassage :) Den tipsade vår sköterska oss om. :) 
  • Fidelisen
    kerstinsmide skrev 2014-05-09 10:06:50 följande:
    sakööönt att få sova ^^ 

1177.se har också en bra film om magmassage :) Den tipsade vår sköterska oss om. :) 

Tack för tipset, ska kolla det. Har hittills bara haft skriftliga instruktioner ur en bok och det var bara förvirrande
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet