Inlägg från: Dixiechick |Visa alla inlägg
  • Dixiechick

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Längtar till jag har nåt att skriva här! ;)

• Dixiechick

Evelina04

Kan du inte pumpa ur mjölk med en elektrisk pump och låta sambo mata lite också så att du får vila?

Jag pumpar bara och ammar inte längre pga att det gjorde för ont i brösten. Han får även ersättning på natten om jag ej har pumpat tillräckligt. Då kan du verkligen se till att han blir proppmätt och får sova mer. Vet själv inte vad jag skulle gjort utan den gudomliga bröstpumpen. Den är helt underbar!

Kram på dig <3

• Dixiechick

Hej alla! Är ni ute och promenerar nåt med era bebisar? Hur känns vagnarna? Är ni nöjda eller saknas något? Jag håller fortfarande på att leta vagn. Har en skruttvagn hemma som jag tänkte gå med här men den är inget kul att lasta in och ut ur bil och böka och stöka med. Så ni får gärna recensera era vagnar så jag kan bli lite inspirerad igen....

• Dixiechick
    vår sommar skrev 2014-05-14 03:14:39 följande:

Behöver råd, tips och trix. :)

Alfred är 4 veckor på fredag och är inte alls nån komplicerad bebis. Äter sover skiter ;)

Men när kvällen kommer så somnar han så gott vid bröstet runt 21 tiden. Men så fort jag ska försöka lägga ner honom så vaknar han och vill puppa igen.. Kan hålla på att gå fram och tillbaka från fåtöljen till sovrummet ända fram till 00.00 tiden ungefär..

Nån som har samma problem eller finns det kanske nån med en lösning?

Det är inte det att han är hungrig, han vill bara vara mig nära, helst sitta fast i mig ;)

Har du provat napp för att trösta istället? Kan rekommenderas starkt om de har så stort snuttbehov. Kram
  • Dixiechick

Var det nån som köpt en brio smile? Om så är hur går det? Är du nöjd mm? Funderar starkt på en sån faktiskt.

• Dixiechick

Vad är erat bästa tips på att få fram rapet? Det är väldigt stånkigt och gnälligt här emellanåt och jag tror han fått för mycket luft i magen. OBS han för utpumpad bröstmjölk på flaska.

• Dixiechick

Tack för bra tips!! Man jonglerar ju verkligen runt stackaren för att få ordning på magen...

Idag har jag köpt min brio smile! :)

Imorrn blir det premiärtur!

• Dixiechick

Har köpt en bärsjal (tricot slen) och har provat den en gång. Tyckte det blev jättetjafsigt att få ihop det. När jag väl fått i skrutten så var den inte tajt på rätt ställe. Hur går det för er som har sjalar? Funkar de bra? Knöligt i början? Funderar nästan på om jag kanske trivs bättre med en bärsele istället.

Några tankar kring bärselar?

Kram på er!!

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet