Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Ja då hänger jag med! Låter jättesmidigt!!
Ja det där att hälla pulver i barm flaska är eländigt. ;) så nu blir det kallt!
TACK!
Ja då hänger jag med! Låter jättesmidigt!!
Ja det där att hälla pulver i barm flaska är eländigt. ;) så nu blir det kallt!
TACK!
Ja det där med hett vatten i termos lät ju smidigt! Bara att lära sig hur mycket av vardera man behöver för snabb tillredning. Så det är alltså pulvret som behöver hettas upp också!
Ja jag får leta fram en termos imorgon :)
Enlängtan: usch det där är så jobbigt. Du har ingen sele eller sjal som du kan bära runt i ett bra tag kvällstid för att få na lugn och trygg samt tarmarna välguppade? Då borde hon bli trött och vilja sova sen tänker jag.
Själv tycker jag att det är jättetufft att hålla mig vaken nattetid vid matstunderna. Äter hiskeliga mängder choklad och skulle verkligen behöva sluta med det...
Har ni andra nåt tips för att hålla ögonen öppna så man orkar...
Haha ja bumblebee våran dygnsrytm verkar stämma! ;)
Tänker också att vi som bor i Sverige har otroligt ren miljö kring och riktigt bra vatten. Sen tror jag Semper m fl som stort multinationellt företag vill hålla ryggen fri och därför riktar sig denna text till alla i världen över och då främst till USA där det är extremt noga med att friskriva sig från allt....
Lite skit rensar nog magen skulle jag tro.
Min plutt har svårt att få ur sig bajset och gnäller väldigt mycket när han försöker :(
Ska skaffa en bärsele denna vecka för tycker det är så varmt och meckigt med sjalen. Hade han fötts i vintras hade sjalen varit perfekt men nu är det för varmt helt enkelt...
Har ni nåt tips på hur man håller sig vaken på natten UTAN att vräka i sig choklad... ???
Måste dela med mej om vad jag har varit med om idag.
För 8år sen va jag med om en allvarlig bilolycka där ett rattfyllo körde på mej och mina 2 bästa vänners bil.
Vi var bara två som klarade oss. Min bästa vän dog omedelbart och det va också det första jag såg när jag vaknade upp innan ambulansen kom.
Jag bröt benen på 3 ställen, käken på 3 ställen, en spricka i ryggen och så la mina lungor ihop så låg i respirator medvetslös i över en vecka. Under den veckan fyllde jag även 18år.
Det har satt sina spår och jag är än idag inte helt återställd varken psykiskt eller fysiskt.
Men idag så var jag på massage, och när vi va klara så frågade massören:
- får jag ställa en personlig fråga?
- ja visst svara jag
- va det någon som dog i olyckan du va med i?
- ja det va det.
- ja det här låter säkert konstigt, men jag kan känna av dem på andra sidan och du har en tjej som står bredvid dej hela tiden.Hon vill bara säga att hon är här hos dej och att jag fått det här barnet för att jag måste våga öppna mitt hjärta igen.
Hon sa också att det är när jag drömmer om henne som hon försöker kommunicera med mig. Och jag drömmer ofta om henne.
Jag vill verkligen tro att det finns en andevärlden.
Känns så skönt att veta att jag och min familj har en skyddande ängel över oss.
Har ni ngt bra tips mot bebis tröga mage? Hon får ersättning och bajsar bara varannan dag och då ganska så hårt bajs, hon får sempers magdroppar sen tre v tillbaka... Ibland lite rapsolja men det verkar inte hjälpa...
Jag måste bara fråga er andra; Har någon annan upplevt att ni fått dåligt minne efter förlossningen? Jag mår jättekonstigt sen en vecka tillbaka. Tankspridd, jättedåligt minne,yr. Någon som känner igen sig? Blir orolig att det ska vara nåt annat. Har bokat en läkartid lite längre fram men skulle va skönt att höra om nån annan varit med om samma.
Min lilla kille sover mycket också. Vaken ca 6-7 timmar per dag. Ligger och tittar mest bör han är vaken. Ska skaffa ett babygym till honom nu.
Har ni nån daglig träning för era bebisar? Typ lägger dem på mage eller i gymet en viss tid eller nåt annat? Vill ha tips på vad man bör göra för "aktivitet".
Han är 7 veckor nu.
Gör inget av detta ännu...
Va skönt Evelina04 att det går bättre nu!
Kram