Inlägg från: Dixiechick |Visa alla inlägg
  • Dixiechick

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Min skrutt kom på sin BF dag. :)

Sambon är väldigt hjälpsam och tar bra hand om skrutt. Men så är han nästan 40 år så jag förväntar mig inga utekvällar och röj mm. Han har dock aldrig varit intresserad av det heller.

Det är alltid så skönt bör man fått lufta det som inte känns bra. Dock tycker jag min karl är lite knepig med sånt.. För det är svårt att diskutera med honom utan att det blir tjafs och höjda röster när vi är oense. Det här gäller alla sorts diskussioner. Då blir han ofta 5 år och det är så irriterande!

Vill ju inte att skrutt ska ta efter ett sånt dåligt beteende sen.

Att kunna låta någon ha en annan åsikt utan att bli upprörd är bland det viktigaste här i livet. Särskilt i yrkeslivet...

Skrutt får ersättning blandat så mängden ligger runt 120-135 ml men han äter sällan upp allt.

Oftast är det ca 60 ml kvar i flaskan.

Han äter var 3e timme dygnet runt så det borde vara tillräckligt.

Kräks gör han knappt heller.

• Dixiechick
    vår sommar skrev 2014-06-20 07:39:40 följande:

Nu har vi konstaterat igår att Alfred håller på att växa ur babyskyddet. Är det nån mer med långa bebisar? Alla bilbarnstolar är ju från 6 månader.. Men har kan ju inte heller sitta i en för liten stol heller.. Nån med samma problem?

Oj redan? Hur lång är han?

Vår pojk är ca 58 cm och 7 veckor nu.

Men han känns liten i sitt skydd ännu. Har fortfarande spädbarnsinläggen kvar.

Har Brio Primo

Glad midsommar!!
  • Dixiechick

Jag har faktiskt inga besvär alls. Hade problem med hemorojder under graviditeten men lade av med bröd, pasta allt som innehåller gluten och vips problemen försvann!

Känner dock av foglossning ibland.

Har en väldigt gosig och snäll och snart 8 veckors bebbe men hade (har) problem med magen då det blir mycket gaser. Det avhjälptes som tur är med Windi pysventiler då det verkar vara svårt att bajsa själv. Men de säger ju att det släpper vid 12 veckor så det är bara att hålla ut en månad till hoppas jag.

• Dixiechick
    Enlängtan skrev 2014-06-27 15:45:09 följande:

LyCKa55: Sån period hade pigan också och är fortfarande rätt mammig av sig, är för det mesta bara jag som duger, men har blivit lite bättre senaste tiden så hoppas det lugnar ner sig för er också smile1.gif

Dixiechick: LyCKa55 tipsade tidigare om ett knep att föra bebisens fötter mot huvudet, bär jag hör att pigan börjar stånka brukar jag försiktigt trycka hennes fötter mot huvudet och då brukar det braka lös ordentligt smile5.gif

Ok låter som nåt värt att prova. Ska man föra så pass att han blir dubbelvikt typ nästan nuddar huvudet med fötterna?
  • Dixiechick
    vår sommar skrev 2014-06-30 14:27:45 följande:

I lördags rullade Alfred runt på magen.. :) tror han blev lika paff som jag blev. :))

Hur gammal är Alfred nu?

Ni som ger ersättning hur mycket äter dom?
  • Dixiechick

Älskar pampers! :) sitter så bra på grabben. Libero är lite bred i grenen på honom.

Han kan ha blöjan hur länge som helst och har aldrig fått besvär. Men att det är lotion i visste jag inte och nu vet jag inte riktigt hur jag ska ställa mig till det... Vill ju helst smeta in han med nåt naturpreparat om det så ska va nåt.. Hmmm...

• Dixiechick

Så dåligt att man inte kan få båda sprutorna samtidigt! Stackars bebisarna. :(

Får se hur de gör när min ska ha om tre veckor...

Nån annan som haft problem med att bajset är fast och bebis har svårt att bajsa?

Tycker det är riktigt jobbigt att han inte kan bajsa själv utan att jag ska vara där och hjälpa till och peta..

Har börjat ge honom vatten i flaskan mellan måltiderna för han blir så varm och det kanske hjälper till att lösa upp bajset lite.

Tråkigt att man inte ska få kunna njuta bara utan att behöva oroa sig för såna här saker som borde fungera... :/

• Dixiechick

Vad jag har fått höra så kan man ge även ammade barn vatten mellan måltiderna eftersom de svettas så mycket i värmen.

Märker på grabben att han gillar att dricka lite vatten också.

Han sover verkligen mycket nu och är drygt 10 veckor.

Ps.

Nu kan han bajsa själv också.. Så jäkla skönt!!! :)

• Dixiechick

Finns det nån som inte ammar som inte fått tillbaka mensen ännu? Jag slutade pumpa tuttarna för över en månad sen och har inte sett till nån ännu..

• Dixiechick

Copycat

Jag skulle smörja med cocosolja/fett istället om jag var dig. Det tas upp bättre av kroppen och en bra tumregel är att smörja huden med nåt som också går att stoppa i munnen eftersom man lätt glömmer att det är ett av våra största och viktigaste organ. :)

• Dixiechick

Ja jag har precis nyligen fått tillbaka mensen och var orolig för att det skulle göra skitont och störtblöda... Men den var precis som innan (ej ont och blödde lite) men höll på längre än vanligt. Säkert 8 dgr mot normalt 4

Ja jag har katastroftankar dagligen... Ser alla möjliga scenarion om hur skrutt skull tänkas komma till skada :( jobbigt!!

Träff vore superskoj!! :)

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet