Inlägg från: Dixiechick |Visa alla inlägg
  • Dixiechick

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Vilken modell är det på selen Nina? Verkar finnas ett antal olika. Har tiitat på miracle för den verkar skön för bäraren

• Dixiechick
    LyCKa55 skrev 2014-05-27 07:25:37 följande:

Det verkar ju finnas jättemycket olika bärsjalar. Vi köpte en som är väldigt basic med bara två slingor av tyg som man korsar och den är väldigt enkel att få in honom i. Så jag tror det beror på vad du har för någon. Min lilla kille trivs superbra i vår. Har man en bebis med magknip/kolik är det en bra grej. Han kan va jättledsen innan men när han är i sjalen så somnar han snabbt
    Ok har ni easyhug kanske? Verkar smidigt med så lite tyg.

Ska väl mecka lite med sjalen idag igen. Den är alldeles för varm för väder som vi hade i helgen. Men kan va skönt att ha när man vill ta en kvällspromenad med vovven tex.

Ni andra vad har ni? Sjal, sele? Berätta! ;)
  • Dixiechick

Tack för att ni svarar så bra i den här tråden! <3

Blev nu väldigt intresserad av en manduca :)

• Dixiechick

Mäh skrev ett långt inlägg till dig bäbissina... Men endast rubriken kom med... Jaja

Kram till dig och din familj!

• Dixiechick

Nu behöver jag lite tips från er som ger ersättning!

Min bröstmjölk börjar sina bort helt nu och jag får ge nästan bara ersättning nu. Det smidiga med att ge utpumpad bröstmjölk var att den fanns färdig i kylen att värma när lilleb är hungrig. Det gick på ett kick!

Nu blir jag stressad när han vaknar och tycker det tar en faslig tid att få till det innan han får äta.

Har ni nåt tips på att få det att fungera smidigt?

• Dixiechick

Men det står att den ska värmas upp till 70 grader när man återvärmer flaskan? Eller värmer du bara till ättemperatur direkt?

Då får man stå och kyla igen?

• Dixiechick

Ok så om jag förstår dig rätt så har ni kokt vatten i kylen som ni tar av och häller i flaskan. Tillsätter pulver och värmer till ättemperatur.

Eller så har ni blandat ersättning i tillbringaren som sedan tas en skvätt utav och värmer.

Ursäkta om jag är trög... Men jag försöker verkligen hitta ett smidigt sätt som fungerar när man är så zombie som jag är just nu :)

• Dixiechick

Tack bumblebee för ditt tålamod! Hoppas du sover gott i skrivande stund ;)

Diskuterade detta med sambon kl 3 i natt om ditt tips! Han tyckte det lät bra :) så nu kör vi så. Kram

• Dixiechick

En till trög fråga: blandar du pulvret när vattnet är kallt eller varmt? ;) ifall det har nån betydelse?

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet