Bumblebee92 skrev 2014-05-11 16:46:37 följande:
Frågar här, innan jag googlar. Tänker iof googla oxå. Men kan va kul att höra vad ni säger oxå.
Tänkte på dehär med samlivet. Just nu "avskräcker" sex mig lite. Samtidigt som jag ändå vill pilla lite på sambon ;) listan börjar som stiga på. Joline är bara 13 dagar. Så tror sexet får vänta ett tag till tills att jag verkligen vågar.
Hur tänker ni med sex? Har ni testat igen? Tänkte mest på sensommar födde i början på april tex. Ni andra får givetvis svara oxå.
Känner mig nervös som en oskuld haha! Samtidigt som jag vill testa! Med kondom blir det ju då iom avslaget.
Jag fick sy tre små stygn på insidan av blygdläppen. Vet ej om stygnen försvunnit ännu? Har inte direkt ont, ser inget (är inte så vig att jag kan kika in i mig själv haha) och känner inte något speciellt heller när jag känner med fingrarna.
Tror sexet som saftsås vänta någon vecka till, men samtidigt är jag lite smått sugen som sagt! "/ hur tänker/känner/gör/gjorde ni?
Jag gjorde iofs kejsarsnitt men vi hade sex 12 dagar efter förlossningen och då väntade vi ändå några dagar extra, bara för att.. :P Hade nog utan problem kunnat ha sex 7 dagar efter. Men jag blödde inte särskilt länge och är ju intakt där nere så då kanske man kan ha sex tidigare? Vet inte. Slemhinnorna känns dock litet skörare men det kan nog vara pga amningen och hormoner. Jag tror du kan ha sex när som helst, bara det känns bra för dig, ni kan ju testa försiktigt och se hur det känns.. :)