• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • Tussie
    rpl skrev 2014-05-12 09:06:45 följande:

Jag hade planerat snitt men har precis samma upplevelse. Vet inte alls varför
    misspethunia skrev 2014-05-12 07:12:32 följande:
    En fråga; efter många timmars värkarbete men bara öppnat mig 3 cm slutade förlossningen med ur-akut snitt eftersom hjärtljuden minskade kraftigt på bebisen. Min fråga är främst till er som hamnade i liknande situation, men det kanske även förekommer hos er andra, om ni nu har problem med att ni inte känner att ni är kissnödiga? Jag känner möjligen av ett starkt tryck men inte den vanliga kissnödig-känslan. När jag väl går på toa så kan jag kissa mängder utan att ha känt att jag behövt. Funderar på vad det kan bero på... Kanske är nervtrådar som fortfarande är av? Annan värk tar överhanden och "förtar" kisskänslan? Nån som känner igen sig?
    Jag hade planerat snitt och har känt mig kissnödig som vanligt ända sedan efter förlossningen då katetern togs ut. Jag tror inte att det har med själva snittet att göra isf. Har ni urinläckage också? Fråga BM? 
  • Fidelisen

Någon som känner igen detta och vet vad man kan göra?

Ibland så har Livia lite ledsna dagar. Hon äter, äter och äter men spyr sedan upp typ allt och gråter medan hon ammar.

Det verkar som magknip.

Tycker så synd om henne.

• rpl
    Tussie skrev 2014-05-12 11:31:48 följande:
    Jag hade planerat snitt och har känt mig kissnödig som vanligt ända sedan efter förlossningen då katetern togs ut. Jag tror inte att det har med själva snittet att göra isf. Har ni urinläckage också? Fråga BM? 

Nej inget urinläckage för mig. Kan bara hålla mig i en evighet utan att känna mig kissnödig. Kan mkt väl vara en nerv för jag märker att flera nerver spökar efter snittet. Stick och pirr i höger hand och arm och en nerv i som spökar i högra skinkan.
  • Tussie
    rpl skrev 2014-05-12 12:07:25 följande:

Nej inget urinläckage för mig. Kan bara hålla mig i en evighet utan att känna mig kissnödig. Kan mkt väl vara en nerv för jag märker att flera nerver spökar efter snittet. Stick och pirr i höger hand och arm och en nerv i som spökar i högra skinkan.
    Oj men hur kan snittet komma åt nerver som påverkar sådant? Jag skulle prata med en barnmorska eller läkare om jag var ni och höra om det är normalt eller ej och vad det kan bero på. Jag saknar känsel från 1cm nedanför naveln till snittet ungefär men annars är allt som vanligt. 
  • LyCKa55
    Bumblebee92 skrev 2014-05-11 16:46:37 följande:
    Frågar här, innan jag googlar. Tänker iof googla oxå. Men kan va kul att höra vad ni säger oxå.

Tänkte på dehär med samlivet. Just nu "avskräcker" sex mig lite. Samtidigt som jag ändå vill pilla lite på sambon ;) listan börjar som stiga på. Joline är bara 13 dagar. Så tror sexet får vänta ett tag till tills att jag verkligen vågar.

Hur tänker ni med sex? Har ni testat igen? Tänkte mest på sensommar födde i början på april tex. Ni andra får givetvis svara oxå.

Känner mig nervös som en oskuld haha! Samtidigt som jag vill testa! Med kondom blir det ju då iom avslaget.

Jag fick sy tre små stygn på insidan av blygdläppen. Vet ej om stygnen försvunnit ännu? Har inte direkt ont, ser inget (är inte så vig att jag kan kika in i mig själv haha) och känner inte något speciellt heller när jag känner med fingrarna.

Tror sexet som saftsås vänta någon vecka till, men samtidigt är jag lite smått sugen som sagt! "/ hur tänker/känner/gör/gjorde ni?

Jag har också funderat mycket på sex på senaste tiden, sambon med. Jag är dock väldigt osäker då det fortfarande gör ont ibland och jag fortfarande blöder en del till o från. Jag fick sy både inuti och i mellangården(tror det heter så) så jag känner mig nojjig över att stygnen inte är läkta och kanske går upp osv. Jag hade ju inga allvarliga bristningar, står grad 1 och 2 i mina papper.

Är väldigt velig. Vill verkligen testa att ha sex samtidigt som en annan del av hjärnan säger att jag ska vänta, kanske till och med tills jag varit på efterkontroll för att se att allt är läkt och ser bra ut. Har läst att man lite längre tillbaka rekommenderade att man väntar 6veckor så jag tror faktiskt vi väntar tills dess. Har läst om folk som fått allvarliga infektioner för att de haft sex för tidigt och det är det absolut inte värt. Man får tillfredställa sin man istället;) Det ger faktiskt en del också:)
  • M4nda

Vi väntade en månad, tills avslaget hade slutat, men jag behövde inte sy någonting efter förlossningen fick bara en liten bristning som läkte av sig självt. Det är ju så individuellt, om man känner sig osäker för just själva sexet så finns det ju andra sätt att mysa på tills man känner sig redo :)

• kerstinsmide
    misspethunia skrev 2014-05-12 07:12:32 följande:
    En fråga; efter många timmars värkarbete men bara öppnat mig 3 cm slutade förlossningen med ur-akut snitt eftersom hjärtljuden minskade kraftigt på bebisen. Min fråga är främst till er som hamnade i liknande situation, men det kanske även förekommer hos er andra, om ni nu har problem med att ni inte känner att ni är kissnödiga? Jag känner möjligen av ett starkt tryck men inte den vanliga kissnödig-känslan. När jag väl går på toa så kan jag kissa mängder utan att ha känt att jag behövt. Funderar på vad det kan bero på... Kanske är nervtrådar som fortfarande är av? Annan värk tar överhanden och "förtar" kisskänslan? Nån som känner igen sig?

Jag kände mig tvärt om mycket kissnödig första veckan utan att vara det haha. Men det har gått över. Kissar som vanligt nu. Men jag tror att det berodde på själva förlossningen. (Slutade ju i akut snitt för mig efter 15h utan att det kom någonvart) fick tappas flera gånger under förlossningen (fick dropp pga hög feber) och nu efter åt så kan jag känna att det svider lite i urinröret de sista skvättarna som kommer ut. Men jag har ingen känsel i mitt snitt. Det kan vara så att nervtrådarna aldrig växer ihop också så att man aldrig fpr känsel där igen.
  • Fidelisen
    Dixiechick skrev 2014-05-12 15:27:01 följande:
    Tänkte påminna om min ansökan till den låsta tråden...

Har missat det. Vilken tråd?
  • Enlängtan
    Fidelisen skrev 2014-05-12 15:40:44 följande:

Har missat det. Vilken tråd?
    Finns länk i trådstarten :) en låst bildtråd
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet