Åh vet inte vad jag ska göra. Känner bara att jag blir så irriterad på sambon ibland :( allt rullar på här hemma, oftast inga problem. Men när kvällen och natten kommer får jag ångest. Jag tar joline varje natt i veckan så sambon får sova så han orkar jobba. Hon är en snäll bebis som somnar vid äter och somnar vid ca 22. Sen äter hon ca 01, 04 och 07. Med undantag att det kan skillnad någon timme fram eller bakåt. Då blir det blöjbyte och mat, sen somnar hon om. Väldigt enkelt och snällt. Problemet är bara på helgen. Han hade sagt att jag skulle få sova och vi sa att han skulle ta helgen. Det är TVÅ nätter. TVÅ enstaka nätter jämfört med mina 5.
Men han klarar typ inte av det! För det första klarar han inte av att kliva upp, han försöker stoppa nappen i munnen på henne när hon skriker och försöker få henne att somna om. Vilket givetvis inte går eftersom hon är hungrig, så då får hon skrika en liten stund innan han tillslut går upp. Då har hon ju typ skrikit sig pigg!....sedan har vi köpt några nya flaskor, som han inte klarar av att mata med eller något :s och han säger det själv att han inte gillar dem, för hon börjar spy, eller spiller eller vad som. Men jag upplever det inte alls så. Men man hör när han matar att hon typ får i sig massa luft eller något, klunkar helatiden. Vilket då jag ligger och bokar mig över. Men säger inget för att han är lätt irriterad när han är trött och dessutom inte gillar när man säger åt han. Med detta gör att han tar bort flaskan och försöker få henne att rapa typ.bmen hon fortsätter gnälla av hunger. Men så ger han flaskan igen, och hon kanske somnar lite och dräller lite, vilket han tar som att hon är mätt. Och det blir lite gnällig. Eller jag vet inte, men så upplever jag att det är när han ska ha nätterna.
Sedan tål han inte barnskrik (???). Skriker hon kanske 10 min på kvällen så lägger han ner henne och går där ifrån. "Barnmorskan sa att man ska göra så om man inte kan hantera det".....alltså JAAA kanske om ungen skriker hysteriskt!? Men nu gnäller hon bara ca 10 min. Och hon skriker bara mer om du lämnar henne ensam!....denna helg har vi lagt oss ca 01,02. Vilket betyder att han ändå fått hjälp med första nattpasset. Ändå "gnäller" han att det är jobbigt. Och igår morse råkade jag vakna 08, då tyckte han att jag skulle ta henne så han kunde fara och träna. Men sa då att jag vill sova en stund till. Nä men då blir han typ sur....åååh störande! Kan jag inte bara få sova ut en/två nätter efter att ha haft henne hela veckan?! :(
Inatt la vi oss vid 01, och hon kan gnälla /gny lite när hon somnar. Vi lägger henne i hennes nest i spjälsängen som står bredvid våran säng. Gnäller hon brukar jag köra in handen under nestet och gunga lite, tillslut somnar hon helst. Gör man inte det gnäller hon tills hon vaknar och man får börja om och börja dutta rumpan och ge nappen. Märken man på en gång att hon gnäller, och vaggar nestet lite, somnar hon fort och utan nappen. Men detta förstår han inte även om jag säger det! Han är så trött att han typ inte märker. Så inatt gav jag upp, sa åt han att flytta på sig och att jag tar natten istället. *suck*. Men han tog henne ändå vid 04 då jag sparkade upp han och sa att hon vill ha blöja och mat. Sen har han faktiskt haft henne. Men jag har varit lite vaken eftersom jag "stör" mig på hans sätt att göra saker. "/ ....
Typ så matar han henne helt liggandes bredvid honom, jag upplever att hon äter bättre med dem nya flaskorna om man håller upp henne lite. Sen när han matar henne i natten så somnar han själv, vilket för att han inte märker om hon själv somnar, och då blir det mjölk överallt! Sedan vaknar han kanske till, ser att hon somnar ifrån flaskan och tar typ bort den. Sen vaknar hon ju då igen en kort tid efter och är mer hungrig för att hon inte ätit klart.
Åh. Små saker Lixom som jag stör mig på. Ska ändå bli skönt att få vecka igen så jag kan fortsätta med mina egna och hennes nattrutiner ;( haha. Var bara tvungen att skriva av mig! Annars är han jätte duktig oxh gullig med henne! Är inte alls orolig eller sådär "nojig" man hört att många mammor är när man lämnar benet själv med pappan en liten stund, typ separationsångest. Även om man givetvis vet att pappan klarar av det. Men jag har som sagt inga problem att lämna henne själv med han. Han sköter henne så bra på dagarna! :)