Junie2013 skrev 2014-04-30 17:12:46 följande:
Så söta era små guldklimpar är! Själv ligger jag här och ammar för vad som känns för 20 gången idag. Det blir lätt tröttsamt när det enda lilla grodan vill är att snutta. Men löser det genom att pilla på mobilen. Då går tiden lite snabbare. Vill gärna också visa upp min lilla skrutta men skulle kännas bättre om biltråden var låst.
Vad gör ni om dagarna med era små?
Jadu min gosse är likadan! Han har åtminstone ett amningsmaraton per dygn dessutom, då det känns som han växer fast vid bröstet i timmar verkligen, blir aldrig nöjd. Även om han somnar emellanåt vaknar han till ett par minuter senare så är det igång igen. Men han växer så det knakar med, 360g hade han gått upp på en vecka idag..
Ja jag brukar tänka att vadfan gjorde man innan smartphonesens tid?!? Ok att man ska ta det lugnt,mysa osv under amningen men det gör man ju också! Men långa stunder så blundar lillen under tiden och då är telefonen framme... Instagrammar, läser bloggar, facebook, skriver långa sms till nära och kära, pratar i telefon, nätshoppar osv! Guld!
Jag gör inte jättemkt annat än att amma honom och sen sover han ju. I ca 3 * 30 min per dag är han vaken och nöjd, då brukar jag ha honom i babynestet och så ligger han där och kikar och "pratar" och jag svarar honom ;) beroende på när dessa perioder infaller gör jag olika saker.. Första gången, på förmiddagen, vill jag ofta äta frukost så då gör jag det samtidigt liksom.
Fyra veckor blir skrutten imorgon!! Och just det. Skulle också gärna ha en låst bildtråd, hade känts bäst. Vill självklart visa er min guldklimp