Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Ändrade nu från "gravid" till "förälder" på statusen här, sitter vid datorn så då ser man ju lite mer än från appen... ;) Känns fortfarande så overkligt! Vi är småbarnsföräldrar! Mammor! <3
Liten blir 5 veckor imorgon. Jag FATTAR INTE!!!
Åh tjejer, det är så skönt att se att det finns fler som har liknande tankar och känslor som jag. Kände mig så ensam från början. Det tog faktiskt ett par veckor innan jag på allvar kunde slappna av och verkligen känna det där BEBISMYSET alla pratar om direkt efter förlossningen typ. Känner inte att jag har haft problem att knyta an, mer bara svårt att verkligen landa i det hela, och SÖMNBRISTEN är fortfarande påtaglig.
Alla känslor... vill gråta både av deppighet och lycka. Är fortfarande dimmig i huvudet, men kan sitta och verkligen fokusera på att det var denna lilla guldklimp som låg i magen, magen som jag nästan glömt bort! Eller iaf tillfälligt förträngt. Tänk så spännande, vilken gåva att få vara delaktig i hans uppväxt! Att han ska gå från bebis till liten pojke till tonåring till vuxen man! Får gåshud verkligen, det är så magiskt! <3
Igår var jag iväg på en liten utflykt till syrran, som bor en timme bort enkel resa. Som tur är sover lillen i bilen. Men han var inte alls med på mina noter sen under eftermiddagen. Ville suga, suga, suga. Men så är det ibland. Just därför är inte jag heller sådär jätteredo för värsta "publika" utflykterna ännu. Går ju bra att åka till familj där man känner sig bekväm både med platsen och personerna. Just med amningen också. Och man är ju "rädd" att han bara ska skrika tröstlöst. Hittills har han inte gjort det, har alltid funkat med bröstet men det kan ju bli så att det inte hjälper, eller att man står i kön på ICA och då går det inte riktigt dra fram bröstet med en gång ju...
Men vad viktigt det är att man sitter bekvämt de stunderna man ammar, särskilt när det drar ut på tiden. Har en amningskudde men den har jag bakom ryggen för vår soffa är så djup så annars blir det obekvämt för mig. Men slarvar lite med kuddar under armarna osv så har fått en del värk ibland. Måste bli bättre på att göra det bekvämt för det blir så mycket mysigare då! Och man kan slappna av och inte stressa iväg i tankarna. Fokusera på TV:n istället för den begynnande mjölksyran i armen eller axeln...
Beundrar er som redan har rutiner, Bumblebee tex. För oss är det svårt för han sover så olika länge, även om man försöker hålla vaken när han är vaken så att han somnar ungefär samma tider (med ungefär kan det vara +/- 1-2 timmar typ..)
Evelina, Kramar till dig! Hoppas allting är bra med lillkillen! Tror inte det är någon fara!