Inlägg från: Fidelisen |Visa alla inlägg
  • Fidelisen

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Hej hej alla.

Hur ofta ammar ni? Och hur länge?

• Fidelisen

Ibland vill hon amma hela tiden i en timme och sedan igen kanske 30 min senare.

Speciellt om hon har sovit länge innan, då är hon som klistrad vid brösten länge.

Det är mysigt, men är rädd att hon inte blir mätt.

• Fidelisen
    garin skrev 2014-05-06 09:07:38 följande:
    En sista fråga (längsta inlägget ever..)

Har ni åkt omkring mycket med era små? Det känns som stora projekt men underlättar om man är två som hjälps åt givetvis.. (Villet vi ofta inte är då sambon jobbar typ dygnet runt) Känner mig dålig som tycker det är jobbigt med alla förberedelser osv, men har åkt en del själv med lillen ändå och det känns som en vinst varje gång man verkligen kommer iväg och allt går bra! Idag åker vi till min syster och hälsar på, hon bor en timme bort. Eller sitter folk hemma och varken besöker eller knappt tar emot besök på flera månader?

Vi är ute och åker runt en del. Har varit på min systersons 3 års kalas tex och hälsat på folk. Vill få in rutinerna och inte vara orolig över det extra krånglet.
  • Fidelisen

Hej hej allihopa

Är inte inne så jätteofta, känner att det prioriteras bort lite ...men ska försöka vara mer aktiv

Här går allt riktigt bra. Livia sover bra då flesta nätterna. I natt ammade jag henne när vi lade oss vid 00, väcktes av henne klockan 4 för amning och sedan väckte hon oss 7.45. Känns riktigt lyxigt

Hon vill ammas ofta, trots att jag producerar så mycket mjöl att jag läcker. Men jag låter henne äta när hon vill.

Idag kommer BVC hit. Dags för invägning och lite allmänna frågor osv. Ska be sköterskan visa hur man kan massera bort magknip.

Njuter av att få vara Livias mamma. Blir ofta ledsen över tanken att vi nästan inte fick uppleva detta, men mår inte dåligt som så.

• Fidelisen
    kerstinsmide skrev 2014-05-09 10:06:50 följande:
    sakööönt att få sova ^^ 

1177.se har också en bra film om magmassage :) Den tipsade vår sköterska oss om. :) 

Tack för tipset, ska kolla det. Har hittills bara haft skriftliga instruktioner ur en bok och det var bara förvirrande
  • Fidelisen

Så skönt att läsa om hur ni andra ammar. Känns som att jag inte gör annat när hon är vaken.

Känns som att hon omöjligt kan vara så hungrig

• Fidelisen

Någon som känner igen detta och vet vad man kan göra?

Ibland så har Livia lite ledsna dagar. Hon äter, äter och äter men spyr sedan upp typ allt och gråter medan hon ammar.

Det verkar som magknip.

Tycker så synd om henne.

• Fidelisen
    Dixiechick skrev 2014-05-12 15:27:01 följande:
    Tänkte påminna om min ansökan till den låsta tråden...

Har missat det. Vilken tråd?
  • Fidelisen
    Enlängtan skrev 2014-05-12 15:44:12 följande:
    Finns länk i trådstarten :) en låst bildtråd

Ok. Får fixa när jag sitter vid datorn
  • Fidelisen
    garin skrev 2014-05-12 15:59:31 följande:
    Precis så gör min pojk med. Tror det är lite knip eller allmänt obehag när magen och tarmarna är i rörelse liksom. Han vill då ligga vid bröstet men gnyr lite ibland. Brukar sedan gå över så han blir lugn. Jobbigt men jag försöker stå ut med det! Sålänge han tar bröstet resonerar jag som så att det lugnar honom, även om det säkert finns andra metoder också...

Jag tänker så jag med, att det säkert ger ngn form av tröst trots allt. Men det är lite jobbigt att hon ska må dåligt. Min lilla älskling.
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet