Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Vi låter Livisen kladda loss med maten. Hon äter samma som oss, oftast iklädd bara blöja
Vi låter Livisen kladda loss med maten. Hon äter samma som oss, oftast iklädd bara blöja
Känner någon igen sig i detta?
Livisen har ett gräsligt eftermiddagshumör. Från typ klockan 14 är det för det första BARA jag som duger och precis allt är fel.
När jag lagar mat hänger hon i mina ben, gallskrikande. Spelar ingen roll hur mycket eller lite hon sover under dagen eller på eftermiddagen, det hemska humöret kvarstår.
Här hemma har vi det likadant och det har hållt i sig sedan strax innan 1-årsdagen.
Är gnäll/tårar/skrik allra helst om jag försöker göra något annat - detta är dock bara här hemma, går vi ut eller åker till någon annan så är pigan alltid på strålande humör. Trot det är någon form av fas de är inne i så jag biter ihop och kör på med mantrat "det blir bättre"
Vi har sedan länge ett stycke temperamentfylld dam. Hon blir lelös, kastar saker, sparkar och skriker.
Blir så irriterad.
Min lillasyster hade tydligen en hel del att säga om att Livia inte får äta tårta i morgon.
Vi serverar både tårta och smörgåstårta i morgon och Livia kommer att få smörgåstårta.
Vi bestämde innan hon föddes att godis och sötsaker får hon när hon aktivt lan be om det.
Men tydligen tillhör jag nu mammamaffian och har fel.
Jag hoppas också att folk idag har vett nog att hålla sina åsikter för sig själv. Hur man kan få det att låta som att det är synd om barnet som inte får tårta förstår jag inte. Livia vet ju inte vad det är eller hur det smakar, alltså går hon inte miste om någonting.
Hur mycket äter era små?
Livisen ammas ju fortfarande men jag tycker att hon i övrigt är så liten i maten.
hon äter kanske 1/5 macka på morgonen, 1/4 dl pasta och knappt en halv köttbulle vid lunch och 1/5 potatis och liiiite liiiite kött och sås till middag.
Därimellan blir det kanske en halv banan, en halv frp klämgröt, lite majskrokar...
ammar ju också än.
min e inte heller stor i maten... halv burkmat oftast till middag,, tycker andra äter hel.. :S
På onsdag reser vi till USA
I fredags hade vi 1-års kalas för Livisen och till det kom makens systerdotter med karl och 1.5 årigt barn. Hennes karl nös och nös. Hennes barns näsa rann som en kran och han hostade!
Idag har jag halsont och huvudvärk, Livisen hostar och nyser
Vad fan!!!!!
Är det ngn här inne vars barn är supermammigt? Evelyn är helt hopplös nu :( Jag kan inte lämna rummet ens när hennes pappa är där, nattningarna är hel jobbiga hon skriker bara hon set sängen! På nätterna när hon vaknar får jag lägga mig på en madrass på golvet i hennes rum (hon hatar sova mellan oss så samsovning går inte) Imorgon börjar jag jobba och har sådan ångest! Jag jobbar jour vilket gör att jag går på imorgon kl 12 och jobbar till söndag morgon kl 10 och måste sova på sjukhuset då vi har jour beredskap på natten. Total ångest men nu är min föräldraledighet över och mannen tar vid!