Inlägg från: Fidelisen |Visa alla inlägg
  • Fidelisen

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Säg gärna till om ni skickar förfrågan så jag vet vem du är ????

• Fidelisen
    LyCKa55 skrev 2014-08-12 21:51:40 följande:

Måste fråga er andra om kräkningar. Sixten har visserligen kräkts en del innan men inget jag reagerat på. Men nu senaste veckan kräks han jättemycket och ofta. Förstår inte varför. Var faktiskt inne på akuten pga det i lördags då jag blev ditskickad av sjukvårdsrådgivningen(de på akuten verkade tycka det va onödigt), kollades av en sköterska som inte hittade nåt konstigt och som verkade lugn kring hur han mådde. Sen skulle läkaren komma och kolla på honom men efter ca 2h väntan gav vi upp då Sixten var jättepigg och glad och sköterskan ju inte hade nåt att påpeka. Men kräks gör han fortfarande mer än innan. Nån som känner igen sig i mycket kräkningar?

Livia kräks också jättemycket sedan en vecka tillbaks. Med vad jag har hört så ska det inte vara någonting att oroa sig över bara barnet är piggt och ökar i vikt.
  • Fidelisen
    vår sommar skrev 2014-08-13 22:46:30 följande:

Hittar inte din insta :/

Vad konstigt, det är ett antal från denna sida som hittade mig och lade till mig.
  • Fidelisen
    peegasus skrev 2014-08-14 06:43:38 följande:

Varken jag eller sambon är för dop. Att döpa någon gör man för att skriva in dom i den kristna tron och att lova att man ska uppfostra barnet med kristna värderingar. Och ingen jag känner som döpt sina barn är kristna. Dom gör det bara för att. Och för att få presenter. Saga kommer få välja sin egen religion/tro,det är inget jag kommer tvinga på henne. Jag är själv döpt och tycker inte att det var okej att min mamma gjorde det. Nu har jag gått ur kyrkan dock.

Istället för dop ska vi ha lite fika och sånt hemma när vi flyttat i september. Så får dom som vill fira att Saga har kommit :)

Håller med dig. Jag är inte döpt då mina föräldrar ville att jag själv skulle få välja min tro. Så jag har aldrig varit medlem i Svenska kyrkan.

Maken är döpt osv men har själv gått ur kyrkan.

Livia kommer inte döpas, vi har helt enkelt inte den tron.
  • Fidelisen

Jag ammar var tredje timme om dagarna. På natten går det mellan 4-5 timmar innan första amningen och sedan kanske 2 timmar innan hon börjar snutta ofta fram till vi går upp.

• Fidelisen

På tal om att gråta.

Tittar på Private practice där en av läkarna har varit gravid med ett barn som visade sig sakna hjärna. Har gråtit varje program.

Nu födde hon sitt barn och valde att donera hans organ.

Jag har gråtit och gråtit och gråtit. Riktigt fulgråtit.

Så hemskt. Fy

• Fidelisen
    vår sommar skrev 2014-08-20 15:55:22 följande:

Alfred har fått hög feber.. Har ringt 1177 och det är antagligen 3 dagars feber.. Men usch va synd det är om han :(. Och inte är det lätt att få i han alvedon heller :/

Sådana man tar via rumpan då?

Ett tips är att hålla ihop skinkorna på bebisen en stund efter man fort in alvedonen, svårare för bebis att trycka ut den igen då.
  • Fidelisen

Jag har katastroftankar ofta.

Tex när jag går med Livia i bärselen får jag för mig att jag ska ramla framåt och skada henne.

Detta kan bero på att jag ramlade platt fram på magen i april. Den skräcken, bara jag tänker på hur rädd jag blev börjar jag gråta.

• Fidelisen

Jag kommer nog aldrig kunna sluta sova med lillan i våran säng

Det är bara för mysigt och bekvämt.

• Fidelisen

Känner mig som världens sämsta mamma. Skulle klippa naglarna på Livia och lyckades på något sätt klippa i hennes fingerspets

Det började inte blöda, men hon har ett jack och ett blåmärke. Hennes min och gråt. Fy

Sådan ångest.

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet