• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • sjuttiofemman
    Flaskpostaren skrev 2014-04-11 18:13:50 följande:
    Alla som är på tv. De flesta feministbloggar. De flesta hemsidor, t.ex. politism.

Nämn någon feminist som inte gör det?

Nämn någon. Tror att du tolkar in väldigt mycket. Dessutom är det rätt vanligt bland feminister att kräva mycket och hoppas att nå iallafall halva vägen, detta för att feminismen är van att motarbetas.
  • VIDE MI

Nej jag kan inte alls förstå varför man skulle vara emot jämställdhet och lika värde för alla i landet. Att alla har rätt att välja sin väg. Skulle aldrig kunna vara vän med någon som inte ansåg det som en självklarhet att alla har samma värde.

• sjuttiofemman
    mr me skrev 2014-04-11 16:45:24 följande:
    Det jag skrev var att:

"Man kan inte jämföra en deltidsarbetande undersköterskas lön med en heltidsarbetande läkares, som feminister så ofta gör i debatten."Jag är emot feminism, som jag så många gånger förklarat, pga feminismen tillsammans med den kulturmarxism som den är en del av kommit att bli en del av det bärande samhällsparadigm som i slutändan gör att inte minst kvinnor råkar illa ut. Feminismen skördar människoliv, därför är jag emot den. Feminismen vållar våldtäkter, därför är jag emot den. Men inte minst förstör feminismen det svenska debattklimatet och gör att dessa frågor inte får diskuteras och därför är jag emot den.

Jag har aldrig hört talas om att en feminist skulle jämföra deltidsarbetandes löner med en heltidsarbetandes. Kan du ge ett exempel på när det har hänt?

Ja feminismen är stark i Sverige, därför ligger vi i framkant med jämställdhet också. Det har inte skett av sig självt.

Om du provocerar feminister genom att påstå något så otroligt som tillskriva dem skuld till våldtäkter, skörda människoliv och förstöra debattklimatet så förstår jag att de inte blir så glada på dig minst sagt. Jag hade reagerat likadant.

Ungefär som om jag kallade dig rasist på typ inga grunder alls och sen tro att du ska föra en seriös debatt med mig. Hur tänker du egentligen..?
  • Sous

Jag förstår att priviligerade grupper alltid, historiskt sett, känner sig hotade när de förfördelade grupperna kräver att de ska ge upp sina privilegier.

• puss
    Sous skrev 2014-04-11 20:02:25 följande:
    Jag förstår att priviligerade grupper alltid, historiskt sett, känner sig hotade när de förfördelade grupperna kräver att de ska ge upp sina privilegier.
    *puss puss puss puss*
  • grind

Feminism är per definition emot jämställdhet. Alla sunda människor är motståndare till feminism.

• puss
    grind skrev 2014-04-11 20:13:08 följande:
    Feminism är per definition emot jämställdhet. Alla sunda människor är motståndare till feminism.

wää, snutt, du har ju fattat fel. *kram*
    *puss puss puss puss*
  • Helene70
    mr me skrev 2014-04-11 17:58:09 följande:
    Jag har förklarat min syn på feminism väldigt väl i denna och i andra trådar som berör feminism. Jag får hänvisa dig till de trådarna helt enkelt.
    Nej, du har bara sagt att du avskyr feminismen, deras gnäll om att dom inte får lika lön och våldtäktsdebatten.

Du måste ge några konkreta exempel om du vill framstå som stabil i din åsikter.

Jag behöver få hard numbers för att kunna dra en slutsats. Fluff fluff och lull lull säger mig ingenting. 
    .

• grind
    Helene70 skrev 2014-04-11 20:21:31 följande:
    Nej, du har bara sagt att du avskyr feminismen, deras gnäll om att dom inte får lika lön och våldtäktsdebatten.

Du måste ge några konkreta exempel om du vill framstå som stabil i din åsikter.
    Om man nu inte själv har exempel på det måste man vara helt frånkopplad från den offentiga debatten.
  • Helene70
    grind skrev 2014-04-11 20:26:09 följande:
    Om man nu inte själv har exempel på det måste man vara helt frånkopplad från den offentiga debatten.
    Du har fått hela tråden om bakfoten. Detta är en omröstningstråd och om jag skall rösta i tråden (vilket är mitt syfte) så vill jag förstå vad jag röstar på. TS får således förklara för mig vilka konkreta delar av feminismen som han avskyr så att jag kan ta ställning. Kanske anser jag det vara vettigt eller så anser jag att det inte är vettigt. 

Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?