mr me skrev 2014-04-11 15:44:20 följande:
Nej, jag hade ju inte fel ännu en gång eftersom jag ganska tydligt visade att du hade fel sist gång du kom släpandes med en feministisk lögn? Du glömde tydligen bort det?
"Om man genom så kallad standardvägning tar hänsyn till yrke, sektor, utbildningsnivå, arbetstid och ålder kvarstår en oförklarad löneskillnad på 6,1 procent"
www.mi.se/files/PDF-er/att_bestalla/loneskillnader/skillnaden12.pdf
Män har enligt Medlingsinstitutet, som är en statlig myndighet som jobbar med just arbetsmarknadsfrågor, en lön som ligger 6,1 procent högre än den för kvinnor. Något som feminister ofta glömmer bort är just faktorer som utbildning, yrkesval och arbetstid.
Man kan inte jämföra en deltidsarbetande undersköterskas lön med en heltidsarbetande läkares, som feminister så ofta gör i debatten.
Att det fortfarande finns löneskillnader, trots att män strukturellt diskrimineras på arbetsmarknaden till förmån för kvinnor, beror förmodligen dels på att män är bättre på att löneförhandla vid anställningar där individuell lönesättning görs, men även på att män med största sannolikhet är mer produktiva i samhället än kvinnor är.
Så du menar att kvinnliga läkare och sjuksköterskor har sämre utbildning än män och det förklarar löneskillnaderna?
Trots att flickor i mätning efter mätning slår pojkar med hästlängder i resultaten i skolan? Antar att du har källhänvisning till dina påståenden om att män är mer produktiva i samhället än kvinnor, för det kan väl inte vara dina patriarkala föreställningar som lyser igenom nu?
Ja du får väl tycka vad du vill men varför får inte feministerna vara det i fred utan måste bli hatade av såna som du? Har nån feminist varit elak mot dig?
Du tycks anse att feminismen inte har något berättigande i Sverige? Vet du vad, jag anser att främlingsfientlighet och rasism inte har något existensberättigande i vårt samhälle men inte tramsar jag runt i tråder och beskriver mitt hat mot det. Jag möter det med sakliga argument och inte mitt eget tyckande. Kanske något att fundera på?