• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • mr me
    KimPossible skrev 2014-04-11 23:22:50 följande:
    Eftersom du har för vana att kalla alla kvinnor (men även män) som inte tycker som du för feminister, oavsett ämne, så är det en rimlig slutsats att dra. 
    Det finns ingen rimlighet i den "slutsatsen" alls, så sluta att ljuga om mig nu tack. Du gör dig bara själv till ännu en anledning att hata feminism.
  • mr me
    mindless skrev 2014-04-11 23:18:59 följande:
    Förresten, då får en sak: Du tycks helt ha missförstått vad normkritik går ut på. Varsågod, den bjuder jag på!
    Nej, det har jag inte. Jag visste att du skulle dyka upp i tråden och börja yra om att jag missförstått normkritik så jag funderade på att ta upp det redan i mitt inlägg, men lät bli. Jag vill nämligen inte föra en monoton dialog enbart med dig utan riktar mig till fler än du. Alla är inte lika enkelspåriga och de flesta andra förstår nämligen innebörden av så kallad "normkritik" och dess praktiska konsekvenser.
  • mindless
    mr me skrev 2014-04-11 23:38:06 följande:
    Nej, det har jag inte. Jag visste att du skulle dyka upp i tråden och börja yra om att jag missförstått normkritik så jag funderade på att ta upp det redan i mitt inlägg, men lät bli. Jag vill nämligen inte föra en monoton dialog enbart med dig utan riktar mig till fler än du. Alla är inte lika enkelspåriga och de flesta andra förstår nämligen innebörden av så kallad "normkritik" och dess praktiska konsekvenser.
    Så du tror, seriöst och på allvar, att de som bedriver normkritik har som mål att upplösa alla normer, sudda ut moralen, avskaffa varje uppfattning om rätt och fel? Och för att fortsätta detta mentala haveri, denna travesti på förnuftigt resonemang, så menar du vidare, återigen seriöst och på fullt allvar, att det är denna normkritik som ledde till misshandeln av manen i Kortedala?

Som sagt, man tar sig för pannan! 
  • mr me
    mindless skrev 2014-04-11 23:48:26 följande:
    Så du tror, seriöst och på allvar, att de som bedriver normkritik har som mål att upplösa alla normer, sudda ut moralen, avskaffa varje uppfattning om rätt och fel? Och för att fortsätta detta mentala haveri, denna travesti på förnuftigt resonemang, så menar du vidare, återigen seriöst och på fullt allvar, att det är denna normkritik som ledde till misshandeln av manen i Kortedala?

Som sagt, man tar sig för pannan! 
    Det var inte vad jag skrev, utan din väldigt märkliga förvrängning av vad jag skrev. Men ja, den feministiska idén om att angripa rådande samhällsnormer och det självändamål som man ser i att bryta upp dessa, utan att fråga sig om de är viktiga för samhället eller ej, bidrar just till att bland annat sådana saker inträffar. Det är inget konstigt alls egentligen. I ett samhälle utan normer, regler, etik och moral så är det inte så underligt att en grupp ungdomar plötsligt kan få för sig att slå ned en pensionär och brutalt misshandla honom.

Men fortsätt du att ta dig för pannan, då har du i alla fall någon nytta av den delen av kroppen.
  • sjuttiofemman
    mindless skrev 2014-04-11 23:18:59 följande:
    Jag började skissa på ett svar på detta inlägg, men det blev faktiskt för mycket att reda ut. Jag nöjer med att konstatera att här finns så mycket dumheter att man tar sig för pannan. Men eftersom inget jag säger kommer att få sig att ens inleda en diskussion kring det väljer jag av hänsyn till mig själv att avstå. 

Förresten, då får en sak: Du tycks helt ha missförstått vad normkritik går ut på. Varsågod, den bjuder jag på!

Over and out!

Precis vad jag också tänker, den här personen har noll koll på nånting om feminismen. Sorgligt att man kan hata något som man kan så lite om.

Jag har försökt föra en debatt men det kommer så mycket hittepå-argument från honom att det inte går att föra en vettig diskussion. När han menar att feminismen har orsakat våldtäkter så gick det för långt.
  • Rikard

Mr me, jag har nu läst igenom alla dina inlägg och för att göra det hela enkelt så kan man säga att jag tycker tvärt emot dig om i stort sett allting. Många av dina inlägg är bland det dummaste och mest fördomsfulla jag läst på mycket länge. Om jag skulle gissa på partitillhörighet skulle jag säga Sverigedemokrat.

• mindless
    mr me skrev 2014-04-11 23:53:07 följande:
    Det var inte vad jag skrev, utan din väldigt märkliga förvrängning av vad jag skrev. Men ja, den feministiska idén om att angripa rådande samhällsnormer och det självändamål som man ser i att bryta upp dessa, utan att fråga sig om de är viktiga för samhället eller ej, bidrar just till att bland annat sådana saker inträffar. Det är inget konstigt alls egentligen. I ett samhälle utan normer, regler, etik och moral så är det inte så underligt att en grupp ungdomar plötsligt kan få för sig att slå ned en pensionär och brutalt misshandla honom.

Men fortsätt du att ta dig för pannan, då har du i alla fall någon nytta av den delen av kroppen.

Det var ordagrant vad du skrev (och dessutom upprepar du det i detta inlägg), men jag tänker inte gå i den fällan igen. Särskilt inte som du fortsätter att bara rabbla nonsens som du snyter ur näsan. Vem ser det som ett självändamål att kritisera normer? Vem frågar sig inte om dessa är viktiga för samhället? Varifrån får du din så kallade information? Hittar du på allt själv, eller finns det någon som producerar detta nonsens?

Det går ju inte att debattera med någon som bara hittar på allteftersom, vägrar stå för det hen skriver, inte förmår ta in vad någon annan tycker, avfärdar allt som inte faller in i den egna verklighetsuppfattningen som korkat nonsens eller lögner.

Efter alla "diskussioner" jag haft med dig är jag fortfarande inte säker på om du inte driver med mig. Inte för jag vet vad som vore bäst. 

Men visst, vi säger så!

• Helene70
    mr me skrev 2014-04-11 22:46:54 följande:
    Det jag avskyr mest med feminism är hur man aktivt verkar för ett etniskt och kulturellt splittrat samhälle där många, inte minst kanske unga tjejer, far väldigt illa. När gruppvåldtäkten i Rissne uppmärksammades år 2000 så var det en stor nyhet i riksmedia. Idag inträffar, enligt Stockholmspolisen, två sådana våldtäkter varje månad bara i söderort. Det är främst tre faktorer som skapat detta samhälle:

1. Det ideologiska kriget mot familjen som gör att allt fler unga killar växer upp utan manliga förebilder och i splittrade familjer där de marginaliseras och söker sig till gäng för att få bekräftelse.
    2. Den etniska sammansättningen av befolkningen i Sverige har förändrats och vissa etniska grupper har visat sig långt mer benägna att begå sådana här övergrepp än andra. Det är ofta unga män med bakgrund i andra länder som begår övergreppen.
    3. Sexualiseringen av barns vardag som pågått ända sedan 70-talet då den feministiska organisationen RFSL öppet förespråkade en legalisering av sex med barn. Pressen på att ha sex har krupit ned i åldrarna i och med den så kallade "sexuella frigörelsen".

Utsuddandet av moral, etik, normer - vad som är rätt och vad som är fel - kallas med feministisk terminologi "normkritik". Och denna "normkritik" får konsekvenser på fler håll i samhället när människor inte längre följer normer och tycker att det är helt okej att svårt misshandla en man som är ute och rastar sin hund, som när Carl-Eric Cedvander blev brutalt nedslagen vid Backaplan i Göteborg för två år sedan. Den här videon spreds för några år sedan på internet där en grupp invandrare brutalt misshandlar två svenskar:

" rel="nofollow" target="_blank">

Det är två fenomen som möts. Den så kallade "normkritiken" - att ifrågasätta rätt och fel, vilket denna feministiska "normkritik" går ut på, och det mångkulturella samhälle som feministerna även det eftersträvar. Fördömandet av denna händelse uteblev i media, och från feminister, och från antirasister, och från alla andra med så kallade kulturmarxistiska åsikter. Hade det istället varit ett gäng svenskar som misshandlat två invandrare så är jag ganska säker på att det blivit krigsrubriker i kvällspressen.

Nu har jag skrapat lite på ytan åt dig om varför jag fullständigt avskyr feminism i och med att den utgör en del av den kulturmarxistiska doktrinen som förstör det en gång i tiden så fina och trygga Sverige.
    1. Att feminism skulle driva en kampanj för att splittra familjer stämmer inte. Tvärtom vill feminister att män och kvinnor i en familj skall dela på ansvaret över hem, barn och ekonomisk försörjning. Jämställda par skiljer sig mer sällan än traditionella par så ditt antagande stämmer inte.

2. Att feminister inte är rasister stämmer inte. Feminister är människor precis som du och jag och vissa är rasister och andra inte.

3. Argumentet att feminismen skulle förespråka öppen pedofili mer än vad icke-feminister gör stämmer inte.      

• mindless
    sjuttiofemman skrev 2014-04-11 23:55:45 följande:

Precis vad jag också tänker, den här personen har noll koll på nånting om feminismen. Sorgligt att man kan hata något som man kan så lite om.
    Jag har försökt föra en debatt men det kommer så mycket hittepå-argument från honom att det inte går att föra en vettig diskussion. När han menar att feminismen har orsakat våldtäkter så gick det för långt.
    Fast på något sätt föll bitarna på plats just där och då. Där framträdde han i all den galenskap som gav resten av hans inlägg ett förklarande skimmer; han förklarade hela den låtsasvärld som gjorde hans resonemang rationellt. Och det kändes på något sätt befriande. Framförallt eftersom jag nu på riktigt kan acceptera att vidare kommunikation är helt meningslös.  
  • Cal XVI Gustf
    mindless skrev följande:
    Så du [mr me] tror, seriöst och på allvar, att de som bedriver normkritik har som mål att upplösa alla normer, sudda ut moralen, avskaffa varje uppfattning om rätt och fel?
    Den normkritiske vill nog behålla de normer som är i enlighet med den egna politiska uppfattningen.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?