• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • mindless
    Cal XVI Gustf skrev 2014-04-12 00:11:06 följande:
    Den normkritiske vill nog behålla de normer som är i enlighet med den egna politiska uppfattningen.
    Det låter rimligt. Vill inte alla det?
  • sjuttiofemman
    Rikard skrev 2014-04-12 00:01:50 följande:
    Mr me, jag har nu läst igenom alla dina inlägg och för att göra det hela enkelt så kan man säga att jag tycker tvärt emot dig om i stort sett allting. Många av dina inlägg är bland det dummaste och mest fördomsfulla jag läst på mycket länge. Om jag skulle gissa på partitillhörighet skulle jag säga Sverigedemokrat.

Ja Sd-lobbyist är han definitivt. Har sett hans inlägg i andra trådar. Håller med dig i allt du skriver ovan.
  • Cal XVI Gustf
    mindless skrev 2014-04-12 00:13:12 följande:
    Det låter rimligt. Vill inte alla det?
    Jo? Och vill inte alla kritisera de normer som går emot ens egen politiska uppfattning?
  • Rikard

Man bör nog granska de egna normerna också. Inte för att förkasta dem, utan för att se om de håller.

• mindless
    Cal XVI Gustf skrev 2014-04-12 00:16:52 följande:
    Jo? Och vill inte alla kritisera de normer som går emot ens egen politiska uppfattning?
    Även det låter rimligt. Har vi något mål med den här övningen?
  • Cal XVI Gustf
    Rikard skrev 2014-04-12 00:20:28 följande:
    Man bör nog granska de egna normerna också. Inte för att förkasta dem, utan för att se om de håller.
    Risken är att man är en smula partisk när det gäller de egna normerna. Det är svårt att göra en helt neutral granskning av något man själv tror på.
  • puss
    Rikard skrev 2014-04-12 00:01:50 följande:

Mr me, jag har nu läst igenom alla dina inlägg och för att göra det hela enkelt så kan man säga att jag tycker tvärt emot dig om i stort sett allting. Många av dina inlägg är bland det dummaste och mest fördomsfulla jag läst på mycket länge. Om jag skulle gissa på partitillhörighet skulle jag säga Sverigedemokrat.

• mindless

Ju mer jag funderar på det desto rimligare låter det. Feminismen ligger troligen även bakom förintelsen, mordet på Palme, elfte september, tsunamin 2004, det försvunna malaysiska planet samt det orimligt höga priset på snus.  För att bara skrapa lite på ytan. 

Plötsligt ser jag ljuset, och allt som krävdes var "ganska enkel logik". 

• Gung Ho

Me me, du är ju mer än lovligt korkad i din 'argumentation'..
    Jag gillar speciellt din befängda idé att feminismen skulle förespråka den 'farlige' machomannen! Haha

• Rikard
    mindless skrev 2014-04-12 06:20:28 följande:
    Ju mer jag funderar på det desto rimligare låter det. Feminismen ligger troligen även bakom förintelsen, mordet på Palme, elfte september, tsunamin 2004, det försvunna malaysiska planet samt det orimligt höga priset på snus.  För att bara skrapa lite på ytan. 

Plötsligt ser jag ljuset, och allt som krävdes var "ganska enkel logik". 
    Nu inser även jag att Grotesco misstagit sig. Allt är inte alls bögarnas fel. Det är feministernas fel.

Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?