• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Skuld

Återigen argumenterar mr me sakligt och utförligt för sin ståndpunkt, och återigen möts han av ad-hominem och straw man-argument av klubben för inbördes beundran.

Jag håller inte med mr me i mycket, men om ni som "debatterar" med honom är representativa för feminismen så är jag glad att jag slutade kalla mig feminist när jag var fjorton.

• jimboz
    Skuld skrev 2014-04-12 10:08:51 följande:
    Återigen argumenterar mr me sakligt och utförligt för sin ståndpunkt, och återigen möts han av ad-hominem och straw man-argument av klubben för inbördes beundran.

Jag håller inte med mr me i mycket, men om ni som "debatterar" med honom är representativa för feminismen så är jag glad att jag slutade kalla mig feminist när jag var fjorton.
    Kom igen nu. Många har försökt argumentera sakligt mot mr me men han har en alldeles särskilt irriterande förmåga att tillskriva en åsikter man inte besitter, vända dövörat till och avfärda allt som "kvinnlig logik" eller "feminismsmörja". Han kallar var och varannan vetenskapsfientlig samtidigt som han själv gissar hejvilt och aldrig kan presentera några stöd för sina påståenden. Han hånar och raljerar och så fort någon svarar på samma sätt börjar han gapa om att han blivit personligt påhoppad. Och det är knappast sakligt att skylla varje samhällsproblem på feminister och invandrare. Tvärtom är det ganska kvinnohatiskt och rasistiskt.
  • puss
    jimboz skrev 2014-04-12 10:25:24 följande:
    Kom igen nu. Många har försökt argumentera sakligt mot mr me men han har en alldeles särskilt irriterande förmåga att tillskriva en åsikter man inte besitter, vända dövörat till och avfärda allt som "kvinnlig logik" eller "feminismsmörja". Han kallar var och varannan vetenskapsfientlig samtidigt som han själv gissar hejvilt och aldrig kan presentera några stöd för sina påståenden. Han hånar och raljerar och så fort någon svarar på samma sätt börjar han gapa om att han blivit personligt påhoppad. Och det är knappast sakligt att skylla varje samhällsproblem på feminister och invandrare. Tvärtom är det ganska kvinnohatiskt och rasistiskt.
  • Gert

Jag känner inte bara hat mot feminism. Jag känner hat mot hela PK-etablissemanget, där feminism ligger högt på dagordningen.

• Fagerlund
    Gung Ho skrev 2014-04-12 08:26:26 följande:

Me me, du är ju mer än lovligt korkad i din 'argumentation'..
    Jag gillar speciellt din befängda idé att feminismen skulle förespråka den 'farlige' machomannen! Haha smile2.gif

Inte förespråkar, men leder till att macho-mannen blir populär. Det är en oavsiktlig konsekvens.
  • puss
    Fagerlund skrev 2014-04-12 10:55:46 följande:
    Inte förespråkar, men leder till att macho-mannen blir populär. Det är en oavsiktlig konsekvens.
    Nej det är det inte.
  • jimboz
    Fagerlund skrev 2014-04-12 10:55:46 följande:
    Jag känner inte till någon ideologi som ifrågasätter machoidealet mer än feminismen. Gör du?
  • Rikard
    Skuld skrev 2014-04-12 10:08:51 följande:

Om mr me har argumenterat sakligt för sin ståndpunkt så är det sorgligt att någon har raderat just de inläggen, för de finns ju uppenbarligen inte kvar i tråden.
  • grind
    jimboz skrev 2014-04-12 11:13:31 följande:
    Jag känner inte till någon ideologi som ifrågasätter machoidealet mer än feminismen. Gör du?
    Han syftar sannolikt på att feminister i likhet med andra kvinnor attraheras av machomannen.
  • Plopps80

Är kvinna och avskyr nutidens feminism. Förr stred feministerna för kvinnornas rättigheter. Idag strider feministerna för pojkars rätt att gå i klänning och att göra folk könslösa. Feministerna har inget bra alls att komma med. Skäms fan över att vara kvinna när det kommer till feminism.

Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?