• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Flaskpostaren

Om man skulle döda alla feminister och döpa om det till jämställdhet, och jobba för just jämställdhet, då skulle feminismen vara betydligt vettigare än idag.

• puss
    Flaskpostaren skrev 2014-04-11 18:07:52 följande:
    Om man skulle döda alla feminister och döpa om det till jämställdhet, och jobba för just jämställdhet, då skulle feminismen vara betydligt vettigare än idag.

feminsim jobbar för jämställdhet. allt annat är nåt annat.
    *puss puss puss puss*
  • Flaskpostaren
    puss skrev 2014-04-11 18:08:55 följande:

feminsim jobbar för jämställdhet. allt annat är nåt annat.
    NEJ! De flesta som påstår sig vara feminister jobbar INTE för jämställdhet. Det jobbar MOT att män tar plats, tjänar pengar, osv.

Det är inte samma sak.
  • puss
    Flaskpostaren skrev 2014-04-11 18:11:16 följande:
    NEJ! De flesta som påstår sig vara feminister jobbar INTE för jämställdhet. Det jobbar MOT att män tar plats, tjänar pengar, osv.

Det är inte samma sak.

vilka feminister är det? några du känner?
    *puss puss puss puss*
  • Flaskpostaren
    puss skrev 2014-04-11 18:12:18 följande:

vilka feminister är det? några du känner?
    Alla som är på tv. De flesta feministbloggar. De flesta hemsidor, t.ex. politism.
    Nämn någon feminist som inte gör det?
  • puss
    Flaskpostaren skrev 2014-04-11 18:13:50 följande:
    Alla som är på tv. De flesta feministbloggar. De flesta hemsidor, t.ex. politism.

jag.
    vill du nånsin (skulle inte tro det) hänvisa till en feminist som vet vad feminst betyder så är du välkommen.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Flaskpostaren skrev 2014-04-11 18:13:50 följande:

folk som bloggar öht kan du sortera bort.
    *puss puss puss puss*
  • Flaskpostaren
    puss skrev 2014-04-11 18:15:35 följande:

jag.
    vill du nånsin (skulle inte tro det) hänvisa till en feminist som vet vad feminst betyder så är du välkommen.
    Okej. Då är feminismen ännu värre. Om du är den enda som vet vad den betyder.

Nazisterna var inte mot judar heller. De var bara för ett rent folkslag.
  • Flaskpostaren
    puss skrev 2014-04-11 18:15:58 följande:

folk som bloggar öht kan du sortera bort.
    Vilka ska jag ta med då? De som inte syns?
    Det enda som räknas är ju det folk ser och läser. Sen vad du tycker är ju värt 0.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?