Loriyana skrev 2014-04-11 18:18:29 följande:
Jag förstår att män att rädda för feminism. Män har haft det rätt glassigt. De får högre lön, de typiska "manliga" yrkerna respekteras mer samt har bättre löneutveckling, som man kan man dessutom sexuellt utnyttja en kvinna och försvara sig med att hon klädde sig utmanande etc, som man kan man också lämna sitt barn utan att någon reagerar nämnärt på det (om en kvinna däremot överger sin familj och sitt barn...då är hon värsta bitchen) En man behöver inte heller ta ansvar över sex, för om kvinnan skulle bli gravid då är det hennes eget fel om hon vägrar abort...istället får mannen horder av kvinnor bakom sig som "tycker synd" om honom för att den hemska kvinnan "tvingat" honom bli förälder. Sedan för att ytterligare förbättra mannens tillvaro så behöver han ej heller göra lika mycket hushållsarbete som kvinnan. Trots att kvinnan numera jobbar lika mycket som mannen, så tar hon ändå huvudansvaret för hushållsarbetet samt barnen. Detta resulterar i att kvinnan (pga all vab) får en sämre löneutveckling och blir dessutom mer stressad (för att hon jobbar så mycket + tar hand om större delen av hushållsarbetet)
Nej män har det rätt glassigt så jag förstår verkligen att de är rädda för att ge upp detta, och därmed rädda för feminismen. Jag förstår också att många kvinnor är rädda för feminism eftersom de har indoktrinerats i att de är mindre värda än män.
Tror du på det där själv? Då borde du söka dig till en psykolog.