• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • mr me
    Helene70 skrev 2014-04-11 20:21:31 följande:
    Nej, du har bara sagt att du avskyr feminismen, deras gnäll om att dom inte får lika lön och våldtäktsdebatten.

Du måste ge några konkreta exempel om du vill framstå som stabil i din åsikter.

Jag behöver få hard numbers för att kunna dra en slutsats. Fluff fluff och lull lull säger mig ingenting.
    Nej, det är inte sant. Jag har skrivit ganska många fler inlägg än så i denna tråd där jag motiverat mig.

Tydligen är det sammanlagt 16 inlägg, 17 med detta.
  • Helene70
    mr me skrev 2014-04-11 22:11:13 följande:
    Nej, det är inte sant. Jag har skrivit ganska många fler inlägg än så i denna tråd där jag motiverat mig.

Tydligen är det sammanlagt 16 inlägg, 17 med detta.
    Tack för klargörandet!
    Så om du skulle punkta upp 5-10 konkreta argument som du avskyr mest, vilka skulle det bli? 

Exempel:
    1) Våldtäktsdebatten
    2) Osanningar om att kvinnor tjänar mindre än män
    3)....
    4)...

• KimPossible

Nej, jag kan inte förstå det. Däremot har jag mina teorier om varför du hatar inte bara feminister utan även kvinnor i gemen. 

Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.
  • mr me
    Helene70 skrev 2014-04-11 22:22:12 följande:
    Tack för klargörandet!
    Så om du skulle punkta upp 5-10 konkreta argument som du avskyr mest, vilka skulle det bli? 

Exempel:
    1) Våldtäktsdebatten
    2) Osanningar om att kvinnor tjänar mindre än män
    3)....
    4)...
    Det jag avskyr mest med feminism är hur man aktivt verkar för ett etniskt och kulturellt splittrat samhälle där många, inte minst kanske unga tjejer, far väldigt illa. När gruppvåldtäkten i Rissne uppmärksammades år 2000 så var det en stor nyhet i riksmedia. Idag inträffar, enligt Stockholmspolisen, två sådana våldtäkter varje månad bara i söderort. Det är främst tre faktorer som skapat detta samhälle:

1. Det ideologiska kriget mot familjen som gör att allt fler unga killar växer upp utan manliga förebilder och i splittrade familjer där de marginaliseras och söker sig till gäng för att få bekräftelse.
    2. Den etniska sammansättningen av befolkningen i Sverige har förändrats och vissa etniska grupper har visat sig långt mer benägna att begå sådana här övergrepp än andra. Det är ofta unga män med bakgrund i andra länder som begår övergreppen.
    3. Sexualiseringen av barns vardag som pågått ända sedan 70-talet då den feministiska organisationen RFSL öppet förespråkade en legalisering av sex med barn. Pressen på att ha sex har krupit ned i åldrarna i och med den så kallade "sexuella frigörelsen".

Utsuddandet av moral, etik, normer - vad som är rätt och vad som är fel - kallas med feministisk terminologi "normkritik". Och denna "normkritik" får konsekvenser på fler håll i samhället när människor inte längre följer normer och tycker att det är helt okej att svårt misshandla en man som är ute och rastar sin hund, som när Carl-Eric Cedvander blev brutalt nedslagen vid Backaplan i Göteborg för två år sedan. Den här videon spreds för några år sedan på internet där en grupp invandrare brutalt misshandlar två svenskar:

Det är två fenomen som möts. Den så kallade "normkritiken" - att ifrågasätta rätt och fel, vilket denna feministiska "normkritik" går ut på, och det mångkulturella samhälle som feministerna även det eftersträvar. Fördömandet av denna händelse uteblev i media, och från feminister, och från antirasister, och från alla andra med så kallade kulturmarxistiska åsikter. Hade det istället varit ett gäng svenskar som misshandlat två invandrare så är jag ganska säker på att det blivit krigsrubriker i kvällspressen.

Nu har jag skrapat lite på ytan åt dig om varför jag fullständigt avskyr feminism i och med att den utgör en del av den kulturmarxistiska doktrinen som förstör det en gång i tiden så fina och trygga Sverige.
  • mr me
    KimPossible skrev 2014-04-11 22:24:58 följande:
    Nej, jag kan inte förstå det. Däremot har jag mina teorier om varför du hatar inte bara feminister utan även kvinnor i gemen. 
    Jag hatar inte kvinnor i gemen, så du kan sluta klistra sådana åsikter på mig.
  • mr me
    Sous skrev 2014-04-11 20:02:25 följande:
    Jag förstår att priviligerade grupper alltid, historiskt sett, känner sig hotade när de förfördelade grupperna kräver att de ska ge upp sina privilegier.
    Vad består mitt "privilegium" i menar du? Och på vilket sätt skulle jag känna mig "hotad" av att få ge upp detta "privilegium"?
  • mindless
    mr me skrev 2014-04-11 17:58:09 följande:
     - - -
    >"Den "icke förklarade" löneskillnaden är 6 procent. Det skrev jag och det citerade jag själv."

Du gjorde ju det, och det var ju exakt detta som jag kommenterade (och du har helt rätt att det var raljerande, dock knappast hånfullt). Du säger först att kvinnor inte har lägre lön än män, och som svar till någon som hävdar att du har fel börjar du hojta om feministiska lögner, för att sedan presentera uppgifter som visar att du hade fel och den andra rätt. 

Jag tror alla utom du inser det tokiga (och onekligen humoristiska) i detta. Men du framhärdar alltså i att du inte hade fel när du skrev att kvinnor inte har lägre lön? Då vet jag vad du går för!

>"Med hela denna tråd och många andra trådar jag skapat tycker jag att det är uppenbart att jag är intresserad av att diskutera sakfrågor."

Tyvärr framgår det inte alls. Du tycks enbart vara intresserad av att berätta hur korkade du tycker att feminister är. Som jag skrev tidigare: du kletar allt negativt du kan hitta på alla som väljer att kalla sig feminister, och struntar blankt i om respektive person faktiskt tycker så här. Du målar med breda penslar och avfärdar allt du inte förstår eller håller med om som korkat och svagsint. Det är knappast något som kännetecknar den som är intresserad av att diskutera sakfrågor. 

>"Men då måste man först visa att det faktiskt är så att kvinnor inte har lika lön för LIKA ARBETE."

Trots att jag var oerhört tydligt tycks poängen ha seglat förbi dig i hög fart. Jag skrev att OAVSETT om du anser att feminister har fel i denna verklighetsbeskrivning, så gör det inte feminismen till den farliga ideologi du vill få det till. 

>"Jag  utgick därför, på goda grunder, ifrån att ni är en och samma person."

Goda grunder vet jag inte, särskilt som jag redan påpekat för dig att du förväxlat mig. Det symptomatiska var dock att du tycktes helt ointresserad av vem du talade med, och vad denna de facto tyckte. 
  • Rikard
    VIDE MI skrev 2014-04-11 19:52:28 följande:
    Nej jag kan inte alls förstå varför man skulle vara emot jämställdhet och lika värde för alla i landet. Att alla har rätt att välja sin väg. Skulle aldrig kunna vara vän med någon som inte ansåg det som en självklarhet att alla har samma värde.
    Så skönt när någon redan har skrivit precis vad man själv tycker så att man slipper fundera på formuleringarna själv.
  • mindless
    mr me skrev 2014-04-11 22:46:54 följande:
    Det jag avskyr mest med feminism är hur man aktivt verkar för ett etniskt och kulturellt splittrat samhälle där många, inte minst kanske unga tjejer, far väldigt illa. När gruppvåldtäkten i Rissne uppmärksammades år 2000 så var det en stor nyhet i riksmedia. Idag inträffar, enligt Stockholmspolisen, två sådana våldtäkter varje månad bara i söderort. Det är främst tre faktorer som skapat detta samhälle:

1. Det ideologiska kriget mot familjen som gör att allt fler unga killar växer upp utan manliga förebilder och i splittrade familjer där de marginaliseras och söker sig till gäng för att få bekräftelse.
    2. Den etniska sammansättningen av befolkningen i Sverige har förändrats och vissa etniska grupper har visat sig långt mer benägna att begå sådana här övergrepp än andra. Det är ofta unga män med bakgrund i andra länder som begår övergreppen.
    3. Sexualiseringen av barns vardag som pågått ända sedan 70-talet då den feministiska organisationen RFSL öppet förespråkade en legalisering av sex med barn. Pressen på att ha sex har krupit ned i åldrarna i och med den så kallade "sexuella frigörelsen".

Utsuddandet av moral, etik, normer - vad som är rätt och vad som är fel - kallas med feministisk terminologi "normkritik". Och denna "normkritik" får konsekvenser på fler håll i samhället när människor inte längre följer normer och tycker att det är helt okej att svårt misshandla en man som är ute och rastar sin hund, som när Carl-Eric Cedvander blev brutalt nedslagen vid Backaplan i Göteborg för två år sedan. Den här videon spreds för några år sedan på internet där en grupp invandrare brutalt misshandlar två svenskar:

" rel="nofollow" target="_blank">

Det är två fenomen som möts. Den så kallade "normkritiken" - att ifrågasätta rätt och fel, vilket denna feministiska "normkritik" går ut på, och det mångkulturella samhälle som feministerna även det eftersträvar. Fördömandet av denna händelse uteblev i media, och från feminister, och från antirasister, och från alla andra med så kallade kulturmarxistiska åsikter. Hade det istället varit ett gäng svenskar som misshandlat två invandrare så är jag ganska säker på att det blivit krigsrubriker i kvällspressen.

Nu har jag skrapat lite på ytan åt dig om varför jag fullständigt avskyr feminism i och med att den utgör en del av den kulturmarxistiska doktrinen som förstör det en gång i tiden så fina och trygga Sverige.
    Jag började skissa på ett svar på detta inlägg, men det blev faktiskt för mycket att reda ut. Jag nöjer med att konstatera att här finns så mycket dumheter att man tar sig för pannan. Men eftersom inget jag säger kommer att få sig att ens inleda en diskussion kring det väljer jag av hänsyn till mig själv att avstå. 

Förresten, då får en sak: Du tycks helt ha missförstått vad normkritik går ut på. Varsågod, den bjuder jag på!

Over and out!
  • KimPossible
    mr me skrev 2014-04-11 22:47:26 följande:
    Jag hatar inte kvinnor i gemen, så du kan sluta klistra sådana åsikter på mig.
    Eftersom du har för vana att kalla alla kvinnor (men även män) som inte tycker som du för feminister, oavsett ämne, så är det en rimlig slutsats att dra. 
    Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?