• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • jimboz
    grind skrev 2014-04-12 17:02:41 följande:
    Han syftar sannolikt på att feminister i likhet med andra kvinnor attraheras av machomannen.
    Det finns säkert feminister som gör det men att förvänta sig något annat vore helkonstigt. Feminister är inte isolerade i samhället och påverkas således av strukturer de också.
  • Plopps80

I stort sett alla feminister tyckte det var rätt av den muslimske mannen i trollhättan att vägra skaka hand med en kvinna, just för att hon var kvinna. Han anmälde kvinnan då han kände sig kränkt och fick ca 50.000:- i skadestånd. Kvinnan var ju den som verkligen blev kränkt men feministerna är bara på mannens sida. Det är typiskt för nutidens feminister de är då rakt inte på kvinnornas sida som de borde. Nej man sympatiserar med män som kränker kvinnor.

• mindless
    Plopps80 skrev 2014-04-12 19:19:02 följande:
    I stort sett alla feminister tyckte det var rätt av den muslimske mannen i trollhättan att vägra skaka hand med en kvinna, just för att hon var kvinna. Han anmälde kvinnan då han kände sig kränkt och fick ca 50.000:- i skadestånd. Kvinnan var ju den som verkligen blev kränkt men feministerna är bara på mannens sida. Det är typiskt för nutidens feminister de är då rakt inte på kvinnornas sida som de borde. Nej man sympatiserar med män som kränker kvinnor.
    "I stort sett all feminister…"? Där ser man. Jag känner inte igen mig i detta, man jag antar att du grundar detta i någon form av empiri?

I avsaknad av sådan kan jag bara säga att jag personligen tyckte att det var rätt att inte tolerera hans vägran att skaka hand .
  • adina01
    Så feminism är alltså en ideologi som stödjer mäns kränkningar av kvinnor,tur då att FI inte är ett så stort parti så att de har någon reell makt i samhället.
  • puss

vilka feminsiter är det du hänvisar till nu?
    *puss puss puss puss*
  • sjuttiofemman
    Plopps80 skrev 2014-04-12 20:34:16 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m69989934.html läs noga igenom denna tråd....

Hur han ser kvinnan vet inte du.

Antar att din fru tar på sig slöja och heltäckande kläder om ni åker till ett muslimskt land? Nej skulle inte tro det. Vi i väst har inte tolkningsföreträde om vad som är okej eller inte, detta förstår feminister. Att du inte gör det är inte så konstigt.
  • mindless
    Plopps80 skrev 2014-04-12 20:34:16 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m69989934.html läs noga igenom denna tråd....
    Nu har jag läst. Om du ville illustrera att du har svårt att förstå enkla förklaringar var den tråden väldigt illustrativ. I annat fall får du nästan berätta vad du ville ha sagt. Vad jag kunde läsa var att vissa tyckte att domen var rätt, andra att den var fel. Inget särskilt uppseendeväckande. 
  • Plopps80

Japp där ser ni. Feministerna försvarar handlingen. Sorgligt. Och pinsamt att kalla sig feminist när man stöttar kvinnor som blir kränkta.

• kerstinsmide

Jag kan förstå att man känner avsky mot extremisterna som finns inom feminismen. Men inte mot feminismen som grundtanke. Det står ju för att alla ska ha det lika. Man som kvinna, homo som hetro. Alla är vi lika värda. Dock så kan jag uppfatta det som att vissa extrimister inom feminismen vill att kvinnor ska ha mer än männen. Satt på en buss en gång, hade på mig en kjol och bara ben. Plötsligt så kommer en kvinna fram till mig och säger (ganska hetsigt och bestött) "du vet att du inte ska raka benen för någon man va? Han ska tycka om dig som du är och inte bry sig om lena ben eller orakade armhålor! Vi tjejer måste hålla ihop, feminist javisst!" Varpå jag svarade (totalt jätteförvirrad) "eh.. va... vad.. men.. nej men jag har en flickvän" och då sken hon bara upp och sa "grattis :D" sen gick hon. Detta är inte riktig Feminism enligt mig. Det är bara löjligt. Feminism står för att alla är lika värda. Gör en kvinna samma jobb som en man, ska hon få samma lön.

Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?