• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • biologic
    Rikard skrev 2014-04-13 15:09:22 följande:
    Vilka kvoteringslagar är det du tänker p? Du får nog vara mer specifik och hänvisa till vilka lagar som faktiskt finns om kvotering och inte bara påstå att de är "ett lysande exempel" på lagar som gynnar kvinnor.
    Du kanske känner till några kvoteringslagar som jag har missat.

Att lagar gällande gravida bara omfattar kvinnor är inte riktigt en feministisk fråga.
    Det du beskriver säger inte heller något om hur ärendet hanterades, bara att några gjorde en anmälan. Därmed har du inte visat hur lagen fungerar över huvud taget.
    Jag har aldrig pratat om lagar, det var någon annan som gjorde det. Jag pratar om "de fördelar som kvinnor tillskansar sig" med feminismen som täckmantel - vilket jag nämnde i mitt tidigare inlägg. T.ex. kvotering.
  • Rikard

Om du, Fagerlund, anser att vi har full jämställdhet idag så har vi olika uppfattning.
    Lagarna må vara jämställda, men samhället är det inte.

• Fagerlund
    Rikard skrev 2014-04-13 17:28:25 följande:
    Om du, Fagerlund, anser att vi har full jämställdhet idag så har vi olika uppfattning.
    Lagarna må vara jämställda, men samhället är det inte.
    Kan du ge något exempel på ojämställdhet i dagens Sverige?
  • Rikard
    Fagerlund skrev 2014-04-13 17:38:56 följande:
    Kan du ge något exempel på ojämställdhet i dagens Sverige?
    Ja, det kan jag, men nu försöker du bara blanda bort korten.
    Jag började med att be att få syna feministhatarnas påstående om att kvinnor enligt lag har fler rättigheter och att kvinnor försöker tillskansa sig fördelar jämfört med män. Konkreta exempel, inte svepande påståenden!
    Jag väntar fortfarande och låter mig inte förledas av att ni försöker byta ämne.
  • Rikard
    Helene70 skrev 2014-04-13 18:56:21 följande:
    Rikard, du är så klok så att jag blir tårögdHjärta
    Tack.
  • Fagerlund
    Rikard skrev 2014-04-13 18:59:06 följande:
    Ja, det kan jag, men nu försöker du bara blanda bort korten.
    Jag började med att be att få syna feministhatarnas påstående om att kvinnor enligt lag har fler rättigheter och att kvinnor försöker tillskansa sig fördelar jämfört med män. Konkreta exempel, inte svepande påståenden!
    Jag väntar fortfarande och låter mig inte förledas av att ni försöker byta ämne.
    Gärna?
  • grind

Här är ett flertal exempel på där män är diskriminerade i svensk lag. Notera att det omvända ej förekommer.

• grind
    grind skrev 2014-04-13 20:18:32 följande:
    Här är ett flertal exempel på där män är diskriminerade i svensk lag. Notera att det omvända ej förekommer.

" rel="nofollow" target="_blank">

" rel="nofollow" target="_blank">

Socialtjänstlagen (2001:453) som feministerna med Margareta Winberg tvingade igenom är särskilt intressant.

" Brottsoffer  

11 § Till socialnämndens uppgifter hör att verka för att den som utsatts för brott och dennes närstående får stöd och hjälp.

Socialnämnden ska särskilt beakta att kvinnor som är eller har varit utsatta för våld eller andra övergrepp av närstående kan vara i behov av stöd och hjälp för att förändra sin situation.

Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?