• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • grind

Således har feministerna lagstiftaat om att kvinnor nu enligt lag har mer rätt till stöd och hjälp än män.

Sinnessjukt!? Ja

• Rikard

Nu är det inte "feministerna" som stiftar lagar utan riksdagen, som är svenska folkets valda representanter.

• Gert
    Rikard skrev 2014-04-13 20:46:27 följande:
    Nu är det inte "feministerna" som stiftar lagar utan riksdagen, som är svenska folkets valda representanter.
    Många politiker i riksdagen är ju feminister. 
  • grind

Ja du Rikard. Jag visade ovan om hur socialtjänstlagen diskriminerar män. 

Vill du ha fler exempel så gå igenom filmerna jag länkade till. 

• grind
    Gert skrev 2014-04-13 20:52:46 följande:
    Fem partiledare svarar ja på frågan om de är feminister. En (Jimmie Åkesson) svarar nej. Fredrik Reinfeldt slingrar sig i vanlig ordning och Göran Hägglund gömmer sig från frågan.

www.metro.se/nyheter/ar-ni-feminister-makthav...!po4VWJStZZ04M/
    Med en sådan syn bland partiledarna är det knappast förvånande att vi har en lag som diskriminerar män.
  • Rikard

Om Sveriges riksdag består av feminister så beror det på att svenska folket har röstat in dem, så fungerar demokrati.

Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?