• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Rikard

Jag tänker inte titta på era filmer. Om ni orkar spamma internet med er skit kan ni bemöda er om att redogöra för era "bevis" i skrift.

• Gert
    Rikard skrev 2014-04-13 21:32:15 följande:
    Om Sveriges riksdag består av feminister så beror det på att svenska folket har röstat in dem, så fungerar demokrati.
    Exakt, så fungerar demokrati. Tyvärr verkar inte en del förstå det när det gäller SD.
  • Gert
    Rikard skrev 2014-04-13 21:34:50 följande:
    Jag tänker inte titta på era filmer. Om ni orkar spamma internet med er skit kan ni bemöda er om att redogöra för era "bevis" i skrift.
    Filmer? Det är en metro-länk. Och jag har redan redogjort metro-sidan i skrift.
  • Rikard

Ok, Gert, då ska jag söka på dina inlägg när jag sitter vid datorn och inte telefonappen.

• Rikard

Min invändning mot filmerna gällde egentligen inte dig Gert utan de andra näthatarna som inte orkade berätta vad filmerna sa trots att de annars orkar skriva hur mycket som helst.

Ditt påstående om partiledarna och feminismen tvivlar jag inte. Personligen skulle jag aldrig rösta på en partiledare som inte var feminist. Dock tror jag att det för en del politiker bara är en läpparnas bekännelse. Tyvärr anser jag.

• Rikard
    Gert skrev 2014-04-13 21:58:50 följande:
    Exakt, så fungerar demokrati. Tyvärr verkar inte en del förstå det när det gäller SD.
    Det brukar väl vara SD som inte fattar det där med demokrati?

Många SD-anhängare har ju fått för sig att de ska ha inflytande på politiken trots att de utgör en liten ynklig men extrem minoritet. Hur kan de tro de, när inte ens sossarna har inflytande när de inte har majoriteten med sig.

SD-folket är ibland förbluffande obildade och korkade.
  • sjuttiofemman

Rikard, ta inte Gerts inlägg på så stort allvar. Han menar att det finns en PK-konspiration i Sverige som styr över i princip allt. Det verkar inte ha gått upp för honom att det finns något som heter etik och moral som de flesta av oss har fått lära oss under vår uppväxt och styr våra handlingar i vuxen ålder. Det verkar ha undgått honom.

• Rikard

Det är ganska mycket som verkar ha undgått SD-folket.
    Själv checkar jag ut för en veckas utlandssemester. Tråkigt att ingen av de som så flitigt spyr sin galla över feminismen bemödade sig om att bekräfta sina påståenden.
    Återigen får vi nöja oss med deras blinda hat.

• Gung Ho

Hehe, är pajasarna fortfarande igång
    Givet finns det 'extrema' personer inom feminismen, liksom i alla -ismer och grupperingar, men att på vissa här låter det ju som när SD-iter försöker övertala oss att vi snart alla kommer tvingas be till Allah.

• sjuttiofemman

Sd hatar feminismen eftersom de får kväljningar av tanken på allas lika värde, det är något väldigt främmande för dem.

Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?