• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Simon 681
    adina01 skrev 2014-04-16 17:44:50 följande:
    Kan inte riktigt förstå varför människor väljer att läsa bloggar där blogginnehavaren uttrycker åsikter och tankar som man inte själv har.
    Ha, nej det är klart.

Man vill i vissa fall vidga sina vyer, ofta hålla sig ajour med "motståndarnas" argument, försöka förstå hur andra tänker. Att bara utsätta sig för de åsikter man själv tycker jag är lite barnsligt.
    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • adina01
    Simon 681 skrev 2014-04-16 18:05:59 följande:
    Ha, nej det är klart.

Man vill i vissa fall vidga sina vyer, ofta hålla sig ajour med "motståndarnas" argument, försöka förstå hur andra tänker. Att bara utsätta sig för de åsikter man själv tycker jag är lite barnsligt.
    Fast de är ju inga "motståndare" de är ju privatpersoner som luftar sina privata tankar och diskuterar med andra som om de suttit hemma vid köksbordet tillsammans.
  • Jupiter

Att människor orkar, mr me har uppenbarligen för mycket tid och på tok för mycket ilska inom sig och det tar han ut på ett forum på nätet.
    Att han valt just familjeliv förstår jag inte, då han uppenbarligen inte skriver om saker som har med just "familjeliv" att göra men saknar man annat i livet kanske det är hit man vänder sig.
    Enfaldiga människor finns det gott om men denna tar priset...antar han röstar på svenskarnas parti eller någon liknande skit.

• Simon 681
    adina01 skrev 2014-04-16 18:11:51 följande:
    Fast de är ju inga "motståndare" de är ju privatpersoner som luftar sina privata tankar och diskuterar med andra som om de suttit hemma vid köksbordet tillsammans.
    Därav situationstecknen. En bloggande hobbyfeminist är eventuellt motståndare i den meningen att vi föräträder olika uppfattningar, ofta även ideologier. Jag tror korrekt term är "meningsmotståndare". Det är ingen jag vill att det skall gå illa för på något sätt. Jag liknar dock bloggar snarare som om man skulle skriva en insändare till en tidning eller sätta upp en lapp i centrum. Medvetet icke-privat publikation. Det går att ha privata grupper om man väljer det, men om man inte väljer det ser jag det som helt okej att referera till.

Det är inte konstigare än att jag får tycka till om diverse tokar jag inte har hört talas om och då kan jag utan problem göra en snabbkoll och säga "Det är/ är inte representativt för det jag tror på"
    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • grind

@Jupiter
    Du pratar om näthatare men du har själv inga problem med att sprida personangrepp och förlöjligande kommentarer omkring dig. Städa framför din egen dörr....

• Jupiter
    grind skrev 2014-04-16 20:04:33 följande:
    @Jupiter
    Du pratar om näthatare men du har själv inga problem med att sprida personangrepp och förlöjligande kommentarer omkring dig. Städa framför din egen dörr....
    Nja, talar inte generellt om näthat utan hat som en person sprider och jag ger bara egen med egen medicin och vi är massvis med folk på detta forum som drabbats av denna människa.
    Att han sprider sitt hat på en sida som familjeliv är bara tragiskt och patetiskt...
  • AngoStura
    Linnea1994 skrev 2014-04-16 09:18:54 följande:

Som jag skrivit tidigare:
    När man låter folk som Fanny Å och LadyDahmar få sprida rent och falskt hat över alla icke hbtq män så kan jag förstå det också.

Fast varför känna hat mot en hel grupp bara för att man uppfattar några som knepiga/knäppa/onda. Det är ju inte okej att gå omkring och hata tyskar, judar, romer eller män, så varför är det okej att hata feminister?
  • FIame
    AngoStura skrev 2014-04-16 22:51:02 följande:

Fast varför känna hat mot en hel grupp bara för att man uppfattar några som knepiga/knäppa/onda. Det är ju inte okej att gå omkring och hata tyskar, judar, romer eller män, så varför är det okej att hata feminister?
    Du kan inte ändra på dig om du är tysk, jude eller man. Men det är legitimt att hata feminism eftersom det är en åsikt, som nazism.
  • grind
    Jupiter skrev 2014-04-16 21:10:17 följande:
    Nja, talar inte generellt om näthat utan hat som en person sprider och jag ger bara egen med egen medicin och vi är massvis med folk på detta forum som drabbats av denna människa.
    Att han sprider sitt hat på en sida som familjeliv är bara tragiskt och patetiskt...
    Du i likhet med TS ursäktar således hat med hat.
  • Cal XVI Gustf
    sjuttiofemman skrev 2014-04-16 16:12:47 följande:
    Flickor matas ständigt med intryck om hur de ska se ut vilket påverkar deras klädstil. Det handlar inte om vad som är bättre eller sämre utan flickor matas med att de ska vara smala, vara fina i håret osv. Det gör att de inte kan leka som de vill eftersom lek ofta leder till smuts och smuts är inte bra för utseendet.

Detta bombardemang av påverkan kan vara svårt att se om man inte är uppmärksam på det, men det sker ständigt. Många unga flickor mår väldigt dåligt i tonåren och en förklaring kan vara att de inte klarar av att leva upp till den bild av en ung kvinna som de matas med.

Pojkar har inte de problemen även om de inte är problemfria heller, men det är inom andra områden.
    Bara att som förälder "mata" och "bombardera" ännu mer än det stora stygga och onda samhället om vad som är rätt och fel.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?