• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Kofot
    sjuttiofemman skrev 2014-04-14 09:22:25 följande:
    Sd hatar feminismen eftersom de får kväljningar av tanken på allas lika värde, det är något väldigt främmande för dem.
  • grind

Rikard. Du kan säga vad du vill. Det har redogjorts för i skrift exempel på där män är diskriminerad i svensk lag.

"Socialnämnden ska särskilt beakta att kvinnor som är eller har varit utsatta för våld eller andra övergrepp av närstående kan vara i behov av stöd och hjälp för att förändra sin situation."
    www.notisum.se/rnp/sls/lag/20010453.htm

Fler exempel är överflödiga. 

För de som önskar finns ändå fler exempel på:

" rel="nofollow" target="_blank">

" rel="nofollow" target="_blank">

• grind
    grind skrev 2014-04-14 19:14:22 följande:
    "Socialnämnden ska särskilt beakta att kvinnor som är eller har varit utsatta för våld eller andra övergrepp av närstående kan vara i behov av stöd och hjälp för att förändra sin situation."
    Rikard visar  denna tråd hur okunnig han är om svensk lag. Checka du ut och kom inte tillbaka. Du bidrar inte med något annat än desinformation.
  • Gert
    Sd hatar feminismen eftersom de får kväljningar av tanken på allas lika värde, det är något väldigt främmande för dem.
    Kan du inte skriva något med substans någon gång? Du vräker ut dig floskler om SD hela tiden.
  • Radhuspinglan

Haha, va? Det finns en feministisk sida i SD tillochmed. Iaf SDU-Sthlm.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-14 19:22:27 följande:
    Kan du inte skriva något med substans någon gång? Du vräker ut dig floskler om SD hela tiden.

Jag har skrivit mycket med substans men svaret jag får från er Sd-lobbyister är: "du ljuger!". Känns trovärdigt.
  • hannis

Svar: Nej jag förstår dig inte alls. Som kvinna kan jag överhuvudtaget inte förstå hur man INTE kan vilja ha jämlikhet mellan kvinnor och män. Och det är ju det feminism står för, inget annat.  

• Fagerlund
    hannis skrev 2014-04-15 11:30:07 följande:
    Svar: Nej jag förstår dig inte alls. Som kvinna kan jag överhuvudtaget inte förstå hur man INTE kan vilja ha jämlikhet mellan kvinnor och män. Och det är ju det feminism står för, inget annat.  
    Stämmer inte. Feminismen står endast för kvinnors rättigheter i samhället. Feminismen arbetar överhuvud taget inte för mäns rättigheter.

"Feminism är en samling rörelser och ideologier som verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter och kvinnans likställighet med mannen"

sv.wikipedia.org/wiki/Feminism

www.ne.se/feminism
  • hannis
    Fagerlund skrev 2014-04-15 11:42:28 följande:
    Stämmer inte. Feminismen står endast för kvinnors rättigheter i samhället. Feminismen arbetar överhuvud taget inte för mäns rättigheter.

"Feminism är en samling rörelser och ideologier som verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter och kvinnans likställighet med mannen"

sv.wikipedia.org/wiki/Feminism

www.ne.se/feminism
    OMG! Nej eftersom kvinnor och män inte är jämlika idag så behövs det knappast arbetas för mäns rättigheter...

Läs sista orden i ditt citat: "och kvinnans likställighet med mannen" 
  • Fagerlund
    hannis skrev 2014-04-15 11:45:37 följande:
    OMG! Nej eftersom kvinnor och män inte är jämlika idag så behövs det knappast arbetas för mäns rättigheter...

Läs sista orden i ditt citat: "och kvinnans likställighet med mannen" 
    Stämmer inte heller. Det förekommer ingen diskriminering av kvinnor i Sverige. Du säger alltså att män i samtliga avseenden har det bättre än kvinnor?
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?