• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • sextiotalist
    grind skrev 2014-04-13 11:41:38 följande:
    De exempel du drog upp var ju alla exempel då feminismen givit något för kvinnor.
    Och som redan funnits där för män...
  • grind
    sextiotalist skrev 2014-04-13 11:39:32 följande:
    Nix, än så länge så är många gånger männen mer priviligierade än kvinnor.
    J
    Ge då exempel på detta.

Kvinnor som grupp har enligt lag fler rättigheter än män. 
  • biologic

Jag ställer mig inte bakom någonting som får mig att pekas ut som ett "offer"...

Har själv alltid haft fler manliga än kvinnliga vänner, lekt med leksaker "för båda kön", haft mer "manliga" intressen, klär mig ändå feminint, sminkar mig, rakar mig och har intresse för inredningsdesign såväl som programmering..

Känns som om män jag träffar accepterar mig i större utsträckning än kvinnor. Har aldrig känt mig könsdiskriminerad på något sätt!

• grind
    sextiotalist skrev 2014-04-13 11:42:33 följande:
    Och som redan funnits där för män...
    Jaha, och?

Det var knappast feminismen som gav männen detta.
  • biologic

Det är ju ändå en enormt stor skillnad mellan apartheid och feminism i dagens Sverige! I vissa länder är den jämförelsen mer rimlig, men inte här...!

• sextiotalist
    grind skrev 2014-04-13 11:46:07 följande:
    Jaha, och?

Det var knappast feminismen som gav männen detta.
    Nej, det var det dåvarande samhället som inte tillät kvinnor ha dessa rättigheter. Hade kvinnor och män varit lika inför lagen, så hade troligen inte heller feminismen funnits
  • puss
    sextiotalist skrev 2014-04-13 11:50:03 följande:
    Nej, det var det dåvarande samhället som inte tillät kvinnor ha dessa rättigheter. Hade kvinnor och män varit lika inför lagen, så hade troligen inte heller feminismen funnits

tack för att du orkar {#emotions_dlg.flower}
    *puss puss puss puss*
  • grind
    sextiotalist skrev 2014-04-13 11:50:03 följande:
    För det första är jämlikhetens utvecklingen ett resultat av samhällsutvecklingen och hade skett med eller utan feminism.

För det andra ger historien inget existensberättigande åt dagens feminism då kvinnor i dagens samhälle har fler rättigheter än män.
  • sextiotalist
    puss skrev 2014-04-13 11:50:42 följande:

tack för att du orkar {#emotions_dlg.flower}
    Inte längre, nu går jag ut i trädgården är jämställd och klipper gräset (som av tradition varit en manlig syssla, stackars min sambo som inte får göra detta)

Tack förresten, det är inte alltid vi är ense, men ibland är vi det och vet du, jag gillar dig, även om vi ibland retar gallfeber på varandra puss
  • puss
    sextiotalist skrev 2014-04-13 12:06:43 följande:
    Inte längre, nu går jag ut i trädgården är jämställd och klipper gräset (som av tradition varit en manlig syssla, stackars min sambo som inte får göra detta)

Tack förresten, det är inte alltid vi är ense, men ibland är vi det och vet du, jag gillar dig, även om vi ibland retar gallfeber på varandra puss

Hjärta
    *puss puss puss puss*
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?