• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Linnea1994
    adina01 skrev 2014-04-16 17:44:50 följande:
    De där bloggarna är ju privatpersoner.
    Kan inte riktigt förstå varför människor väljer att läsa bloggar där blogginnehavaren uttrycker åsikter och tankar som man inte själv har.
    Du kan väl inte mena att kvinnor som anser sig vara feminister måste läsa privatpersoners åsikter på bloggar och dessutom offentligt ta avstånd från andra personers privata åsikter?
    Dessa personer är offentliga inom feminismen och håller föredrag om feminism, inte direkt okända Lisa från landet...
  • Linnea1994
    AngoStura skrev 2014-04-16 22:51:02 följande:

Fast varför känna hat mot en hel grupp bara för att man uppfattar några som knepiga/knäppa/onda. Det är ju inte okej att gå omkring och hata tyskar, judar, romer eller män, så varför är det okej att hata feminister?
    Vi känner inget hat, men vi reagerar på att andra sprider hat mot oskyldiga som många högt uppsatta inom feminismen gör! Det är bla därför jag är emot feminism men för jämlikhet för alla.
  • sjuttiofemman
    Cal XVI Gustf skrev 2014-04-17 02:05:12 följande:
    Bara att som förälder "mata" och "bombardera" ännu mer än det stora stygga och onda samhället om vad som är rätt och fel.

Tror du att det är föräldrarna som matar barnen med detta? Nej det är lite mer komplicerat än så.
  • adina01
    Linnea1994 skrev 2014-04-17 09:53:05 följande:
    Dessa personer är offentliga inom feminismen och håller föredrag om feminism, inte direkt okända Lisa från landet...
    Föredrag väljer man väl om man vill gå, jag har då inte sett de två bloggare som omnämns ha en massa välbesökta föredrag på olika orter runtom i Sverige de är ungefär lika offentliga som de där som säjer sig vara mansrörelsen i Sverige.
  • Gung Ho

Att fokusera på andras ('felaktiga') agerande istället på sitt eget är typiskt för förlorare. De som lyckas i livet tenderar att vara tvärt om.

• korfu08

Jag känner nog att jag är mer för feminism, vi kvinnor tjänar mindre än män och varför då egentligen om vi ändå har samma utbildning ?

• adina01
    Linnea1994 skrev 2014-04-17 09:53:05 följande:
    Varför håller inte de som är mot feminism föredrag och berättar hur feminister hatar alla som män?
    Varför är det inte en massa som anser att män diskrimineras som skriver bloggar så att de blir kända?
    Varför klaga på bloggare varför inte bli offentliga med åsikterna med bild och namn och så att de blir kända för allmänheten så att fler engagerar i dessa frågor, för det kan väl inte vara så att det är en liten minoritet som har problem med att vissa mäns beteende inte tillhör vårt moderna samhälle.
  • puss
    Gung Ho skrev 2014-04-17 13:59:45 följande:
    Att fokusera på andras ('felaktiga') agerande istället på sitt eget är typiskt för förlorare. De som lyckas i livet tenderar att vara tvärt om.

men det där var ju koncist.
    *puss puss puss puss*
  • grind
    puss skrev 2014-04-17 16:56:45 följande:

men det där var ju koncist.
    .och sant.
  • Cal XVI Gustf
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 11:51:02 följande:
    Tror du att det är föräldrarna som matar barnen med detta? Nej det är lite mer komplicerat än så.
    Hur läser du egentligen? Glad

Antog att du menade att det var det hemska samhället som stod för "matningen". Jag menade då att föräldrar får se till att vara tydliga med vad som egentligen gäller, dvs föräldrarnas värderingar.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?