Themis skrev 2014-10-08 22:59:26 följande:
Så jobbigt, då måste du hata alla män också för både Fritzl och Hitler och Stalin och Lenin och Idi Amin och sådär 90% av alla massmördare är ju män?
Det finns inte ett enda parti eller grupp man kan vara positiv till om man ska tillämpa kollektiv bestraffning på det viset. Det enda du säger här är alltså att du själv är exakt lika god kålsupare som de mest extrema råfeministerna.
"X gjorde Y, alltså är alla X onda!!!"
Det inte alla som är så talangfulla när det gäller att få till argumentationstekniska självmål, det måste man ge dig cred för!

Jag gör inget argumentationstekniskt självmål?
Att jag hyser stark avsky mot feminister innebär ju inte att jag tycker om eller omhuldar massmördare (Frirzl är väl ingen massmördare iofs?). Det finns inget sådant logiskt samband alls.
Man kan givetvis både ogilla feminister och tycka illa om Fritzl på samma gång. Och jag har inga problem med att tillämpa "kollektiv bestraffning", om det är vad du vill kalla det, gentemot alla massmördare.
Du verkar däremot undermedvetet, och det är något du har gemensamt med de flesta feminister, sätta likhetstecken mellan feminister och kvinnor. Du ser det som att det är samma sak och då kan jag förstå om det blir galet för dig och du börjar dra paralleller till män.
Alla män är inte massmördare (långt ifrån), alltså behöver man inte ogilla alla män.
Alla kvinnor är inte feminister (långt ifrån), alltså behöver man inte ogilla alla kvinnor.