• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Bjoer
    Linnea1994 skrev 2015-01-28 10:41:22 följande:
    Bittra män??? Nej det är nog vanliga killar som är trötta att bli utsatta av ren rasism genom att som en grupp (vita män) skulle vara roten till allt det onda i samhället.

För egen del skäms jag att vara kvinna när ca 2% ropar ut detta samt inte klarar av att debattera sina åsikter!
    Jag kan också bli trött på att bli ihopbuntad med alla män ibland men inte fan sitter och jag skickar mail där jag skriver att jag ska sticka knivar i fittar på folk. Inte fan hatar jag feminism. Problemet är att folk har svårt att skilja på sak och person. Vissa personer är idioter och inte representativa för feminism. Tyvärr blir de ändå representanter eftersom de är de som ger störst intryck. Folk som hatar feminism borde verkligen ta ett steg bakåt och se över situationen.
  • Jupiter
    Linnea1994 skrev 2015-01-28 10:50:20 följande:
    Du ger verkligen tok-feminismen ett ansikte! Att bunta ihop alla män för att någon promille utsätter kvinnor för våld och våldtäkt! Nej d ser verkligen inte ut att hata män....LOL
    Du har lite otur nu när du tänker.
    Jag buntar inte ihop alla män, jag bara påtalar det faktum att 95% av alla våldsbrott begås av män men jag säger inte att det är så att de flesta män begår brott.
    LOL på dig också, men jag hatar absolut inte män men jag tycker det är märkligt att man kan använda detta resonemang när man talar om invandring men inte när man talar om feminism.
    Jag är dock väl medveten om att de flesta män inte begår brott Glad
  • Linnea1994
    Jupiter skrev 2015-01-28 10:50:00 följande:
    Istället för att snubbla så får du läsa igen, jag skrev "oftast" men inte att det var någonting som gällde alla människor eller alla män.
    Tvärtom så menar jag att hatet mot feminismen är mycket liten i samhället.

Är du intresserad så finns information att söka på www.roks.se/mans-vald-mot-kvinnor
    www.bra.se/bra/brott-och-statistik/kvinnomisshandel.html
    www.bra.se/bra/forebygga-brott/vald-i-nara-relationer.html

Jag förstår dock inte hur du själv inte kan hitta denna information, det är liksom bara att skriva in "mäns våld mot kvinnor" på google.
    Jag frågade om statistik inte om en länk till vad detta våld innebär....

Hur många promille/procent utsätter kvinnor för våld? Är det över 50% så kan vi kanske börja bunta ihop hela gruppen män annars får du allt kalla dessa individer!
    Lika korkat annars som att kalla alla kvinnor mördare för att liten del kvinnor utför mord....
  • Jupiter
    Linnea1994 skrev 2015-01-28 10:58:17 följande:
    Jag frågade om statistik inte om en länk till vad detta våld innebär....

Hur många promille/procent utsätter kvinnor för våld? Är det över 50% så kan vi kanske börja bunta ihop hela gruppen män annars får du allt kalla dessa individer!
    Lika korkat annars som att kalla alla kvinnor mördare för att liten del kvinnor utför mord....
    Det kan du söka på dessa sidor jag länkade till.
    Då är det din lyckodag idag för jag buntar inte ihop alla män och har aldrig sagt att alla män begår brott.
    Snarare så talar jag om en minoritet som gör det och en minoritet som hatar feminismen.
    Vi talar dock inte om promille utan procent men såklart inte över 50% haha
  • JTo

Om jag kan förstå att man känner hat mot människor som vill ha lika rättigheter och skyldigheter mellan könen? Öhm nej.. ?

• Linnea1994
    Jupiter skrev 2015-01-28 10:55:08 följande:
    Du har lite otur nu när du tänker.
    Jag buntar inte ihop alla män, jag bara påtalar det faktum att 95% av alla våldsbrott begås av män men jag säger inte att det är så att de flesta män begår brott.
    LOL på dig också, men jag hatar absolut inte män men jag tycker det är märkligt att man kan använda detta resonemang när man talar om invandring men inte när man talar om feminism.
    Jag är dock väl medveten om att de flesta män inte begår brott Glad
    Du skrev ju tidigare att "Män står för allt det onda i världen"...... 
  • Jupiter
    Linnea1994 skrev 2015-01-28 11:19:55 följande:
    Du skrev ju tidigare att "Män står för allt det onda i världen"...... 
    Ja men när skrev jag att alla män gjorde det?
    Snälla Linnea1994 berätta för mig när jag talade om alla män? Glad jag väntar med spänning.
  • Ogenomtänkt
    Linnea1994 skrev 2015-01-28 10:36:42 följande:
    Så vad är verkligheten? På vilka punkter har män andra vilkor och rättigheter i våra regler för samhället? Kom nu inte med att män kommer med i styrelser utan vad som gäller för oss övriga i samhället!
    Idag har kvinnor samma lagliga rättigheter som män i Sverige. Den verklighet som feminismen vill förändra handlar istället om sociala normer och strukturer. Och det handlar inte om kvinnor. Det handlar om människor. Man ska kunna känna sig fri att leva det liv man vill oavsett om man är född med snopp eller snippa. Feminismen uppfattar könsnormer som hämmande och ofrihet. För alla kön. En person av manligt kön ska kunna känna att han har lika stor förmåga och rätt att ta hand om sina barn, att anmäla om han blir misshandlad av sin partner, osv som en kvinna. Idag har han en teoretisk rätt till det. Men sociala normer gör att den reella möjligheten är mycket liten. Detta är en del av den verklighet som feminism jobbar mot.
  • Linnea1994
    Jupiter skrev 2015-01-28 11:02:50 följande:
    Det kan du söka på dessa sidor jag länkade till.
    Då är det din lyckodag idag för jag buntar inte ihop alla män och har aldrig sagt att alla män begår brott.
    Snarare så talar jag om en minoritet som gör det och en minoritet som hatar feminismen.
    Vi talar dock inte om promille utan procent men såklart inte över 50% haha
    Åter igen, kan du länka ditt påstående att det är flera procent.
    Det jag hörde på SVT-nyheterna förra året så var det fråga om promille och då var det även kvinnor som låg aningen över männen....
  • Linnea1994
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-28 11:49:57 följande:
    Idag har kvinnor samma lagliga rättigheter som män i Sverige. Den verklighet som feminismen vill förändra handlar istället om sociala normer och strukturer. Och det handlar inte om kvinnor. Det handlar om människor. Man ska kunna känna sig fri att leva det liv man vill oavsett om man är född med snopp eller snippa. Feminismen uppfattar könsnormer som hämmande och ofrihet. För alla kön. En person av manligt kön ska kunna känna att han har lika stor förmåga och rätt att ta hand om sina barn, att anmäla om han blir misshandlad av sin partner, osv som en kvinna. Idag har han en teoretisk rätt till det. Men sociala normer gör att den reella möjligheten är mycket liten. Detta är en del av den verklighet som feminism jobbar mot.
    Du kanske kan berätta lite mera i detalj vilka strukturer du talar om!
    Det du säger är det mantra som 2% F! drar gång efter gång utan kunna komma med lösningar eller vad dom yrar om.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?