Inlägg från: Helene70 |Visa alla inlägg
  • Helene70

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

mr me skrev 2014-04-10 18:01:44 följande:
    Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
    Vilka specifika delar i ideologin är det som du känner hat mot? Kan du ge några konkreta exempel så att jag kan rösta med rätt underlag?Glad
  • Helene70
    mr me skrev 2014-04-11 17:10:49 följande:
    Jag tror att jag har redogjort för det ganska väl i denna tråd redan...
    Nej det har du inte.

Av de 14 inlägg (utöver TS) som du har gjort så är det endast våldtäktsdebatten som är ett konkret exempel på vad du avskyr hos feminister. I denna fråga är jag med dig!

Har du fler konkreta exempel, som inte drunknar i en massa lull lull? 

Tala klarspråk och inte kvinnospråk!Flört  
  • Helene70
    mr me skrev 2014-04-11 17:58:09 följande:
    Jag har förklarat min syn på feminism väldigt väl i denna och i andra trådar som berör feminism. Jag får hänvisa dig till de trådarna helt enkelt.
    Nej, du har bara sagt att du avskyr feminismen, deras gnäll om att dom inte får lika lön och våldtäktsdebatten.

Du måste ge några konkreta exempel om du vill framstå som stabil i din åsikter.

Jag behöver få hard numbers för att kunna dra en slutsats. Fluff fluff och lull lull säger mig ingenting. 
    .

• Helene70
    grind skrev 2014-04-11 20:26:09 följande:
    Om man nu inte själv har exempel på det måste man vara helt frånkopplad från den offentiga debatten.
    Du har fått hela tråden om bakfoten. Detta är en omröstningstråd och om jag skall rösta i tråden (vilket är mitt syfte) så vill jag förstå vad jag röstar på. TS får således förklara för mig vilka konkreta delar av feminismen som han avskyr så att jag kan ta ställning. Kanske anser jag det vara vettigt eller så anser jag att det inte är vettigt. 

• Helene70
    mr me skrev 2014-04-11 22:11:13 följande:
    Nej, det är inte sant. Jag har skrivit ganska många fler inlägg än så i denna tråd där jag motiverat mig.

Tydligen är det sammanlagt 16 inlägg, 17 med detta.
    Tack för klargörandet!
    Så om du skulle punkta upp 5-10 konkreta argument som du avskyr mest, vilka skulle det bli? 

Exempel:
    1) Våldtäktsdebatten
    2) Osanningar om att kvinnor tjänar mindre än män
    3)....
    4)...

• Helene70
    mr me skrev 2014-04-11 22:46:54 följande:
    Det jag avskyr mest med feminism är hur man aktivt verkar för ett etniskt och kulturellt splittrat samhälle där många, inte minst kanske unga tjejer, far väldigt illa. När gruppvåldtäkten i Rissne uppmärksammades år 2000 så var det en stor nyhet i riksmedia. Idag inträffar, enligt Stockholmspolisen, två sådana våldtäkter varje månad bara i söderort. Det är främst tre faktorer som skapat detta samhälle:

1. Det ideologiska kriget mot familjen som gör att allt fler unga killar växer upp utan manliga förebilder och i splittrade familjer där de marginaliseras och söker sig till gäng för att få bekräftelse.
    2. Den etniska sammansättningen av befolkningen i Sverige har förändrats och vissa etniska grupper har visat sig långt mer benägna att begå sådana här övergrepp än andra. Det är ofta unga män med bakgrund i andra länder som begår övergreppen.
    3. Sexualiseringen av barns vardag som pågått ända sedan 70-talet då den feministiska organisationen RFSL öppet förespråkade en legalisering av sex med barn. Pressen på att ha sex har krupit ned i åldrarna i och med den så kallade "sexuella frigörelsen".

Utsuddandet av moral, etik, normer - vad som är rätt och vad som är fel - kallas med feministisk terminologi "normkritik". Och denna "normkritik" får konsekvenser på fler håll i samhället när människor inte längre följer normer och tycker att det är helt okej att svårt misshandla en man som är ute och rastar sin hund, som när Carl-Eric Cedvander blev brutalt nedslagen vid Backaplan i Göteborg för två år sedan. Den här videon spreds för några år sedan på internet där en grupp invandrare brutalt misshandlar två svenskar:

" rel="nofollow" target="_blank">

Det är två fenomen som möts. Den så kallade "normkritiken" - att ifrågasätta rätt och fel, vilket denna feministiska "normkritik" går ut på, och det mångkulturella samhälle som feministerna även det eftersträvar. Fördömandet av denna händelse uteblev i media, och från feminister, och från antirasister, och från alla andra med så kallade kulturmarxistiska åsikter. Hade det istället varit ett gäng svenskar som misshandlat två invandrare så är jag ganska säker på att det blivit krigsrubriker i kvällspressen.

Nu har jag skrapat lite på ytan åt dig om varför jag fullständigt avskyr feminism i och med att den utgör en del av den kulturmarxistiska doktrinen som förstör det en gång i tiden så fina och trygga Sverige.
    1. Att feminism skulle driva en kampanj för att splittra familjer stämmer inte. Tvärtom vill feminister att män och kvinnor i en familj skall dela på ansvaret över hem, barn och ekonomisk försörjning. Jämställda par skiljer sig mer sällan än traditionella par så ditt antagande stämmer inte.

2. Att feminister inte är rasister stämmer inte. Feminister är människor precis som du och jag och vissa är rasister och andra inte.

3. Argumentet att feminismen skulle förespråka öppen pedofili mer än vad icke-feminister gör stämmer inte.      

• Helene70
    Fagerlund skrev 2014-04-13 09:47:25 följande:
    Feminismen har aldrig gjort något för män.
    Du har fel min vän.
    Tack vare kampen för ett mer jämställt samhälle kan män ta ut mer och mer föräldraledighet utan att arbetsgivaren går i baklås. 

Vid en skilsmässa går inte vårdnaden av barnen till modern som det tidigare gjorde, per automatik. Detta är ett resultat av hårt arbete i strävan mot jämställdhet. 

Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?