Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Devil daughter, ja, mycket skönt att veta att det finns en ände på eländet. Även om denna ände infaller i v 43.
Unborn, finns jättemycket på google om hur det går till. Och ja, du måste vara lite öppen för att de ska kunna nå hinnorna, annars är det ju stängt liksom. ;)
DevilsDaugther: Det känns jättebra att de har så koll, det är skönt.
Vad gäller förvärkarna så har jag nästan exakt på samma sätt som du och insåg idag när jag låg med CTG apparaten på att jag till och med tagit miste på förvärkar och bebisens bökande. Alltså jag har haft mer förvärkar än vad jag trott. Bebisen börjar böka runt när jag får relativt kraftiga förvärkar. Ledsen om jag tar ifrån dig hoppet... Det behöver ju inte vara samma för oss båda dock, även om det låter lika.
Gör det ont att få hinnsvepning? Hur går d till, stoppar dem in hela handen eller? Måste ju vara svårt att komma åt :S
Får man det bara om man är öppen några cm?
Blev ingen hinnsvepning idag hos bm då hon inte ville göra de för bebisen inte var fixerad. ..suck.
Och någon igångsättning verkar inte aktuellt i morgon heller då de hade många igångsättning i morgon så blir in på sjukhuset för koll och sen därefter får vi se. Allt känns just nu helt hopplöst
Det kändes som en värk när jag stod i duschen nyss...!! Det kommer mer och mer slem varje gång jag går på toaletten. Konstig känsla i magen, lite lätt illamående när jag rör den emellanåt. Bebisen sprallig och studsar i bäckenet.
Har förberett allt OM det skulle dra igång men vågar inte hoppas för mycket. Jag blev åtminstone klarvaken efter att ha gått som i ett töcken hela dagen.
De sjukhus jag tänkte föda på år de 42+0 men de verkar inte ha plats...ska ringa i morgon klockan 8 och se vad de säger. På de sjukhus som jag annars får gå till väntar till 42+6.
Så vi får se jag blir deprimerad av detta, har ingen känning på att de ens är på g.
unborn: Vissa tycker att det gör ont, andra inte.. Det beror nog på lite olika saker. Mest hur mkt läkaren/BM tar i antar jag.. En del är ju väldigt hårdhänta medan en del bara gör det lite lätt. Man kan ju stoppa in fingret och bara svepa lite lätt, då gör det ju inte så ont, sedan kan man även dra/tänja i tappen och hålet och då gör det ondare. Man är ju ganska känslig i tappen. Sen beror det på hur lättåtkomligt det är också, om livmodertappen inte är rätt riktad kan det hända att de kan behöva dra lite i den för att få fram den ordentligt och det kan göra ganska ont. Men många gör inte hinnsvepningen om tappen ligger lite bakåt utan låter då bli istället. De stoppar inte in hela handen, 2 fingrar skulle jag tro. Tror det räcker att man är öppen 1 finger= ca 1,5 cm ungefär.
Towandaa: Jo, antagligen var det livmodern som blev retad när bebisen rörde sig. Men fick en förvärk nån timme efter det sen som faktiskt kändes lite mer än de tidigare (om man bortser från den när bebisen rörde sig). Tror inte det är på gång, känns inte så, men det är iaf ett steg i rätt riktning känns de som!
nica: Va synd! Har aldrig hört att de inte vill göra det om bebisen inte är fixerad! Va konstigt! Förstår att det känns hopplöst.. Men chansen är ju verkligen jättestor nu att det sätter igång precis när som helst eftersom du gått så pass långt över tiden, även om det inte känns som att det ska göra det.
Risken är ju dessutom ganska stor när man gått så mkt över tiden att fostervattnet har sinat och sådant gör ju att de gärna sätter igång. Så det är ju ändå inte helt kört inför kollen imorgon! Vilken tid ska du dit?
Kia: Spännande!! Hoppas det drar igång nu!!
Trött och rastlös på en och samma gång, det kryper i hela kroppen. Hungrig, inte hungrig, äter, men vet egentligen inte vad jag vill ha. Nu äter jag jordgubbar med grädde, får se om jag blir nöjd sen. Nån som känner igen sig?