Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Har förresten hört att man ska bli lite risig i kistan när det närmar sig. För mig har det blivit precis tvärt om! Var lös i magen i början av förra veckan. Nu är jag stenhård istället. Känns som att jag vill bajsa vid varje värk men det kommer ingenting när jag försöker :( Borde kanske förvarna barnmorskan om det när det blir dags att åka in så de inte får en otrevlig överraskning..
Devils- du får stå på dig lite och vara lite extra gnällig kanske. ..även fast de inte tillhör ens natur att " besvära".
Jag har fixat så min mamma tar mina grabbar natten mån-tisdag så får hoppas att bebisen vill sammarbeta och komma då :-P
Guapa- fan vad trist hade så med min första värkar som avstannade. ..började sen dagen efter igen, så hoppas de kommer igång för dig
5 dagar till bf för mig och de verkar inte va nåt på gång. Men bebis är pigg iallafall och håller på o bökar runt som en liten mullvad. Brukar bebis lugna ner sig när det börjar bli dags eller kan det vara full aktivitet ändå?
Många säger ju att bebisen brukar lugna ner sig när det är dags, men har också hört och läst att det är en myt och att bebisen INTE ska vara märkbart lugnare för då kan det vara något som är fel och att det kan vara lite risk med att man tror att det är normalt att bebisen blir lugnare och att man då tror att det är förlossningen som är på G eftersom det istället kan tyda på att något inte står rätt till.
Jag har aldrig märkt någon skillnad i rörelsemönstret hos mina innan det har varit dags för förlossning, men sådant kan säkert vara helt olika.
Men skulle bebisen bli mkt slö i magen så skulle jag inte våga lite på att det ev kan bero på att förlossningen närmar sig utan jag skulle nog kontakta förlossningen då för att få kolla att allt är okej med bebisen.
Jag skulle inte ta det som ett tecken att förlossningen inte skulle ligga nära om bebisen är livlig..
nica: Ja, jag ska verkligen försöka vända den gnälliga och oroliga sidan till!!
Guapa: Jag skulle nog ändå våga vara lite optimistisk till att det kommer igång av sig självt innan onsdag eftersom värkarbetet ändå inte har lagt av helt utan fortfarande håller igång. Tror det är goda chanser att det ökar i intensitet snart!
Jag har aldrig blivit lös i magen/tömt mig innan mina förlossningar, tvärt om har jag alltid varit hård heeela graviditeten och gör nr 2 med 3-4 dagars mellanrum och det har aldrig kommit något bajs på förlossningarna.. Men man vet ju aldrig.. Att känna bajsnödighetskänsla under värkar är jättevanligt och behöver inte ha något alls att göra med att man faktiskt behöver bajsa.
Vi har varit iväg och tittat på syskonvagn idag och det lutar väldigt mycket åt en City jogger då vi redan har den i singelmamma och den är kanonbra.
Det kom mer slem nu på eftermiddagen och det är en väldig massa bökande på bebis och det ilar och trycker på neråt. Sitter och känner efter värkar men får bara en massa smärtfritt sammandragningar. Jag blir så less på det är här.
Nica, de kollade bara uvi, socker och järn som vanligt sist hos BM (2v sen). CTG hos förlossningen (5 dagar sen) när jag var in för en sovdos. Annars ingenting. All värk är ju normalt att ha i mitt landsting.
Kia: Samma status som här då...
Haha, såg att jag skrivit singelmamma när det skulle stå singelvagn.... Dumma rättstavning. :-P
Kia: Samma status som här då...
Kia: Mm, verkligen.. Är väldigt nyfiken på hur och när det kommer sätta igång om det nu gör det av sig självt.. Är på BF+5 idag.