• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Tizi

Jag börjar känna att sammandragningarna är lite starkare nu faktiskt! Dom gör fortfarande inte ont men känns definitivt mer och kommer ganska ofta. Hur ofta får ni sd? Jag får några i timmen iaf och det spelar ingen roll om jag vilar eller rör mig.

Vågar inte hoppas för mycket dock för så har det vart länge nu men ååååh vad glad jag skulle bli om det ville starta nu!!

• Kia82

Ja visst är det spännande men samtidigt jobbigt för man är i högsta beredskap hela tiden och man blir lika besviken varje kväll eller varje morgon när det inte hänt något.

Det känns som om det kommer att dröja ett bra tag till, börjar att bli trött på att gå och känna efter och att bli besviken när det sen inte händer något mer.

Bf på fredag.

• DevilsDaughter

Tizi: vad bra! Hmm.. Oftast har jag typ ca 5 förvärkar/sammandragningar om dagen som jag känner av. Sen kan det komma en dag eller natt där jag får som du, flera i timmen under flera timmar, men sen nästa dag är det dött igen.. Hoppas din kropp bestämt sig för förlossning nu!!

Kia: Kan inte mer än hålla med.. Det tar mkt på psyket att vara så beredd hela tiden och hoppa mellan hopp och besvikelse. Tror det är lite därför humöret är som det är också..

• nica

Korpfan- men de gjorde ingen gyn undersökning då? Tänkte bara så de inte är en infektion.

Devils- tycker du ska stå på dig och hoppas på sammarbete från din BM!

En kompis till mig fick barn idag...hon skulle ha 30juni. Jag bitter som fan och svär över att min unge inte vill ut :-P nåja 13dagar över tiden då vet jag iaf att jag inte behöver vänta så länge till.

• mmjansson85

Kan magen bli hård av någon annan anledning än sammandragningar? Min mage känns hård hela tiden nu när jag sitter, står eller rör på mig det minsta men utan den smått obehagliga känslan jag fått av sammandragningarna. Kan det va bebisen som fyller ut kanske så det känns hårt?

• Tizi

Näe, sånt gör en jäkligt bitter!!

nica skrev 2014-06-22 20:56:28 följande:

Korpfan- men de gjorde ingen gyn undersökning då? Tänkte bara så de inte är en infektion.

Devils- tycker du ska stå på dig och hoppas på sammarbete från din BM!

En kompis till mig fick barn idag...hon skulle ha 30juni. Jag bitter som fan och svär över att min unge inte vill ut :-P nåja 13dagar över tiden då vet jag iaf att jag inte behöver vänta så länge till.

Jag håller just nu på att klockar mina sammandragningar. Guuud va svårt det är att veta om det är på gång eller inte. Vill inte ringa förlossningen och åka in i onödan samtidigt som mina förlossningar har gått ganska snabbt..

Sd känns och vissa gör ganska ont och dom kommer regelbundet med ca 4 min mellanrum sen 1,5 timme tillbaka. Avvaktar lite till innan jag ringer.. Hoppas hoppas!!
  • DevilsDaughter

jansson: Det är nog sammandragning ändå. Jag har också så ibland, att den är/blir hård för minsta lilla och då kan den vara det jättelänge ibland. Efter sex tex brukar den vara stenhård jättelänge men som du säger utan den där obehagliga känslan och utan mensvärk eller annat. Men det är ju ändock en sammandragning.

Tizi: Åh hoppas det är på gång!! har ni långt in till förlossningen? 

nica: Tack! Jag vill verkligen stå på mig.. Men så tänker jag att de lär ju få tjat från alla gravida som går över och vet hur de ska "tackla" dem för att inte ge vika för sådant gnäll och tjat, hehe... 

• Guapa
    DevilsDaughter skrev 2014-06-22 14:59:48 följande:

Många säger ju att bebisen brukar lugna ner sig när det är dags, men har också hört och läst att det är en myt och att bebisen INTE ska vara märkbart lugnare för då kan det vara något som är fel och att det kan vara lite risk med att man tror att det är normalt att bebisen blir lugnare och att man då tror att det är förlossningen som är på G eftersom det istället kan tyda på att något inte står rätt till. 
    Jag har aldrig märkt någon skillnad i rörelsemönstret hos mina innan det har varit dags för förlossning, men sådant kan säkert vara helt olika. 
    Men skulle bebisen bli mkt slö i magen så skulle jag inte våga lite på att det ev kan bero på att förlossningen närmar sig utan jag skulle nog kontakta förlossningen då för att få kolla att allt är okej med bebisen.
    Jag skulle inte ta det som ett tecken att förlossningen inte skulle ligga nära om bebisen är livlig.. 

nica: Ja, jag ska verkligen försöka vända den gnälliga och oroliga sidan till!!

Guapa: Jag skulle nog ändå våga vara lite optimistisk till att det kommer igång av sig självt innan onsdag eftersom värkarbetet ändå inte har lagt av helt utan fortfarande håller igång. Tror det är goda chanser att det ökar i intensitet snart!
    Jag har aldrig blivit lös i magen/tömt mig innan mina förlossningar, tvärt om har jag alltid varit hård heeela graviditeten och gör nr 2 med 3-4 dagars mellanrum och det har aldrig kommit något bajs på förlossningarna.. Men man vet ju aldrig.. Att känna bajsnödighetskänsla under värkar är jättevanligt och behöver inte ha något alls att göra med att man faktiskt behöver bajsa.

Du hade alldeles rätt, nu är de tillbaka igen med samma intensitet som igår :) Hoppas hoppas hoppas att de ökar ytterligare nu så det inte blir ytterligare ett bakslag. Skönt att höra det där med magen iaf, då behöver inte det vara en indikation på om förlossningen börjat eller inte.

Håller tummarna för att vi får träffa våra bebisar snart :)
  • Korpfan

Nica, de kollade mognadsgrad på tappen på FL. Men infektion kan de inte se med gyn undersökning. Men jag har ju heller ingen feber så då låter de ju bli med blodprover också.

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!