• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Guapa
    nica skrev 2014-06-20 09:33:15 följande:

Hur går det för dig?
    Var på förlossningen i 5 (!) timmar idag för misstänkt vattenavgång. Fick ligga med ekg i över 2 timmar. De verkar ha personalbrist just nu, ingen bra dag att föda på ;) Men det visade sig vara falskt alarm. Hon kunde inte se att det läckte längre och jag hade gott om vatten kvar så det var bara att åka hem och vänta på kraftigare värkar. Skönt att slippa bli igångsatt i alla fall. Jag hoppas verkligen att jag kommer igång ordentligt av mig själv inom ett par dagar, annars blir det likväl igångsättning på onsdag pga överburenhet.. 
  • nica
    Guapa skrev 2014-06-20 19:32:33 följande:

Var på förlossningen i 5 (!) timmar idag för misstänkt vattenavgång. Fick ligga med ekg i över 2 timmar. De verkar ha personalbrist just nu, ingen bra dag att föda på ;) Men det visade sig vara falskt alarm. Hon kunde inte se att det läckte längre och jag hade gott om vatten kvar så det var bara att åka hem och vänta på kraftigare värkar. Skönt att slippa bli igångsatt i alla fall. Jag hoppas verkligen att jag kommer igång ordentligt av mig själv inom ett par dagar, annars blir det likväl igångsättning på onsdag pga överburenhet.. 

Fy vad drygt. Kanske var första hinnan som gick? Hört att man typ har två hinnor. Hur länge har du gått över? Håller tummarna att du kommer igång för dig snart! Var i sverige bor du? Tänkte på att de var fullt upp på förlossningen.
  • Guapa
    nica skrev 2014-06-20 20:11:14 följande:
    Fy vad drygt. Kanske var första hinnan som gick? Hört att man typ har två hinnor. Hur länge har du gått över? Håller tummarna att du kommer igång för dig snart! Var i sverige bor du? Tänkte på att de var fullt upp på förlossningen.
    Bor i Stockholm så det var på Danderyd. De verkade rätt stressade, gissar att det var extra mycket jobb nu midsommarhelgen. Har två bekanta som båda fött på nya BB Sophia och det tyckte det var toppen. Funderar på att byta men som sagt alla förlossningar har nog stressiga dagar.
  • Guapa
    nica skrev 2014-06-20 20:11:14 följande:
    Har gått över 10 dagar. i v 42+0 sätts jag igång. Hoppas hoppas hoppas bebisen kommer innan dess. Börjar bli lite nervig för det där med igångsättning.
  • nica
    Guapa skrev 2014-06-20 21:12:49 följande:

Har gått över 10 dagar. i v 42+0 sätts jag igång. Hoppas hoppas hoppas bebisen kommer innan dess. Börjar bli lite nervig för det där med igångsättning.

En dag efter mig då, vet hur drygt de är! Läste på lite om igångsättning idag och de kändes lite sisådär. Dock har jag hört många som haft en positiv erfarenhet med.

Var fullt upp här nere i Skåne också i förrgår vet jag iaf. Antar att de är en period där många föder...känns lagom bittert när man ser folk som varit beräknade efter en själv och redan fått.
  • Guapa
    nica skrev 2014-06-20 21:39:02 följande:
    En dag efter mig då, vet hur drygt de är! Läste på lite om igångsättning idag och de kändes lite sisådär. Dock har jag hört många som haft en positiv erfarenhet med.

Var fullt upp här nere i Skåne också i förrgår vet jag iaf. Antar att de är en period där många föder...känns lagom bittert när man ser folk som varit beräknade efter en själv och redan fått.
    Eller hur! Har många vänner/släktingar som skulle få barn ungefär samtidigt som mig och samtliga har hunnit före och och har små gulliga bebisar nu. 

Min svägerska sattes igång för ett par veckor sen pga överburenhet och hennes förlossning gick på ca 8 timmar efter det första värkstimulerande droppet, så rätt snabbt ändå. En kompis (som egentligen skulle ha barn efter mig) fick sättas igång pga tidig vattenavgång men det slutade i akutsnitt. Så det finns nog både positiva och negativa erfarenheter :) Det jag kan tänka mig är positivt är att man lär ju vara rätt mogen när man gått över tiden så pass mycket som vi har och kanske inte behöver mer än en "knuff" i rätt riktning för att komma igång, till skillnad om man är helt omogen och vattnet går, som hände för min kompis. 
  • DevilsDaughter

Tror det ligger något i det guapa skriver.. Sätts man igång tidigt så är nog risken större att det blir en mer komplicerad förlossning än om man sätts igång pga överburenhet för då skulle ju kroppen ändå ha satt igång när som helst av sig självt och är mer redo. Jag sattes igång pga överburenhet förra graviditeten och det gick hur bra som helst, min smidigaste förlossning av mina tre. Eftersom förra gick så bra så är jag inte ett dugg orolig över att bli igångsatt denna gången, dock vill jag komma igång av mig själv innan det behöver bli dags för igångsättning för det är ju ett bra tag innan det blir tal om det.. 

• Towandaa

Börjat morgonen med att stöka i köket. Gjort fruktsallad och räkröra. Vaknat astidigt som vanligt efter en kort natt. Uppe och snurrar minst 2 gånger varje natt. Börjat drömma mardrömmar om vad som kan hända...otrevligt. Håller dem för mig själv, vill inte jaga upp sambon.
    En del värkar igår kväll, men inga i natt, inte som väckt mig i alla fall. Lite känning på morgonen.

Sitter nu och försöker äta frukost, macka med räkröra och resterna av lax från igår, känns lite lyxigt till frukost. Når dock inte riktigt fram till bordet längre och sölar på magen hela tiden. Känner mig så smidig och fräsch!!! Foten i munnen

Har ny tid på måndag (BF+11) för koll så för min del hoppas jag på en igångsättning. Redan i torsdags sa läkaren att det var rätt mjukt och kändes bra så det bör bli rätt ok att sättas igång även om jag, precis som flera av er, föredrar att det drar igång naturligt och gärna NU.

Nu kom det en värk igen!!! Att man kan bli så glad för smärta...Tungan ute

• nica

Tawandaa- hoppas dina värkar blir mer intensiva och sätter igång ordentligt.!

Devlins- skönt att höra något mer positivt om igångsättning. Sen som omföderska kan jag tänka att de förenklar lite också

Guapa- de börjar bli sååå väldiga jobbigt nu. ..men de positiva med att vi gått så här länge gör att vi vet att vi har våra bebisar nästa vecka senast

• soffipropp1987

Åkte in 16.30 igår och då hade jag haft 3 st värkar. Väl på plats eskalerade det hela och kl 18 va jag öppen 4 cm, på en halvtimma hade jag öppnat mig helt och 20.27 föddes våran lilla son. Alltihop gick chockerande fort och jag fick gott klara mig med endast lustgas.

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!