Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Var på förlossningen i 5 (!) timmar idag för misstänkt vattenavgång. Fick ligga med ekg i över 2 timmar. De verkar ha personalbrist just nu, ingen bra dag att föda på ;) Men det visade sig vara falskt alarm. Hon kunde inte se att det läckte längre och jag hade gott om vatten kvar så det var bara att åka hem och vänta på kraftigare värkar. Skönt att slippa bli igångsatt i alla fall. Jag hoppas verkligen att jag kommer igång ordentligt av mig själv inom ett par dagar, annars blir det likväl igångsättning på onsdag pga överburenhet..
Har gått över 10 dagar. i v 42+0 sätts jag igång. Hoppas hoppas hoppas bebisen kommer innan dess. Börjar bli lite nervig för det där med igångsättning.
Tror det ligger något i det guapa skriver.. Sätts man igång tidigt så är nog risken större att det blir en mer komplicerad förlossning än om man sätts igång pga överburenhet för då skulle ju kroppen ändå ha satt igång när som helst av sig självt och är mer redo. Jag sattes igång pga överburenhet förra graviditeten och det gick hur bra som helst, min smidigaste förlossning av mina tre. Eftersom förra gick så bra så är jag inte ett dugg orolig över att bli igångsatt denna gången, dock vill jag komma igång av mig själv innan det behöver bli dags för igångsättning för det är ju ett bra tag innan det blir tal om det..
Börjat morgonen med att stöka i köket. Gjort fruktsallad och räkröra. Vaknat astidigt som vanligt efter en kort natt. Uppe och snurrar minst 2 gånger varje natt. Börjat drömma mardrömmar om vad som kan hända...otrevligt. Håller dem för mig själv, vill inte jaga upp sambon.
En del värkar igår kväll, men inga i natt, inte som väckt mig i alla fall. Lite känning på morgonen.
Sitter nu och försöker äta frukost, macka med räkröra och resterna av lax från igår, känns lite lyxigt till frukost. Når dock inte riktigt fram till bordet längre och sölar på magen hela tiden. Känner mig så smidig och fräsch!!!
Har ny tid på måndag (BF+11) för koll så för min del hoppas jag på en igångsättning. Redan i torsdags sa läkaren att det var rätt mjukt och kändes bra så det bör bli rätt ok att sättas igång även om jag, precis som flera av er, föredrar att det drar igång naturligt och gärna NU.
Nu kom det en värk igen!!! Att man kan bli så glad för smärta...
Tawandaa- hoppas dina värkar blir mer intensiva och sätter igång ordentligt.!
Devlins- skönt att höra något mer positivt om igångsättning. Sen som omföderska kan jag tänka att de förenklar lite också
Guapa- de börjar bli sååå väldiga jobbigt nu. ..men de positiva med att vi gått så här länge gör att vi vet att vi har våra bebisar nästa vecka senast
Åkte in 16.30 igår och då hade jag haft 3 st värkar. Väl på plats eskalerade det hela och kl 18 va jag öppen 4 cm, på en halvtimma hade jag öppnat mig helt och 20.27 föddes våran lilla son. Alltihop gick chockerande fort och jag fick gott klara mig med endast lustgas.