Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Bf+4 här med. Har ställt in mig på igångsättning nästa vecka tis..
Känner inte ett dugg förtom lite ilningar ibland. Humöret är hemskt, så trött på att bara kunna ligga här som en fet padda o bara vänta och jag är så rädd att nåt ska hända med bebis nu. Ska ringa o försöka ordna så jag kan få kolla så d finns tillräckligt med fostervatten etc så jag kan slappna av lite!!
Bf+4 här med. Har ställt in mig på igångsättning nästa vecka tis..
Känner inte ett dugg förtom lite ilningar ibland. Humöret är hemskt, så trött på att bara kunna ligga här som en fet padda o bara vänta och jag är så rädd att nåt ska hända med bebis nu. Ska ringa o försöka ordna så jag kan få kolla så d finns tillräckligt med fostervatten etc så jag kan slappna av lite!!
Här är en till som är på BF+5 idag. Varit lös i magen i några dagar nu och delar av slemproppen har lossnat men känns fortfarande inte som det kmr ngn bebis snart :( Har lite molvärk till och från men det har jag haft i några veckor nu så det är inget nytt. :( Lycka till allihop!
OBS! Lite jobbigt att läsa men med ett väldigt lyckligt slut!
Efter mycket om och men så är min prinsessa här, 3550 gram och 50 cm lång!
Som jag trodde så satte värkarna igång natten innan vi hade tid för igångsättning vi behövde dock inte åka in tidigare utan vi var på sjukhuset kl. 08.00 i fredags. Vi kollades med CTG och det såg ok ut så vi lades in på förlossningen. Fick lite tid att själv komma igång med fortsatt värkarbete, men efter ett par timmar sattes värkstimulerande in.
Jag fick extremt mycket smärta och spydde som en gris mellan varven, provade lustgas, men ratade det på en gång och BM kallade på narkos för att lägga en EDA. Framåt eftermiddagen visade CTG kurvan inte riktigt det som både BM och min sambo registrerade "live". Det hängde helt enkelt inte ihop. Jag hade så gott som inga pauser mellan värkarna utan de kom slag i slag och när jag stod upp i gåstolen så sa jag ifrån att BM måste komma då det kändes som om jag ville krysta vilket var helt fel eftersom jag bara var öppen 3-4 cm. BM kallar på läkare för hon vill att det tas ett blodprov på bebisen (görs på skalpen). Läkaren gjorde så och värdet var bra. Narkosläkaren kom och lade EDA och rutinmässigt tar man då ett uppföljningsprov på bebisen och nu såg det annorlunda ut och läkaren bara tittade upp på mig och sa direkt att nu blir det snitt. Maskineret satte igång och det tog inte många minuter innan jag låg på operationsbordet för ett, så kallat, urakut snitt eller katastrofsnitt. Personalen sprang verkligen med sängen till operation.
Jag blev nog lättad i det ögonblicket för jag hade så fruktanvärt ont (EDA:n hann ju aldrig kicka in). Värre var det för min sambo. Vid planerade snitt får ju pappan vara med, men inte vid katastrofsnitt. Han hade ett helvete innan han fick tösen i famn och sen under två timmar innan han riktigt visste hur det var med mig.
Tösen mådde bra direkt efter att de fått ut henne och problemet var att jag blödde bakom moderkakan. Detta är en extremt ovanlig komplikation så börja inte oroa er. Min läkare sa att det i princip inte händer.
Jag tackar min unge för att hon signalerade att något inte stod rätt till och nu kan vi njuta av att vara föräldrar för första gången. Hon är helt enkelt underbar och jag kanske är än mer tacksam för henne p.g.a. det som hände. Vi har ju väntat länge på att få bli föräldrar.
Vi fick åka hem dagen efter och det var faktiskt riktigt skönt. Nu är det gos och läkning som gäller. Sambon får göra allt jobb hemma eftersom jag bara får lyfta tösen inget annat (ska bli skönt att slippa tvätta några veckor, inget ont som inte har nåt gott med sig ). Tur att han ta pappadagar och semester i ett så han är hemma till mitten på augusti,
Jag är oerhört imponerad av den process som sätter igång när en sådan här situation uppstår. Alla människor som är involverade och som har sin exakta uppgift så att vi som patienter blir väl omhändertagna. Det var säkert 25-30 personer på plats för att ta hand om oss och jag är oerhört tacksam. Om det är någon som ska föda på Sundsvalls sjukhus och som är orolig för alla skriverier som varit om Kvinnokliniken kan sluta oroa er. De är helt fantastiska, från undersköterskor till läkare!
Grattis till er andra om fått barn under de dagar jag inte varit aktiv!
Grattis Towandaa, skönt att allt gick bra till slut!
Till er som inte fött ännu... Det KAN hända att ni om någon vecka sitter med en bebis i famnen och nästan vill stoppa tillbaks henne i magen, bara för att ni insett det sorgliga i att aldrig någonsin få föda henne igen... Säger inte att det måste bli så, men det KAN bli så. (Hormoner........) ;)
Jag hoppar in lite i tråden om det är okej? Är bosatt i Kalmar och väntar första barnet. Imorgon är jag inne på BF+6 och är så trött på att vänta, med huvudvärk, svullna fötter, taskig sömn och känslosvall mest hela tiden.
Någon som har några tips på hur jag ska stå ut? Har ju verkligen ingen aning om när liten kommer... Har sammandragningar mest hela tiden och förvärkar några gånger per dag, men det har jag i stort sett haft i flera veckor nu. Ingen slempropp har heller synts till, f.ö.
(Förlåt för gnäll. Känner mig bara så uppgiven)
Hej alla goa fina mammor....Hoppas allt är bra med er och era små. Om ni vill är ni välkomna att gå med i en grupp för mammor i skåne på facebook (om ni bor i skåne vill säga) ;-P Länken är www.facebook.com/groups/675507665857478/
Hej alla goa fina mammor....Hoppas allt är bra med er och era små. Om ni vill är ni välkomna att gå med i en grupp för mammor i skåne på facebook (om ni bor i skåne vill säga) ;-P Länken är www.facebook.com/groups/675507665857478/
Ägnat större delen av dagen åt städning här hemma men märker nu att det blev för bra, mina ben och fötter är svullna som bara den. Himla skönt med en ordentlig storrengöring men klumpfötterna hade jag kunnat klara mig utan.
Nu är det fötterna i högläge som gäller och mannen som kom hem tidigare får hålla ställningarna. Varmt och gött väder som dock inte passar mig och min kroppshydda alls nu, hoppas att bebben vill komma ut under helgen.
Ägnat större delen av dagen åt städning här hemma men märker nu att det blev för bra, mina ben och fötter är svullna som bara den. Himla skönt med en ordentlig storrengöring men klumpfötterna hade jag kunnat klara mig utan.
Nu är det fötterna i högläge som gäller och mannen som kom hem tidigare får hålla ställningarna. Varmt och gött väder som dock inte passar mig och min kroppshydda alls nu, hoppas att bebben vill komma ut under helgen.
Våran bebis kom på BF+3, i Onsdags skulle ha kommit dagen innan redan, men fick en sovdos då jag inte hade sovit på över 24 timmar, men sen mot kvällen tog det raketfart shit vilken upplevelse
Usch vad jobbigt hur länge har du gått över nu?[/quote] Är inne på bf+8 nu och idag har jag varit väldigt nere speciellt eftersom jag hade värkar igårkväll/natt som sedan avtog och jag har varit uppe inte mindre än SJU(!) gånger inatt. Har kunnat vila lite på dagen dock och magen har blivit kass så hoppas att det är igång på riktigt snart. Jag har även fått ont som en liten värk typ på höger sida av magen med 10-15 min mellanrum under ett par timmar nu under eftermiddagen. Avskyr när kroppen håller på och klyddar såhär.
Men vad skumt att inte texten kom med!? Jag är på Bf+8 idag, drygt.
Hejsan alla! Här är en till beräknad till 24 Juli med barn nr 3. Jag lider med er som fått gå över tiden, jag hoppas jag slipper det men vem vet?!
Längtar som bara den tills det är dax samtidigt som jag försöker njuta av denna sista tid.
Sorry såg att d var en Junitråd haha!