• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-06-30 03:10:16 följande:

Nu har jag värkar. Oregelbundna än så länge men dom gör iallafall riktigt ont och kommer med 3 till 10 minuters mellanrum och har pågått i ca 2 timmar. Får se om dom avtar eller om det snart är dags. Usch de e inte mysigt iallafall!

Åhh spännande, hur går det för dig!?
  • nica
    mmjansson85 skrev 2014-06-30 03:10:16 följande:

Nu har jag värkar. Oregelbundna än så länge men dom gör iallafall riktigt ont och kommer med 3 till 10 minuters mellanrum och har pågått i ca 2 timmar. Får se om dom avtar eller om det snart är dags. Usch de e inte mysigt iallafall!

Håller tummarna för dig!
  • Tinzu

BF+2 nu, inget som visar att det är på G, lite sammandragningar då och då som inte gör ont samt mensvärkar. 

Inte gör det det hela bättre när mamma säger "jag undrar om det är normalt? Jag hade inte det så" -_- 

• Juronjaure
    Tinzu skrev 2014-06-30 18:56:22 följande:

BF+2 nu, inget som visar att det är på G, lite sammandragningar då och då som inte gör ont samt mensvärkar. 

Inte gör det det hela bättre när mamma säger "jag undrar om det är normalt? Jag hade inte det så" -_- 

Låter väl fullt normalt :) Mensvärk är väl första tecknet på att nåt är på gång? Det var det iaf för mig.
  • mmjansson85

Nu är våran prins äntligen här! :)

Igår kl 12:32, 3 dagar efter bf, föddes han 3732 gram och 51 cm lång.

värkarna började kl 1 och kl 5 åkte vi in, då var jag öppen 2 cm bara. 2 timmar senare var jag öppen 5 cm och ytterligare en timme efter det var jag fullt öppen. Det gjorde väldigt ont och jag hade gärna tagit epidural men det gick för fort för det så jag fick klara mig på lustgas.

Det är en underbar känsla att äntligen få träffa min lilla kille, han är så fin! :)

• nica
    mmjansson85 skrev 2014-07-01 06:52:16 följande:

värkarna började kl 1 och kl 5 åkte vi in, då var jag öppen 2 cm bara. 2 timmar senare var jag öppen 5 cm och ytterligare en timme efter det var jag fullt öppen. Det gjorde väldigt ont och jag hade gärna tagit epidural men det gick för fort för det så jag fick klara mig på lustgas.

Det är en underbar känsla att äntligen få träffa min lilla kille, han är så fin! :)

Massa Grattis
  • nica

Hur går det för resten här inne som inte fått era bebisar ännu.

• Kia82

Åhh, STORT GRATTIS!!! Så underbart att allt gick bra.

Jag hade kännbara värkar igårkväll och hoppades så innerligt att NU händer det men nää!! Börjar att bli riktigt less nu och mitt nästa bm-besök på torsdag närmar sig med stormsteg, det som varken jag eller bm trodde att jag skulle komma på.

Hoppas att det drar igång som bara den idag. Håll tummar och tår.
  • Kia82

Är på bf+4 idag förresten.

Bf 27/6
  • unborn

GRATTIS :)
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!