• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Korpfan

Läkaren sa att ungen jag väntar inte är så speciellt stor. Men hon kollade inte upp det förrän jag bad henne. Så be att dom gör det. Verkar inte vara rutin. Trots uttalandet om inte speciellt stor, så väntar jag en kille med huvudmått på 40 cm. Vilket jag själv tycker låter enormt! :/ 

• nica

Devils- hoppas att de sätter igång sig själv innan dess för dig. På måndag blir det bara ul då för att kolla fostervatten mängd?

Tizi- då tillhör jag de 5% som inte fött innan...lite bittert. Hoppas de går lagom snabbt för mig mär de väl drar igång.

Humlan26- på de sjukhus jag var på gör de en tillväxt kontroll för att se hur stort barnet är. Men bebis låg på runt 3300g i onsdags var då 41+1. Så jag känner mig inte orolig. I min släkt föds dock inga stora bebisar.

• Korpfan

Devils Daughter, når inte. :P Har inte sett till min tapp sen månad 4. Äh, det är väl bara att vänta tills de har plats på förlossningen. Vi tar ju in folk från en annan stad just nu. Sparar pengar gubevars. Men ingen ryms att tas in. Hörde hur BM avvisade 3 kvinnor med värkar medan jag väntade på undersökningen igår.:( 

• Korpfan

Nej. Vi har inga fler förlossningar i vårt landsting. Vid akut kqnske de får flyga till umeå eller sundsvall men umeå är ett annat län och sundsvall brukar neka. I mitt fall får jag snällt vänta tills de har plats eftersom det inte finns medicinska skäl till nåt annat. Man undrar ju vad de skulle hitta på om förlossningen skulle komma igång själv.. lägga mig på iva?

• Korpfan

Senaste två ggr jag varit in på förlossningen har de inte ens frågat efter mitt personnummer. Så pass litet är det att de verkar känna igen en.. ;)

• Towandaa
    Korpfan skrev 2014-06-24 20:18:10 följande:

Nej. Vi har inga fler förlossningar i vårt landsting. Vid akut kqnske de får flyga till umeå eller sundsvall men umeå är ett annat län och sundsvall brukar neka. I mitt fall får jag snällt vänta tills de har plats eftersom det inte finns medicinska skäl till nåt annat. Man undrar ju vad de skulle hitta på om förlossningen skulle komma igång själv.. lägga mig på iva?

Var bor du Korpfan? Själv finns jag i Sundsvall, låter som du skulle finnas i närheten.
  • Korpfan

Vi delar med Sollefteå och just nu är de här hos oss. Så jag har ju turen att slippa de 10 milen upp dit iaf. Sen byts det i slutet av juli. Då har Sollefteå öppet och vi stängt.

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!