Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Omg står i kö för igångsättning, så idag verkar de som det blir av! Nervös. Ska ringa igen och se hur läget ser ut på sjukhuset om 2 timmar.
Jag fick himla ont i magen här nu under morgonen, känns nästan som rejält magknip som höll i sig i ungefär 10 min och sen försvann igen.
Känner mig lite öm på ena sidan av magen här nu och har lite småont i ryggslutet.
Nu är åtminstone minstingen på dagis några timmar så att jag kan vila lite, blir så irriterad att ingenting händer trots slemproppen som började att gå för ett par veckor sedan och det kom rosa flytningar igår. Hade iofs rejält hårda sammandragning igår kväll så visst händer det ändå grejer men jag vill ju ha värkar.
Ska till bm om två timmar.
Spännande! :) Lycka till!
Fick min son i går eftermiddag. 4,5 kg och 52 cm lång. Var öppen 3 cm när jag kom in vid 07.00 och 16:27 var han ute. Fick EDA vid 6 cm då jag inte fick paus i värkarna alls och hade så ont att jag grät i panik. Behövde inget värkstimulerande förutom de 3 sista krystvärkarna då grabben fastnade med halva huvudet ute och hjärtslagen sjönk. 3 barnmorskor fick byta om efter förlossningen då jag fullkomligt dränkte dem i fostervatten. :)
Fick min son i går eftermiddag. 4,5 kg och 52 cm lång. Var öppen 3 cm när jag kom in vid 07.00 och 16:27 var han ute. Fick EDA vid 6 cm då jag inte fick paus i värkarna alls och hade så ont att jag grät i panik. Behövde inget värkstimulerande förutom de 3 sista krystvärkarna då grabben fastnade med halva huvudet ute och hjärtslagen sjönk. 3 barnmorskor fick byta om efter förlossningen då jag fullkomligt dränkte dem i fostervatten. :)
Hur går det Kia82?
Grattis Korpfan! Stor bebis :)
Vår lille är 6 dagar nu. Hormonerna åker berg- och dalbana, och jag gråter över att jag aldrig mer kommer att få föda mitt första barn. Helt crazy :P Här ligger hon, helt perfekt, och jag gråter över att jag inte får föda henne igen, fastän jag efter förlossningen sa att det inte blir fler ungar för oss. Hm!
[quote=73518056][quote-nick]Juronjaure skrev 2014-06-26 22:00:51 följande:[/quote-nick]
Hur går det Kia82?
Grattis Korpfan! Stor bebis :)
Vår lille är 6 dagar nu. Hormonerna åker berg- och dalbana, och jag gråter över att jag aldrig mer kommer att få föda mitt första barn. Helt crazy :P Här ligger hon, helt perfekt, och jag gråter över att jag inte får föda henne igen, fastän jag efter förlossningen sa att det inte blir fler ungar för oss. Hm!
Händer inte så värst mycket här, är hemma med något ökat ryggont och väldigt starka sammandragningar och en del "mensvärk" men det känns som att kroppen bara spelar en spratt eftersom den hållit på så här förut också. Vi får väl se hur natten blir, med mina andra barn så har det alltid dragit igång ordentligt under natten.
Blev föresten väldigt dålig i magen tidigare idag också så man kan ju bara hoppas.
Allting var bra hos bm så nu är det bara att vänta och se... Fick en ny tid om en vecka som jag inte vill behöva gå på.
Dags för sängen nu.
Stort grattis till er som fått era bebisar nu!!
Nu är hon äntligen här! 3380g och 50g. Gick bra och rätt snabbt fick en tablett 16.15 och hon var ute 20.35.
Grattis till korpfan
Grattis Korpfan och nica! :)
Idag har jag bf men tror knappast bebis väljer att titta ut idag....
Har tid på mvc kl 13, hoppas det blir sista besöket!