• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Towandaa

De har väl stängt 6 veckor var i sommar om jag kommer ihåg rätt? Lite tokigt att tvingas åka så långt tycker jag, kan ju hända vad sjutton som helst på vägen.
    Skönt att du slipper åka.

• Korpfan

Ja det är ju både och. Jag frågade min BM om hur saker skulle lösts rent praktiskt med så lång resa och hon svarar att hade jag fått åka dit och inte vara riktigt "mogen" så skulle jag ändå fått stanna kvar och satts igång. Dvs, jag skulle ha kunnat vara klar med förlossning nu men eftersom vi är här hemma nu så kan de skicka hem mig i väntan i stället. Men samtidigt är ju hemma bäst i mina ögon. Egen säng är guld värt. :)

• soffipropp1987

Hej allihopa! Nu har jag startat en tråd för oss med Junibebisar. Junibebisar 2014 heter tråden, kan inte dela någon länk då jag sitter på FLs app. Kul om ni ville haka på!

• Korpfan

Man får vara glad att man inte bor i nordnorge. Såg "jordemödrane" eller vad det heter på norska, barnmorskona, och där kan man snacka avstånd och väder .. helikopter för att hinna till sjukhus och snöstormar som hindrar avfärd. Jag skulle vara livrädd. ;)

• Towandaa

Då löser de det rätt bra ändå efter omständigheterna. Hemma är alltid skönast.
    Vi tycker att  vi har avstånd, men det är ju nästgårds i jämförelse med det du beskriver från Norge.

• DevilsDaughter

korpfan: Usch av läskigt.. Man ska nog inte klara på sin förlossningsvård här då;)

Mina förvärkar har börjat kännas lite, lite småont sådär.. Men de kommer väldigt sällan, inte ens en i timmen. Kom väldigt mkt slem nyss med en hel del blod i.. Detta har ju hänt otaliga gånger de senaste 4 veckorna, att det kommer blodigt slem alltså, men nu när det kommer samtidigt som förvärkarna börjar kännas mer så kan jag inte låta bli att hoppas lite extra! 

• Tinzu

Jag började få svaga mensvärkar för ett tag sen, såklart höjdes hoppet litegrann men dom försvann efter typ 10 minuter men vafaaaan

• Korpfan

Har haft svaga mensvärkar sen igår kväll. Somnade på värktablett som tog ner obehaget lite. Vaknat nu kl 3 på natten och klockar ganska starka mensvärkar med 7-8 minuters mellanrum. Månntro om det kan vara läge att väcka gubben? Eller ta ett bad. Mer alvedon har det blivit iaf. BF +14.

• DevilsDaughter

Hon är här! Kl 2 fick jag värkar, kl 3 ringde vi barnvakten, kl 04:05 är hon född! Förlossningen var såå smidig! Visst gjorde det ont men kände mig inte maktlös eller att jag inte kunde hantera det. 3510g och 51cm lång.

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!