Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
nica. aha ok, då förstår jag! Hoppas det går bra idag!
Towandaa: Bra att du fick lite känningar av hinnsvepningen, hoppas det tar fart igen när du vilat lite! Jag hade som en krampliknande smärta igår utanför livmodern på ena sidan, tror det var bukmusklerna som värkte/krampade efter förvärkarna jag hade igår.. Va inte alls behagligt.
jansson: Jag TROR att bebis ändå kan röra lite på huvudet trots att den är fixerad, han borde ju iaf kunna trycka sig ännu mer nedåt tex och det är nog därför du fortfarande får ilningar och hugg där nere. Jag har också så som du beskriver det med det molande, ibland kommer det i samband med sammandragningarna/förvärkar men ibland är det liksom mer bestående och sitter i en längre stund utan att jag får sammandragning samtidigt, så även om det inte är en direkt förvärk så är det nog sammankopplat på något sätt. Häromnatten när jag fick massa förvärkar med kort mellanrum under flera timmar så hade jag en sådan molande konstant värk en stund i livmodern, så nog hör det ihop iaf. Men jag vet inte heller riktigt vad det är, livmodern som "jobbar" på nåt sätt antar jag som när man har ägglossning/mens typ.
Haft hugg och tryck neråt ett par veckor...utan något positivt resultat. Var på sjukhuset och gick gjort ctg, blodtryck och ul. fick hinnsvepning som kändes rejält så hoppas på något resultat. Blir annars tid om två dagar för att samtala om ev. Igångsättning.
Grattis till alla bebisar! Vi är kvar på hotell-BB, femte dygnet. Plutten går ned i vikt, så nu har vi satt igång aktion tvångsmatning med babysemp. Nu har jag en liten Signe bredvid mig som är icke kontaktbar pga att hon aldrig förr varit så mätt :P Hon verkar iaf må bra... ungen. Vi borde göra nån fortsättningsgrupp förresten, vi med småpluttar 2014, eller nåt :)
nica: Har du känt av något av hinnsvepningen än? Borde ju verkligen sätta igång snart! Man lär ju vara mer mottaglig för hinnsvepning ju längre gången man är med..
juron: Hoppas det vänder snart! Ammar du också?
Devils- händer inget här. ..tror minsann jag ska gå igenom en elefant graviditet eller något. Varit hos bm?
Va synd! Hoppas det drar igång ändå, effekten av en hinnsvepning sägs sitta i i 2 dygn, så kanske drar det igång inatt! Ja, jag var hos BM imorse. Hon sa att de inte får ändra tiden för överburenhetskontrollen som ska infalla fredagen den 4 juli, men jag sa då att jag var orolig över att det skulle vara för lite fostervatten eftersom det blev det i i slutet av min förra graviditet.
Då sa hon att hon kunde skicka en remiss till Gyn för en extrakoll med ultraljud där de kollar vattenmängd osv pga oro. Och att överburenhetskontrollen fortfarande ligger kvar den 4 juli. Tyckte det var en helt ok lösning.
Dock var det ändå förlossningen som ringde mig senare under dagen och gav mig tid på förlossningen för koll. Misstänker att Gyn skickade vidare remissen till förlossningen, att de tänkte att det var lika bra att förlossningen tog mig eftersom jag ändå gått över tiden.. Eller jag vet inte varför det blev så.. men fick iaf tid redan på måndag kl 9.00, har då gått 13 dagar över tiden. Men jag hoppas ju såklart på att det ska sätta igång innan av sig självt! Få se om man orkar sig på en färdknäpp ikväll för öka oddsen lite.. Var ett tag sedan sist och man borde ju vara mer mottaglig för sådant ju längre man gått.. Kände både igår (som jag skrivit innan) och idag att förvärkarna har ökat lite i intensitet så jag hoppas ju att det ska tyda på att det börjar närma sig!
Tack för era grattis!!
Jag var nästan lite chockad av hur fort den här förlossningen gick. Ena stunden var familjen på utflykt, kom hem på kvällen, åt kvällsmat och la barnen och jag var återigen besviken över en dag som gått utan minsta känning. I nästa stund drog det igång och några få timmar senare ligger jag med en liten dotter på bröstet!!
Övertid är sååå psykiskt jobbigt men till slut får man sin belöning! Jag hejar på er och ser fram emot mer bebisbesked!!
PS (ca 95% har fött innan v42+0)
Var som tidigare nämnt 3 cm öppen med mjuk 2,5 cm tapp i går förmiddag. Fick en hinnsvepning och hade värkar i genomsnitt var 5:e minut i 7 timmar efteråt. Sov gott under natten och känner nu mest bara träningsvärk och molande mensvärk, samt känslan av en biljardboll i rektum. Har fortfarande liite blodig flytning efter ingreppet.
Nu till frågan: hur vet jag om jag är mer öppen/mogen för förlossning? Vill inte "slösa tid" hemma om jag tex skulle vara 6 cm öppen, då skulle jag rent tekniskt kunna lägga in mig och begära värkstimulerande då jag ändå är BF+13. Jag har en kropp som inte ger starka värkar på eget bevåg, så att bara lalla på här hemma drar bara ut på tiden tycker jag. Har tid för igångsättning på torsdag, men jag vill ju nuuuuuuuu...
Ni som gått över tiden, är ni oroliga för att föda ett stort barn? Är rädd att gå över tiden pga just det... Sen längtar vi ju såklart efter bebisen!