Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
ooja! absolut!
weehoo! Fick ännu en förvärk med tydlig mensvärk samt någon annan värk i livmodern! Man glädjs ju åt det lilla! Känns som att humöret hålls uppe så länge jag har något tecken på att förlossningen möjligvis inte är jättelångt borta..
Devils- har en tid 9.00 för koll på de sjukhus som inte sätter igång förrän 42+6 men ska ringa de andra sjukhuset 8.00 ( där jag vill föda) och se om de istället har tid att ta emot mig. Men bäst hade ju varit om de vill starta av sig själv under natten. Hoppas dina förvärkar blir starkare, lycka till hos bm i morgon om inget annat
Tack för svar :)
nica: Hoppas att de har tid för dig när du ringer kl 8! Jag fattar inte hur det funkar när man har flera alternativa sjukhus att vända sig till? Kan du få komma på koll imorgon på ditt "andraalternativsjukhus" och sedan ändå sättas igång dagen efter på ditt förstvalsjukhus om de har plats för dig då? Kan inte alla liksom neka då om de har dåligt med plats? Där jag bor finns bara ett enda som man tillhör och inga andra alternativ.
Devils- jag "tillhör" ett sjukhus de jag ska göra en koll på nu 9.00 så ingen bebis idag men man får välja var man vill föda. Dock har man förtur där man "tillhör" .
Får se vad de säger på sjukhuset. Lycka till hos BM idag. !
Hoppas ni alla får en härlig dag
Trött idag, hade en tuff kväll och natt, sovit dåligt . Hade rejäla förvärkar igår efter hinnsvepningen så det är ju positivt. Nu har det lugnat sig lite och har mest en diffus mensvärk så hoppas att det tar fart igen om några timmar, vill bara vila lite emellan. Tror dessutom jag har träningsvärk i bukmusklerna efter sammandragningarna. Hoppas verkligen att det tar fart och att vi snart får träffa bebis, vill inte vänta till sista dagen på fredag, bättre om det drar igång av sig själv. Läkaren som undersökte mig igår visade mig statistik på hur mycket högre risken för kejsarsnitt är om man blir igångsatt så jag fördrar den naturliga vägen.
Är det vanligt att man känner skärande hugg i livmodertappen efter att bebisen fixerat sig? Förra veckan när jag var på mvc sa min bm att bebisen är fixerad och jag hade extremt mycket skärande hugg dagarna innan det. Men jag får fortfarande hugg dagligen men inte lika intensivt. Känner även en molande känsla i livmodern som kan sitta i en längre stund, känns lite som träningsvärk. Kan det vara förvärkar även fast det sitter i länge? Så svårt att veta när man aldrig gjort de här innan... jag vill bara ha ut min lilla kille nu!!!