• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Towandaa
    DevilsDaughter skrev 2014-06-25 07:00:01 följande:

Hon är här! Kl 2 fick jag värkar, kl 3 ringde vi barnvakten, kl 04:05 är hon född! Förlossningen var såå smidig! Visst gjorde det ont men kände mig inte maktlös eller att jag inte kunde hantera det. 3510g och 51cm lång.

Vad underbart! Grattis.
  • Towandaa

Här är det fortfarande trögt. Får värkar på kvällarna och vaknat 2 nätter i rad av värkar, men sen avtar de igen. Så trist! Kommer fortfarande en del rester av slemproppen som släppte i lördags, men vad hjälper det när det inte fortsätter med mer värkar. Har tom träningsvärk i bukmusklerna. Nu är jag trött och humöret blir värre och värre. BF+13, 1 dag till sen till sjukhuset kl. 08.00 på fredag. Tror ni bebis väntar till sista sekunden och bestämmer sig för att komma i morgon natt?

• nica

Hur går de för alla? Många som verkar ha tecken på att de är på g för er

• Tinzu
    Kia82 skrev 2014-06-25 13:04:50 följande:

Rosa på toapappret här med, storstädningen under förmiddagen hade kanske effekt. Hoppas, hoppas!

blev det något mer för dig? För mig fortsatte det med hugg i magen i ganska många timmar till, men inte mer rosa för det så typiskt men det känns som att jag har en boll längst ner i magen som tar emot när jag sätter mig ner, och som trycker neråt när jag står upp
  • mmjansson85

2 dagar kvar o det verkar inte händå nånting alls här så vi lär nog gå över tiden.. det som är bra är att man blir igångsatt v42+0 här så det är max 17 dagar kvar. Inte kul o vänta men de e ju inte för alltid som tur är.

• Juronjaure

Den är så häftig den här tråden. Här har man hängt och väntar och väntat på att månaderna ska gå, och så plötsligt kommer alla bebbar i rasande fart. Kul!

• Juronjaure
    DevilsDaughter skrev 2014-06-24 14:37:36 följande:

juron: Hoppas det vänder snart! Ammar du också?

Ja då, ammar för fullt och fick åka hem idag :) Har nåt system som vi ska följa där jag ammar först, och sedan ska vi ge ersättning i kopp. Men nu har mjölken kommit igång så bra, så ungen är proppmätt efter amningen, får inte i sig en droppe ersättning... :P Hoppas att hon går upp lite till inför vägning på fredag.
  • unborn
    mmjansson85 skrev 2014-06-25 20:07:10 följande:
    2 dagar kvar o det verkar inte händå nånting alls här så vi lär nog gå över tiden.. det som är bra är att man blir igångsatt v42+0 här så det är max 17 dagar kvar. Inte kul o vänta men de e ju inte för alltid som tur är.

Inte här heller..

Vart bor du? Här sker igångsättning senast vecka 41+3. Konstigt att de är så olika
  • Kia82

Här sker igångsättning i vecka 42+3 om allting är bra vilket innebär många dagar till om inte den lilla vill kika ut självmant.

Usch, vad jag har sovit dåligt inatt, sprungit på toaletten och kissat och spytt om vart annat och haft en jobbig halsbränna.

Är rejält trött denna morgon och hade kunnat sova säkert ett par timmar till men måste gå upp då det är sonens sista dag på dagis.

Hoppas på lite sovmorgon imorgon istället om det inte blir bäbis inom det närmsta dygnet dvd.

Bf 27/6
  • mmjansson85
    unborn skrev 2014-06-25 22:28:38 följande:
    Inte här heller..

Vart bor du? Här sker igångsättning senast vecka 41+3. Konstigt att de är så olika

Jag bor i Stockholm. Ja, det är lite konstigt att det inte är samma i hela landet faktiskt.
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!