• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-06-27 05:37:33 följande:

Grattis Korpfan och nica! :)

Idag har jag bf men tror knappast bebis väljer att titta ut idag....

Har tid på mvc kl 13, hoppas det blir sista besöket!

Ja, det är ju samma här, bf idag men tror inte att det händer något. Hade ont i magen när jag vaknade för en liten stund sedan men nu har det försvunnit igen så tror bara att det var frukost den ville ha.

Hade riktigt rejäla sammandragningar igårkväll och faktiskt lite småont på sidorna av magen och bak i ryggen.

Blir faktiskt nästan gråtfärdig här jag tänker på att jag nu är på övertid och bara tanken på att behöva tillbringa dagen här hemma med att ta hand om de andra barnen får mig att bara vilja dra täcket över huvudet igen. Jag vill ha min man hemma men han har massor på jobbet idag och skulle kanske t.o.m jobba över så att han slipper att ha det hängande över sig i nästa vecka om bebis väljer att komma.

Usch, varför ska mina ungar vara så himla envisa!?
    Bf 27/6
  • Kia82

Grattis till ytterligare fler bebisar!!!

• mmjansson85

Hur stor är slemproppen? Fick ut en rätt stor seg klump nyss.

Betyder det att förlossningen kan vara nära? Hoppas!!!!

• Tinzu

Nu har jag gått in på övertid! Den där elefant-känslan gör sig påmind, jag kommer inte att föda förrän om 2 månader typ även fast jag är på BF+1 nu

Jag var in på kontroll igår för att jag har såååå svårt att kissa klart! ingen anledning hittades till det men annat kollades också, jag var öppen 1.5cm och livmodertappen var 2cm istället för 5cm, så det har ju hänt något iaf, men det betyder väl ändå inte att det är på G.

Har lite blandade sammandragningar, ibland blir bara magen hård, ibland så gör det ont i magen och i ryggen

• unborn
    Tinzu skrev 2014-06-29 17:11:29 följande:
    Nu har jag gått in på övertid! Den där elefant-känslan gör sig påmind, jag kommer inte att föda förrän om 2 månader typ även fast jag är på BF+1 nu

Jag var in på kontroll igår för att jag har såååå svårt att kissa klart! ingen anledning hittades till det men annat kollades också, jag var öppen 1.5cm och livmodertappen var 2cm istället för 5cm, så det har ju hänt något iaf, men det betyder väl ändå inte att det är på G.

Har lite blandade sammandragningar, ibland blir bara magen hård, ibland så gör det ont i magen och i ryggen

Är också på bf+1. Känner likadant.. Hade lite mer sd och ont i svanken inatt men det gick över. Försökt att gå mkt, haft sex etc men funkar inte :p är väl bäst att ställa in sig på igångsättning 41+3. Frustrerande!
  • Kia82

Jag är på Bf+2 och känner mest frustration eftersom jag trodde att den här lilla skulle komma tidigare. Jag har haft så mycket känningar och trott att det varit på G flera gånger så nu tar man väl knappt det på allvar när det väl är på riktigt. :-P

Här får man gå till vecka 42+3 innan det blir tal om igångsättning så känns väl lite sådär. Om jag skulle gissa så tror jag att den här lilla kikar ut tidigast på fredag. Segt men det är väl bara bra egentligen att barnen tycks trivas i min mage.

• Tinzu
    unborn skrev 2014-06-29 21:37:43 följande:

Är också på bf+1. Känner likadant.. Hade lite mer sd och ont i svanken inatt men det gick över. Försökt att gå mkt, haft sex etc men funkar inte :p är väl bäst att ställa in sig på igångsättning 41+3. Frustrerande!
    Så typiskt ja jag fick höra att det är enklare att ställa in sig på att bli igångsatt, eller att man har bebisen senast ett visst datum, men vafan jag vill ha han här, helst igår.

Ni får väl fortsätta med roligheterna som färdknäppen då, och hoppas på det bästa Jag själv ligger som en klubbad säl i soffan, inte attraktiv alls och vill inte röra mig någonstans då jag har så ont i knäna och går som tant Agda på 90 år
  • mmjansson85

Bf+2 här med och det verkar inte vara nåt på gång.. det har kommit en del slem senaste dagarna och jag har hugg i livmodertappen dagligen. Jag har en del förvärkar men inget regelbundet och inget som gör riktigt ONT. :/ känns som att bebis aldrig kommer komma ut....! :(

• mmjansson85

Ni som har barn sedan tidigare, hur känns det att ha värkar?

Jag har ont i nedre delen av livmodern, typ från naveln och neråt och har en känsla att jag måste göra nummer 2 men det händer liksom ingenting, det är inte värkar va? Så svårt att veta o så här har jag inte haft tidigare men jag gissar på att jag bara är trög i magen...! :/

• mmjansson85

Nu har jag värkar. Oregelbundna än så länge men dom gör iallafall riktigt ont och kommer med 3 till 10 minuters mellanrum och har pågått i ca 2 timmar. Får se om dom avtar eller om det snart är dags. Usch de e inte mysigt iallafall!

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!